پژوهشگران و مسوولان آمریكایی نسبت به تهدید جان كودكان به دلیل نصب برچسبهای غلط روی محصولات غذایی در این كشور، ابراز نگرانی كردند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه شیكاگو تریبون در گزارشی هشدار داد كه توزیع محصولات غذایی با برچسبهای غلط و نادرست در فروشگاه‌های آمریكایی جان اطفال بویژه آنهایی را كه مبتلا به آلرژی‌های شدید غذایی هستند به خطر می‌اندازد.

بر اساس تحقیقی كه این روزنامه اخیرا انجام داده است، كودكان مبتلا به آلرژی شدید غذایی در موارد متعدد پس از مصرف مواد غذایی كه برچسبهای آنها اشتباه بوده دچار واكنش‌های شدید و خطرناك آلرژیك شده‌اند.

در این گزارش آمده است: هرچند روی تعداد قابل توجهی از این برچسبها نوشته شده كه فاقد مواد آلرژی زا هستند اما اغلب حاوی آلرژی‌زاهای معمولی مانند تخم مرغ، شیر یا بادام زمینی هستند.

این اطلاعات غلط روی برچسب‌های غذایی باعث می‌شود والدین و معلمان مدارس به اشتباه بیفتند و نتوانند از خطرات احتمالی مصرف مواد آلرژیك در كودكان جلوگیری كنند.

این روزنامه تاكید كرد: دولت آمریكا تاكنون اقدامات بسیار اندكی در این باره انجام داده در حالی كه از سال 2001 شكایات فراوانی درباره این بی توجهی و اهمال به سازمان غذا و داروی آمریكا ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha