سلامت نیوز:وزیر بهداشت در بازدید از مناطق بازسازی شده پس از زلزله بشاگرد با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی تر برای زدودن محرومیت از منطقه بشاگرد، از استاندار هرمزگان خواست جهت تامین آب آشامیدنی بهداشتی این منطقه برای خرید انشعاب ساکنان کم بضاعت را یاری کند.

به گزارش ایسنا دکتر سید حسن هاشمی در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان به شهرستان بشاگرد رفت و با همراهی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از یکی از مناطق بازسازی شده پس از زلزله بشاگرد بازدید کرد.

در این منطقه که در حاشیه سردشت و شهرستان بشاگرد قرار دارد، مدتهاست مردم با مشکل تامین آب آشامیدنی بهداشتی مواجه اند و به رغم بازسازی صورت گرفته و ساختن تعدادی واحد مسکونی برای جمع آوری کپرها، هنوز تعدادی از ساکنان زیر کپرها زندگی می کنند و به دلیل وضع اقتصادی نامناسب اغلب قادر به پرداخت حق انشعاب آب شرب نیستند.

وزیر بهداشت با ابراز تاثر از مشاهده سیمای محرومیت در این منطقه از استاندار هرمزگان خواست برای رفع مشکلات بهداشت محیط این منطقه محروم به ویژه کمک در خرید انشعاب آب شرب بهداشتی ساکنان بی بضاعت و کم بضاعت را یاری کند. استاندار هرمزگان نیز در این خصوص قول مساعد داد.

هاشمی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته حرکت های خوبی در جهت زدودن سیمای محرومیت از چهره منطقه صورت گرفته است، خواهان توجه بیشتر مسئولان استان و برخورداری مردم این منطقه از امکانات مناسب شد.

راه‌اندازی 48 واحد دندانپزشکی در شبکه های بهداشت استان هرمزگان

هاشمی همچنین با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد واحد دندانپزشکی این شبکه را افتتاح کرد، همزمان با این واحد 48 واحد دیگر در سطح استان نیز به بهره برداری رسید

وی روز سه شنبه عازم شهرستان بشاگرد استان هرمزگان شد و ابتدا از بیمارستان بقیه الله الاعظم شهرستان بشاگرد بازدید کرد و با کارکنان و بیماران این بیمارستان گفتگو کرد.

سپس به شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشاگرد رفت و واحد دندانپزشکی این شبکه را همزمان با راه اندازی 48 واحد دندانپزشکی در سطح شبکه های بهداشت و درمان استان افتتاح کرد.

این واحدها با هدف ارائه خدمات درمانی در حوزه دندانپزشکی و نیز پیشگیری از بیماری های دهان و دندان راه‌اندازی شده است و به مردم بشاگرد و سردشت و روستاها خدمات ارائه خواهد کرد.

وزیر بهداشت از مسئولان علوم پزشکی استان خواست در اسرع وقت مشابه این واحدهای دندانپزشکی را در منطقه گوهران و خمینی شهر استان نیز تجهیز و راه اندازی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha