چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 136703

عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی برای رفع بیخوابی توصیههایی را عنوان کرد.

سلامت نیوز:  عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی برای رفع بیخوابی توصیههایی را عنوان کرد.  

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, به نظر اطباء سنتى اکثر عواملى که سبب بیخوابى مىشوند به‌غیر از آنها که جنبه روحى و روانى دارند در مراکز عصبى ایجاد شده است.

توصیههایی برای رفع بیخوابی

1.سالم کردن مزاج به خصوص مبتلایان به زیادى صفرا و بلغم

2.پاکسازى بدن از خلط غالب

3.کم کردن مواد گوشتى به خصوص در نزد آنهایى که اوره خونشان زیاد است

4.کم کردن غذاهاى پخته و خوردن غذاهاى حاضرى و سالم و کم انرژى

5.کم کردن وزن در نزد چاقها و فشارخونىها

6. زهرا رئیسیان عضو فعال انجمن تحقیقات طب سنتی معتقد است: همچنین براى افراد کمخواب غذاهاى رطوبى و سرد مزاج و داروهاى سردمزاج تجویز شود و بهتر است که در بینى این افراد روغن بادام شیرین بچکانند و مسهل هلیله زرد یا فلوس با روغن بادام تجویز شود و بعد از خوردن مسهل معجون گشنیزى مىدهند تا مدتى مصرف کنند (این معجون باید با تجویز پزشک طب سنتی باشد و به درمانگاههای طب سنتی میتوانند مراجعه کنند) تا ناراحتى مراکز عصبى مرتفع شود و اختلال خواب درمان بیماریهاى مختلف با گیاهان دارویی برطرف شود در ضمن ورزش و تفریح و حرکات جسمى براى افراد کمخواب مفید است.

7. در صورتىکه دچار بیخوابى یا کمخوابى شدید، هنگام استراحت و خواب در جایى کوچک، بی سر و صدا و تاریک به استراحت بپردازید. در ضمن بهتر است مقدارى گلاب یا عطر گل محمدى اطراف بالش زده شود و باید از مصرف چاى، قهوه، کاکائو، دخانیات، تخم مرغ و گوشت پرهیز شود.

8. از خوراکىهایى از قبیل دوغ، خیار، زعفران، دارچین، آبلیمو، آش کدو، پیاز با شام شب، کاهو با شام شب، آب هویج، تُرب یا تربچه با شام شب، شیر گرم قبل از خوابیدن، نان با ماست یا ماست همراه با شام یا بعد از شام، آب سیب درختى قرمز هنگام خواب، عرق بهار نارنج هنگام خواب، عرق بیدمشک هنگام خواب، روغن گل خشخاش با شام شب، تخم خشخاش، روغن بادام شیرین با شام شب، سیب زمینى ترشى، سیر، گشنیز، فندق، شربت دارچین هر شب یک یا چند عدد از آنها استفاده شود. براى درمان آن می‌توانید هر شب پس از صرف شام سیب درختى قرمز که با پوست رنده شده باشد را با عسل شیرین کنید و بخورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha