سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: بیماریهای ناشی از مشكلات و آلودگی‌های غذایی در میان كشورهای فقیر و غنی رو به افزایش است.

به گزارش سلامت نیوز، این سازمان تاكید كرد: با توجه به آمار اخیر انجام تحقیقات بیشتر و گسترده‌تر برای ارزیابی میزان بیماری و مرگ و میر ناشی از آلودگی‌های غذایی ضروری است.

رییس امنیت غذایی سازمان جهانی بهداشت در این باره اظهار داشت: از جمله این مشكلات می‌توان به بحران شیرهای آلوده در چین اشاره كرد كه موجب بروز مشكلات و ناراحتی‌های كلیوی در بیش از 50 هزار كودك شد و جان چهار كودك را نیز گرفت و یا شیوع میكروب سالمونلا در آمریكا كه بیش از 1400 نفر را بیمار كرد.

این مقام رسمی در یك نشست تخصصی اعلام كرد: تقریبا 30 درصد از بیماریهای عفونی جدید از باكتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها، مواد شیمیایی و مواد سمی نشات می‌گیرند كه در محصولات غذایی زنجیره‌ای یافت می‌شوند.

وی گفت: شاخص‌هایی وجود دارد كه نشان می‌دهد بیماریهای ناشی از آلودگی‌های غذایی در جهان رو به افزایش است اما متاسفانه آمار و اطلاعات در این زمینه دقیق نیست و نمی‌توان دقیقا معلوم كرد كه چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

طبق آمار سازمان ملل هر ساله حدود 2/2 میلیون كودك در اثر ابتلا به بیماریهای اسهال مانند وبا كه از آب و غذای آلوده یا فقر بهداشتی ناشی می‌شود، جان می‌دهند.

مقامات این سازمان تاكید كردند كه برای پیشگیری از این بحران، شركت‌های تولید كننده محصولات غذایی موظف هستند كه بر تمام مراحل تولید نظارت و كنترل دقیق داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha