پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

حکم اعدام دوپسر جوان که در تجاوز به دختری مجرم شناخته شده ‌بودند توسط دیوانعالی کشور تایید شد.

سلامت نیوز: حکم اعدام دوپسر جوان که در تجاوز به دختری مجرم شناخته شده ‌بودند توسط دیوانعالی کشور تایید شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این دوجوان یک‌سال قبل دختری را به خانه‌ای در اسلامشهر برده و در آنجا مورد آزار قرار داده ‌بودند. پرونده با شکایت این دختر به جریان افتاد. او گفت: «یکی از دوستانم مرا به خانه پسر مورد علاقه‌اش دعوت کرد، من هم با نامزدم به آنجا رفتم. قرار بود جلو در منتظر دوستم شویم اما بعد از اینکه با نامزدم به محل رسیدیم دو نفر با قمه به سمتم حمله کردند، نامزدم خواست جلو آنها را بگیرد. او را با قمه زدند، بعد مرا داخل خانه بردند و مورد آزار قرار دادند. دونفر دیگر هم وارد خانه شدند، اما آنها کاری به من نداشتند. تصمیم گرفتم برای جلوگیری از این تجاوز خودم را از ساختمان به پایین پرت کنم اما نتوانستم، ترسیدم. مهاجمان بعد از اینکه به من تجاوز و نامزدم را زخمی کردند ما را در خیابان رها کردند.» با شکایت این دختر و نامه پزشکی‌قانونی، تحقیقات در این خصوص آغاز شد.
 ماموران دو نفر از متهمان را شناسایی و بازداشت کردند. این دومتهم همان کسانی بودند که دختر مدعی‌ بود او را مورد آزار قرار داده‌اند. شعبه٧٥ دادگاه کیفری استان تهران در مرحله اول تحقیقات، حکم به نفع متهمان صادر کرد و آنها را مجرم تشخیص نداد اما این حکم در دیوانعالی‌ کشور نقض شد و پرونده یک‌بار دیگر به جریان افتاد. وقتی دستور رسیدگی مجددا صادر شد شعبه٧٨ دادگاه کیفری‌استان تهران تحقیقات خود را آغاز کرد و این‌بار دو متهم دیگر که فراری بودند؛ در زندان شناسایی شدند و تحقیقات از آنها نیز انجام گرفت. به این ترتیب متهمان دوباره پای میز محاکمه رفتند. با توجه به نظریه پزشکی قانونی و گفته‌های طرفین پرونده از جمله نامزد دختری که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌ بود قضات با اکثریت آرا، رای به اعدام دو متهم اصلی صادر کردند و برای دونفر دیگر نیز حکم زندان صادر شد.
این‌بار رای صادره مورد اعتراض متهمان قرار گرفت اما دیوانعالی کشور اعتراض را وارد ندانست و حکم اعدام را تایید کرد.
در همین حال یک متجاوزبه‌عنف صبح دیروز در تهران به‌دار آویخته شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، متهم این پرونده به نام علی، شهریور سال٩٢ بر اساس شکایات متعدد از سوی زنان قربانی، تحت پیگرد قرار گرفت و با توجه به اظهارات شکات مشخص شد او با نزدیک‌کردن خود به زنانی که گاه همسرانشان با آنها همراه بودند و معرفی خود به‌عنوان فرد دارای نفوذ و تحصیلات پزشکی و اغوای افراد از طریق پیشنهاد کار و اشتغال، به آنها قرص بی‌هوشی می‌خوراند و ضمن تعرض به زنانی که بیهوش بودند، اموال قربانیان را نیز به سرقت می‌برد. متهم در یک مورد با پیشنهاد شغل نگهبانی به مردی ٧٠ساله، به منزل او رفت و با خوراندن قرص بیهوشی به مرد و همسرش، نقشه شوم خود را عملی کرد.
مردی نیز با اغوا از طریق اشتغال در داروخانه و به منظور انعقاد قرارداد کار، متهم را به منزل خود دعوت کرد اما علی، خانواده وی را بی‌هوش و ضمن تعرض به همسرش، اموال آنها را سرقت کرد. متهم در پی ١١شکایت روز ٢٠مهر سال گذشته در حالی که تعدادی قرص خواب‌آور همراه داشت، شناسایی و دستگیر ‌شد.
 متهم در جریان تحقیقات، به اعمال ارتکابی خود اقرار کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. دادگاه پس از تشکیل جلسه با حضور نماینده دادستان، متهم و وکیل وی و استماع اظهارات و دفاعیات متهم، علی را به‌دلیل سرقت به ١٠سال حبس، ٧٤ ضربه شلاق و رد مال، به جرم غصب عنوان پزشکی به دوسال حبس و از بابت سه‌مورد زنای‌به‌عنف به سه‌بار اعدام محکوم کرد. این رای در دیوانعالی کشور ابرام و قطعی و دیروز اجرا شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha