رییس اداره گیاهان دارویی وزارت بهداشت با ابراز نارضایتی از این كه هم اكنون برخی عطاریها اقدام به تشخیص بیماری و ارائه نسخه به بیماران می‌كنند، گفت:‌ این در حالی است كه بر اساس قوانین موجود كشوری حتی داروسازان نیز اجازه تشخیص و تجویز دارو را ندارند.

دكتر امیرحسین جمشیدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وجود برخی عطاریهای معتبر در كشور اظهار كرد: با توجه به جو حاصل در جهت تشویق به مصرف داروهای طبیعی و سنتی، مصرف گیاهان دارویی با اقبال عمومی روبرو شده است. این در شرایطی است كه هیچ دارویی حتی از نوع گیاهی بی‌خطر نیست.

وی با بیان اینكه برای عرضه داروهای طبیعی (اعم از گیاهی، معدنی) مراكز تجاری تحت عنوان داروخانه تعریف شده است، افزود: برای این مراكز وجود شرایطی از قبیل فضای فیزیكی مناسب، اخذ مجوز از وزار بهداشت و حضور مسئول فنی با میزان تحصیلات دكترای داروسازی الزامی است.

رییس اداره گیاهان دارویی وزارت بهداشت با بیان این كه هم اكنون عطاریها مجوزهای لازم را از وزارت بازرگانی اخذ می‌كنند، گفت: در حالی كه بسیاری از این عطاریها بدون مجوز و تجربه كافی مشغول به فعالیت هستند.

دكتر جمشیدی با بیان اینكه حتی برخی از محصولات عرضه شده در عطاریها نظیر ترك اعتیاد فاقد مجوز هستند، گفت: این در حالی است كه داروخانه‌ها با مجوز وزارت بهداشت فعالیت و تحت نظارت و بازرسی دوره‌ای آن قرار می گیرند.

وی با بیان اینكه بسیاری از این عطاریها با بهره‌گیری از تجارب عملی انتقال یافته و نسل به نسل فعالیت می‌كنند، ‌گفت: اما بسیاری از عطاریها فاقد تجربه و مجوز هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha