در پی شایعه حضور یک بیمار خارجی مبتلا به ابولا در اهواز مرکز استان خوزستان، رییس بیمارستان ابوذر این شهر گفت: بیمار عراقی بستری در این بیمارستان، مبتلا به ابولا نیست.

سلامت نیوز: در پی شایعه حضور یک بیمار خارجی مبتلا به ابولا در اهواز مرکز استان خوزستان، رییس بیمارستان ابوذر این شهر گفت: بیمار عراقی بستری در این بیمارستان، مبتلا به ابولا نیست. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، مهران حکیم زاده با رد شایعه مراجعه یک بیمار عراقی با علایم بیماری ابولا به این بیمارستان اظهار کرد: یک نوزاد یک ساله عراقی هفته گذشته با علایم تندی تنفس و تب، توسط خانواده به این بیمارستان منتقل شد که بیماریش با ابولا بی ارتباط است.

وی افزود: این نوزاد به دلیل پاسخ ندادن به درمان ها در بیمارستان بصره با علائم تنفسی و تب بالا به اهواز منتقل شد و به دنبال دریافت آنتی بیوتیک مناسب بهبود یافته و اکنون به دلیل بیماری سینه پهلو در این بیمارستان بستری است و مبتلا به هیچ گونه بیماری مسری دیگری نیست.

حکیم زاده ادامه داد: همچنین فرزند دیگر این خانواده نیز که به دلیل نارسایی کلیوی، به تازگی در عراق فوت شده، هیچ گونه ارتباطی با بیماری این نوزاد شیرخوار و یا با بیماری ابولا ندارد.

رییس بیمارستان تخصصی اطفال ابوذر اهواز اضافه کرد: این بیمارستان مانند همیشه با بهره گیری از بهترین متخصصان اطفال و فراهم آوری بهترین امکانات و شرایط درمانی، آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

بیماری ویروسی ابولا تب هموراژیک ابولا، که در مناطقی از آفریقا شیوع یافته، نوعی از بیماری انسانی است که از ویروس ابولا ناشی می شود.

نشانه های این بیماری معمولا دو روز تا سه هفته پس از تماس با ویروس و به صورت تب، گلودرد، درد ماهیچه ای و سردرد ظاهر می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha