پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 136860

شورای عالی بیمه خدمات درمانی در پنجاه و هفتمین جلسه خود برای بیماران خاص ، صعب العلاج و سرطانی خدمات جدیدی را زیر پوشش بیمه های پایه قرار داد .

خدمات بیمه ای جدیدی برای سرطان

سلامت نیوز: شورای عالی بیمه خدمات درمانی در پنجاه و هفتمین جلسه خود برای بیماران خاص ، صعب العلاج و سرطانی خدمات جدیدی را زیر پوشش بیمه های پایه قرار داد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،در این جلسه که شب گذشته در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد برای بیماران هموفیلی و تعویض مفاصل بزرگ برای این گروه از بیماران رایگان شد .

براساس مصوبه شورای عالی بیمه ، اخذ هرگونه فرانشیز برای عمل جراحی پیوند کلیه و تزریق داروی شیمی درمانی و رادیوتراپی ممنوع شد .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی درجمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مقرر شد یازده داروی جدید مورد نیاز بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی تحت پوشش بیمه های پایه قرار گیرد.

وی گفت: اعضای شورای عالی بیمه خدمات درمانی تاکید کردند از این پس داروهای جدید به فهرست داروهای بیماران تالاسمی ، ام اس و پیوندی اضافه شود .

ربیعی از موافقت شورای عالی بیمه با تسری پوشش بیمه ای برای خدمات تعویض مفاصل خبر داد و گفت: عفونت، شکستگی و تومور نزدیک مفصل از مهمترین شرایط استفاده از تسهیلات بیمه ای است .

وی همچنین پرداخت هزینه تعویض مفصل را منوط به پنج سال سابقه بیمه پردازی دانست .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : براساس این دستورالعمل بازنشستگان لشکری و کشوری ، مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی ، بیماران خاص و مددجویان کمیته امداد امام خمینی ( ره ) از دوره انتظار مستثنی هستند .

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و اموزش پزشکی نیز در این مراسم مهمترین تصمیم اعضای شورای عالی بیمه خدمات درمانی را تصویب ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت دانست و گفت : براساس این مصوبه اشکالاتی که در ویرایش نخست کتاب در بخش تعرفه ها ایجاد شده بود با هماهنگی سازمان نظام پزشکی و وزارتخانه های تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برطرف شد .

در این جلسه از پزشکان و متخصصانی که در ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات مشارکت داشته اند تقدیر شد .

همچنین وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با اهدای تابلویی از نقاشی یک کودک معلول از خدمات دکتر هاشمی تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha