پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 136877

بر اساس آماری که از سازمان پزشکی قانونی به دست آمده مشخص شد که 1125 نفر از ایرانیان در 7 ماه ابتدایی امسال بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

تهران رکورد دار مرگ به علت سوختگی

سلامت نیوز: بر اساس آماری که از سازمان پزشکی قانونی به دست آمده مشخص شد که 1125 نفر از ایرانیان در 7 ماه ابتدایی امسال بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، آمارهایی که از پزشکی قانونی کشور به دست امده نشان می‌دهد که در 7 ماه ابتدایی امسال 1125 نفر از شهروندان ایرانی بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این آمارها نسبت کشته‌ها میان مردان و زنان تقریبا مساوی بوده و 569 زن و 556 مرد در این مدت 7 ماهه جان خود را به علت سوختگی از دست داده‌اند.

در این هفت ماه مرگ‌های بر اثر سوختگی در کهگیلویه و بویراحمد صفر بوده و هیچ فردی به علت سوختگی در این استان جان خود را از دست نداده است.

بعد از کهگیلویه و بویراحمد، استان‌های چهارمحال و بختیاری با یک و استان سمنان با 3 مورد کمترین میزان مرگ بر اثر سوختگی را به خود اختصاص داده‌اند.

اما در مقابل در استان تهران 157 نفر جان خود را به علت سوختگی از دست داده‌اند که این عدد بیشترین مرگ بر اثر سوختگی در کشور محسوب می‌شود.

بعد از تهران، استان اصفهان با 135، خراسان رضوی و خوزستان هر یک با 100 و آذربایجان شرقی با 83 مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در تهران اما تعداد مردانی که بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده‌اند 2 برابر زنان است بطوریکه 103 مرد و 54 زن در 7 ماه به علت سوختگی فوت شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha