چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 136694

کلیه بیمارستان‌های استان تهران در شیفت عصر و شب هفته گذشته توسط بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بازدید قرار گرفتند.

سلامت نیوز:  کلیه بیمارستان‌های استان تهران در شیفت عصر و شب هفته گذشته توسط بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بازدید قرار گرفتند. 

رئیس دبیر خانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: حضور پزشکان مقیم در بیمارستان‌های دولتی منجر به بهره‌مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا؛ آقاجانی اعلام کرد: به منظور بهره‌مندی به‌هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این برنامه از اول خرداد ماه اجرا شده است که با گذشت ۷ماه از شروع برنامه ۴۰۰ بیمارستان مشمول به طور کامل آن را اجرا و بیش از ۷۲۰۰ متخصص ما را در اجرای شایسته طرح همراهی کرده‌اند و به طور متوسط هرشب بیش از ۸۴۳ پزشک متخصص در این بیمارستان‌ها مقیم هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: هدف از اجرای این برنامه ارائه به‌موقع خدمات درمانی، پاسخگویی ۲۴ ساعتهبیمارستان‌های درمانی و آموزشی - درمانی، تعیین تکلیف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس در حداقل زمان ممکن، انجام به موقع ویزیت بیماران، اعمال جراحی و اقدامات اورژانسی و در ‌‌نهایت افزایش رضایتمندی مردم بوده است.

آقاجانی افزود: به منظور تضمین دریافت خدمات درمانی مناسب در هر ساعت شبانه روز و در همه نقاط کشور و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت‌های سلامت، دانشگاه‌های علوم پزشکی در بیمارستان‌های درمانی آموزشی درمانی تابعه مکلف شده‌اند، از پزشکان متخصص یا فوق‌تخصص‌ /فلوشیپ به عنوان پزشک مقیم استفاده نمایند.

وی اعلام کرد: ۱۷رشته تخصصی و فوق تخصص مشمول این طرح می‌شوند و پزشک مقیم موظف است در تمام ساعات مقیمی، حضور فیزیکی فعال در بیمارستان‌های درمانی آموزشی درمانی داشته و اقدامات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیماران مرتبط با زمینه تخصصی خود را انجام‌دهد.

آقاجانی اعلام کرد: طی ارسال بخشنامه به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شده است تمامی بیمارستان‌های ۶۴ تا ۹۶ تخت فعال حتما باید دارای یک پزشک مقیم از یکی از رشته‌های تخصصی داخلی، جراحی عمومی و یا طب اورژانس باشند. همچنین کلیه بیمارستان‌های درمانی آموزشی درمانی جنرال با بیش از ۹۶ الی ۲۵۶ تخت فعال، ضروری است دارای دو تا چهار پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند. از سوی دیگر به دلیل بار بستری بیمار در بیمارستان‌های درمانی آموزشی درمانی جنرال با بیش از ۲۵۶ تخت فعال، ضروری است این مراکز درمانی دارای چهار تا شش پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای بسته مقیمی طرح تحول نظام سلامت و نظارت بر بخش‌های اورژانس بیمارستانی، کلیه بیمارستان‌های استان تهران در شیفت عصر و شب هفته گذشته توسط بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد بازدید قرار گرفتند.

دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت گفت: در این بازدیدهای متمرکز، حضور و کیفیت ارائه خدمات متخصص مقیم، نحوه عملکرد بیمارستان در خصوص اجرا و نظارت داخلی بسته مقیمی و میزان رضایتمندی بیماران از اجرای این طرح مورد بررسی قرار گرفت. عموم بیماران و همراهان آن‌ها از حضور متخصصین رضایت داشتند و امید است که این طرح با تلاش و جدیت بیشتری ادامه یافته و خدمتی درشان هموطنان عزیز به آن‌ها ارائه گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha