چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 136771

محققان انگلیسی پیش بینی کردند:نرخ سرطان ریه در انگلیس و برخی از کشورهای دنیا در میان زنان در سال 2015، 9 درصد افزایش یابد و به 15 نفر در هر 100 هزار زن برسد؛ این در حالیست که پیش بینی سرطان سینه، 14 زن از هر 100 هزار زن است.

سلامت نیوز: محققان انگلیسی پیش بینی کردند:نرخ سرطان ریه در انگلیس و برخی از کشورهای دنیا در میان زنان در سال 2015، 9 درصد افزایش یابد و به 15 نفر در هر 100 هزار زن برسد؛ این در حالیست که پیش بینی سرطان سینه، 14 زن از هر 100 هزار زن است. 

به گزارش سلامت نیوز ایرنا از رویترز، بر اساس این مطالعه، گرچه انتظار می رود که به دلیل رشد جمعیت مسن در اتحادیه اروپا، نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان رو به افزایش باشد، ولی این آمار به دلیل افزایش آگاهی مردم و پیشرفت روش های علمی، رو به کاهش است.اما در این میان استثنایی هم وجود دارد و آن شیوع سرطان لوزالمعده در زنان و مردان و سرطان ریه در زنان است.

مدیر این پروژه، از سیگار به عنوان مهمترین عامل سرطان ریه یاد کرده است و تاکید می کند که تمایل به سیگار در بین زنان اروپایی از جنگ جهانی دوم افزایش یافته است.

وی متذکر شده است که افزایش نرخ سرطان در بین زنان در اروپا بسیار نگران کننده است.

در این گزارش آمده است که سیگار، 15 تا 25 درصد در سرطان لوزالمعده و 85 تا 90 درصد در سرطان ریه نقش دارد.

به گزارش انجمن تنفسی آمریکا در سال گذشته، از هر 10 مرگ یک مورد به دلیل مشکلات ریوی است و عامل اصلی مشکلات ریوی، سیگار است.

در برخی از نقاط دنیا این آمار خطرناک تر می شود؛ برای مثال در انگلیس، از بین هر چهار مرگ یک مورد بدلیل مشکلات ریوی و تنفسی روی می دهد.

مرگ و میر ناشی از مشکلات ریوی و سرطان ریه در 20 سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. آمار گزارش شده مربوط به اروپاست ولی شواهد نشان می دهد که این آمار در آسیا بیش از این است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha