وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در 18 ماه گذشته 28 هزار واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی واگذار شده و امروز نیز شاهد واگذاری 2040 واحد مسکونی به صورت نمادین در استان‌های مختلف به این مددجویان هستیم.

خانواده‌های دارای چند معلول صاحب خانه می‌شوند

سلامت نیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در 18 ماه گذشته 28 هزار واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی واگذار شده و امروز نیز شاهد واگذاری 2040 واحد مسکونی به صورت نمادین در استان‌های مختلف به این مددجویان هستیم.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در آیین واگذاری 2040 واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی عنوان کرد: 53 هزار واحد مسکونی برای واگذاری به مددجویان سازمان بهزیستی کشور در دست احداث است.

 

وی ادامه داد: در بحث نظام چندلایه رفاه اجتماعی، پایین‌ترین سطح، سطح حمایتی است که در گذشته شاهد آن بودیم که این موضوع منجر به توانمندسازی نمی‌شد اما اکنون زیر فعالیت‌های شورای عالی رفاه اجتماعی بحث توانمندسازی مطرح و پیگیری شده است که این برنامه‌ها شامل ایجاد اشتغال و واگذاری مسکن به بخش عظیمی از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی بوده است.

 

ربیعی ادامه داد: در موضوع مقابله با فقر شدید با مساله فقدان کالری و پروتئین روبرو بودیم که درصدد مقابله با آن و حل آن هستیم.

 

وی افزود: در بخش مسکن مهم‌تر از موضوع واگذاری مسکن، تعاملات و هماهنگی‌های میان بخشی صورت گرفته با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، خیرین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان بهزیستی کشور در جهت هم‌افزایی هرچه بیشتر توان این نهادها بوده است.

 

ربیعی در ارتباط با تفاهم نامه منعقد شده میان سازمان بهزیستی کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درخصوص واگذاری 20 هزار واحد مسکونی روستایی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال آینده این 20 هزار واحد مسکن روستایی که 8500 مورد آن برای معلولان روستایی است به این افراد واگذار شود.

 

وی در پایان خبر داد: تلاش می‌کنیم تمامی خانواده‌های دارای بیش از دو معلول را دارای مسکن کرده و مشکلات مسکن آن‌ها را رفع کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha