چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 136718

عضو هیات علمی گروه سلولهای بنیادی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: این مرکز تنها مرکز در شرق کشور است که لک و پیس را با سلولهای بنیادی درمان می کند.

سلامت نیوز:  عضو هیات علمی گروه سلولهای بنیادی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: این مرکز تنها مرکز در شرق کشور است که لک و پیس را با سلولهای بنیادی درمان می کند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دکتر حجت نادری مشکین افزود: تاکنون 120 بیمار مبتلا به ویتیلیگو (لک و پیس) در این مرکز درمان شده است.

وی اظهار کرد: جمع آوری خون بند ناف و 87 پیوند لیپوگرافت غنی شده با سلولهای بنیادی از دیگر فعالیتهای این مرکز می باشد.

وی گفت: اکنون در زمینه تولید پوست مصنوعی زنده نیز پژوهش هایی در این مرکز صورت گرفته و نمونه آزمایشگاهی این محصول تولید شده است که به دنبال آزمایش آن در کلینیک و حوزه بالینی هستیم.

وی ادامه داد: براساس استانداردهای جهانی، قبل از استفاده نهایی از سلولهای بنیادی در درمان، باید گامهای اولیه بسیار برداشته شود.

نادری مشکین افزود: در این مرکز، پروژه های خوبی در زمینه سلول درمانی بیماریهایی مانند ترمیم استخوان جوش نخورده، نارسایی قلبی، نفروپاتی کلیه و آرتروز تعریف شده که امید است نتایج این تحقیقات پایه ای و پیش کلینیکی را بتوانیم به کاربرد در کلینیک برسانیم.

وی گفت: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در نظر دارد با انجام تحقیقات کاربردی در حوزه سلولهای بنیادی، به خصوص سلولهای بنیادی مزانشیمی نقش تاثیرگذار داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت سلولهای بنیادی مزانشیمی در درمان بیماریهای مختلف اظهار کرد: سلولهای بنیادی مزانشیمی ازجمله سلولهای بنیادی بالغان هستند که مشکل تومورزایی ندارند و تاکنون بیش از 150 کارآزمایی بالینی در این حوزه انجام شده و حتی یک مورد گزارش هم در زمینه ابتلا به سرطان وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: موفقیت بیشتر در این راه، به تولید سلولهای بنیادی مزانشیمی با گرید کلینیکی نیازمند است تا بتوان از نتایج تحقیقات پایه برای کاربرد در بخش بالینی نیز استفاده کرد.

نادری مشکین گفت: گروه سلولهای بنیادی و پزشکی ترمیمی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزه سلولهای بنیادی بیش از 10 سال تجربه کار دارد و طی این مدت توانسته است به دانش فنی استخراج، کشت و گسترش سلولهای بنیادی مزانشیمی از مغز استخوان و بافت چربی دست پیدا کرده و متبحر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha