چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 136756

یک متخصص پوست و مو اضطراب و افسردگی را مهم‌ترین علت عادت برخی افراد به جویدن ناخن دانست و گفت: جویدن ناخن علاوه بر بیماری‌های پوستی فرد را مستعد بیماری‌های گوارشی، دهان و دندان و ابتلا به انواع میکروب و ویروس می‌کند.

سلامت نیوز:  یک متخصص پوست و مو اضطراب و افسردگی را مهم‌ترین علت عادت برخی افراد به جویدن ناخن دانست و گفت: جویدن ناخن علاوه بر بیماری‌های پوستی فرد را مستعد بیماری‌های گوارشی، دهان و دندان و ابتلا به انواع میکروب و ویروس می‌کند.  

 دکتر خلیل انصارین در گفت‌و‌گو با  آنا درباره مهم‌ترین عوارض جویدن ناخن گفت: جویدن ناخن در تمام سنین دیده می‌شود. برخی از کودکان در 3 الی 4 سالگی ناخن‌های خود را می‌جوند و برخی افراد در سنین بالاتر و بیشتر در دهه سوم به دلیل افزایش فشارهای روحی و روانی ناخن می‌جوند.
وی ترک عادت را تنها راه درمان ناخن جویدن دانست و افزود: افرادی که در سنین بالا ناخن می‌جوند باید به مراکز مشاوره مراجعه کنند تا بتوانند مشکلات و مسائل روحی را درمان کنند سپس این عادت خود به خود برطرف می‌شود.

این متخصص پوست و مو در ادامه یادآور شد: التهاب انگشت در نواحی اطراف ناخن، تغییر شکل ناخن، بروز عوامل قارچی، قرمزی، تورم، بروز بیماری‌های لثه، انتقال کرمک از مقعد به دهان، بروز برخی بیماری‌های گوارشی در صورت قورت ناخن و ... از مهم‌ترین عوارض جویدن ناخن است.

انصارین با بیان اینکه نوجوانان و جوانان بیشتر دچار این عادت نادرست هستند عنوان کرد: این افراد به دلیل مسائل عاطفی دچار اضطراب و افسردگی می‌شوند و به جویدن ناخن عادت پیدا می‌کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اگر کودکی به جویدن ناخن عادت پیدا کردن باشد والدین علاوه بر مسائل عاطفی کودک باید به رفتارهای خود نیز ت.جه داشته باشند و به گونه‌ای یک عادت صحیح و بی‌ضرر را جایگرین این رفتار غلط کودکان کنند البته باید توجه داشته باشند به هیچ عنوان نباید از روش‌های تنبیهی استفاده کنند زیرا این رفتار مشکل آنها را تشدید می‌کند و این مساله موجب تداوم عادت جویدن ناخن در‌آنها می‌شود و در نهایت کودک علا.ه بر بیماری‌های پوستی دچار مشکلات فراوانی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha