پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: 136859

همه ما می دانیم داشتن یک رابطه خوب و رضایت بخش به هیچ وجه کار آسانی نیست. در روابط طولانی مدت و جدی گاه حسادت چسم ما را کور می کند، گاه از به توافق رسیدن سر مسئله ای نا امید می شویم و در نتیجه احساس ناخوشایندی نسبت به رابطه ای که داریم پیدا می کنیم.

سه راه کلیدی برای داشتن ارتباط شاد با همسرتان

سلامت نیوز: همه ما می دانیم داشتن یک رابطه خوب و رضایت بخش به هیچ وجه کار آسانی نیست. در روابط طولانی مدت و جدی گاه حسادت چسم ما را کور می کند، گاه از به توافق رسیدن سر مسئله ای نا امید می شویم و در نتیجه احساس ناخوشایندی نسبت به رابطه ای که داریم پیدا می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنازندگی،همه این ها از احساسات پی پایان و مهار نشدنی درون انسان نشأت می گیرد؛ ما فردی را عاشقانه دوست داریم و سرشار از شور و شوق نسبت به او هستیم. همین شور و شوق بی اندازه در عین حال که باعث طراوت رابطه می شود گاه به آن آتش هم می زند. مشکل این جاست که خاموش کردن این آتش درون نه برای ما و نه برای شریک زندگی مان کار آسانی نیست.


با تمام این احوال ما انسان هستیم و خصیصه غیر قابل انکار ما اجتماعی بودن است، ما انسان ها را دوست داریم و بزرگ ترین ثروت مان برخوردار بودن از عشق محبت اطرافیان مان است. هیچ چیز در دنیا جای داشتن یک خانه کوچک که بتوانیم با شریک زندگی مان به آرامشی وصف ناپذیر بنشینیم و لیوانی چای بنوشیم نمی گیرد. اما گاهی رسیدن به این آروزی به ظاهر ساده برای ما به پیچیده ترین مسئله روی زمین بدل می شود. حال که داشتن یک رابطه خوب و شادی بخش تا این حد دشوار به نظر می آید، در گزارش زیر شما را با سه راه ساده اما کلیدی برای داشتن یک رابطه شادتر آشنا می کنیم:

با یکدیگر صحبت کنید

با یکدیگر ارتباط داشته باشید. با ذهنی همدیگر را گوش کنید و ذهن قضاوت گر نداشته باشید. تا مادامی که در مورد مسائل مختلف با شریک زندگی تان صحبت می کنید قدرت کنترل امور را بر عهده دارید. قطعاً شما در تمامی مسائل با همسرتان توافق ندارید اما اشتراک گذاشتن آنچه برای شما مهم است احتمال به مصالحه رسیدن در موارد مناقشه برانگیز را حتی افزایش و احتمال مشاجره میان شما را کاهش می دهد.

به طراوت احساس خود بیندیشید

شور و اشتیاق خود را از دست ندهید. تماس فیزیکی و نوازش را فراموش نکنید. اولین روز دیدار با شریک زندگیتان را به یاد بیاورید، چه چیزی باعث شد شما عاشق او بشوید؟ سعی کنید آن احساس را بارها و بارها برای خودتان مرور کنید. بهتر است هر هفته یک قرار ملاقات با همسرتان بگذارید و او را غافل گیر کنید، رابطه خود را دوست داشتنی و پُر ماجرا نگه دارید. از اینکه با راه های گوناگون عشق خودتان را نشان دهید ترس نداشته باشید، در عشق بی پروا باشید.

از رویاها و اهداف یکدیگر حمایت کنید

اینکه شما چه فکر می کنید چندان اهمیت ندارد، فراموش نکنید آنچه در موردش صحبت می کنیم رویا و هدف شریک زندگی شماست نه خود شما. بنابراین سعی کنید به هر چه او می گوید احترام بگذارید و برای انگیزه دادن به یارتان هر کاری از دستتان بر می آید انجام دهید. هیچ چیز لذت بخش تر از دیدن موفقیت عزیزترین فرد زندگیتان زمانی که برای کاری بسیار تلاش کرده است وجود ندارد. به او افتخار کنید و برای دست آوردهایش جشن بگیرید.

منبع: psychologytoday

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha