پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 136858

اکولیزوماب، یا دارویی که به «سولیریس» موسوم است، از سوی وزارت بهداشت بریتانیا اجازه ورود به بازار را یافت. این دارو به گفته مقامات بهداشتی بریتانیا گران‌ترین داروی جهان است.

سلامت نیوز: اکولیزوماب، یا دارویی که به «سولیریس» موسوم است، از سوی وزارت بهداشت بریتانیا اجازه ورود به بازار را یافت. این دارو به گفته مقامات بهداشتی بریتانیا گران‌ترین داروی جهان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین،سولیریس برای درمان یک بیماری کلیوی نادر که در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر در بریتانیا به آن مبتلا هستند کاربرد دارد.

مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند که تامین این دارو برای این بیماران در این کشور در سال ۸۲ میلیون پاند هزینه خواهد داشت، و این دارو می‌تواند این بیماران را از خطر مرگ نجات دهد.

این دارو برای بیمارانی است که مبتلا به همولیتیک اورامیک سیندرم هستند، بیماری خطرناکی که باعث می‌شود تا رگهای خونی ملتهب شده و لخته‌های خود در سراسر بدن ایجاد گردد.

در حال حاضر ۲۰۰ نفر در بریتانیا به این بیماری مبتلا هستند، و هر ساله بین ۵۰ تا ۶۰ نفر به آن دچار می‌شوند. این بیماران دائما در معرض اختلال و نارسایی در اندامهای حساس بدن، به ویژه کلیه‌های خود هستند.

هزینه سنگین این دارو بحث‌هایی را در محافل درمانی بریتانیا گشوده است، و این در حالی است که بیماران سرطانی در حال حاضر به دلیل سنگینی هزینه درمان با دشواریهایی روبرو هستند.

منبع: العربیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha