وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرد:احتمال بروز بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی، اختلالات باروری و سرطان رحم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بیشتر از زنان عادی است.

سلامت نیوز:  وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرد:احتمال بروز بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی، اختلالات باروری و سرطان رحم در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) بیشتر از زنان عادی است.

به گزارش ایرنا از رویترز، مطالعات نشان می دهد که احتمال بستری شدن زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در بیمارستان، دو برابر زنان عادی است.

بر اساس این مطالعه، بررسی دو هزار و 500 زن مبتلا به عارضه (PCOS) و مقایسه با همین تعداد زن سالم نشان می دهد که احتمال بروز بیماری های قلبی، دیابت، افسردگی، اختلالات باروری و سرطان رحم در زنان مبتلا، به مراتب بیشتر است.

در این تحقیقات آمده است که این زنان به دلیل اختلالات هورمونی و مشکلات ناباروری، مدام در بیمارستان بستری می شوند و زندگی آنان روال طبیعی ندارد؛ همچنین سوخت و ساز بدن این افراد با اختلال مواجه است و اغلب به بیماری های قلبی مبتلا هستند. سقط جنین و حاملگی خارج رحمی نیز برخی از عوارض این بیماری هستند.

اختلال سوخت و ساز بدن مهمترین عامل در بروز چاقی و دیابت در این افراد است.

***** سندرم تخمدان پلی کیستیک چیست

سندرم تخمدان پلی کیستیک عارضه ای است که در آن تعادل هورمون های استروژن و پروژسترون از بین می رود. این امر منجر به رشد کیست های تخمدانی (توده های خوش خیم تخمدان) و بی نظمی قاعدگی، سطوح بالای آندروژن (هورمون های مردانه)، آکنه و اختلالات باروری می شود.
**** علل بروز این عارضه چیست

با وجود پیشرفت علم، هنوز علت اصلی PCOS مشخص نیست، ولی پزشکان بر این باورند که عدم تعادل هورمونی و ژنتیک، نقش مهمی در این عارضه دارند، برای مثال؛ اگر مادر یا خواهر زنی در خانواده به این عارضه مبتلا باشد، احتمال ابتلا افزایش می یابد.

تولید بیش از حد هورمون آندروژن در بدن و افزایش انسولین نیز در این عارضه نقش دارند.

**** نحوه تشخیص این عارضه

معمولا تشخیص این بیماری به کمک سونوگرافی یا لاپاراسکوپی لگن انجام می شود. برای تشخیص دقیق معمولا پزشک آزمایش های تیرویید، کلسترول و قند خون در حالت ناشتا را توصیه می کند. در صورت موارد خاص، نمونه برداری نیز یکی از روش هاست.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، از هر 10 زن، یک نفر به این عارضه مبتلا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha