وزیر بهداشت ضمن اعلام اولویت‌های تعرفه‌ای وزارت بهداشت برای سال 94 گفت: در عین حال موضع ما بازنگری در تمام تعرفه‌ها به ویژه تعرفه‌های ویزیت است.

وزیر بهداشت اولویت‌های تعرفه‌ای 94 را اعلام کرد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت ضمن اعلام اولویت‌های تعرفه‌ای وزارت بهداشت برای سال 94 گفت: در عین حال موضع ما بازنگری در تمام تعرفه‌ها به ویژه تعرفه‌های ویزیت است.
دکتر سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: معتقدم تمام تعرفه‌ها باید هر سال به صورتی منصفانه مورد بازنگری قرار گیرند. برای سال 94 عمدتا باید به مساله ویزیت توجه کنیم؛ البته نظر شورای عالی بیمه نیز در این زمینه تعیین کننده است.
وی در این باره افزود: موضع وزارت بهداشت بازنگری در تمام تعرفه‌هاست؛ به ویژه تعرفه‌های ویزیت و رشته‌های داخلی، کودکان، روانپزشکی و سایر رشته‌هایی که در آنها جراحی وجود ندارد. بی‌تردید این رشته‌ها برای سال 94 در اولویت بیشتری قرار می‌گیرد.
هاشمی در پاسخ به سوال ایسنا درباره سقف و کف پیشنهادی وزارت بهداشت برای رشد تعرفه‌های سال آتی گفت: این موضوع در حال بررسی و مذاکره است و هنوز عددی در این زمینه مشخص نشده است.
جزئیات بازنگری کتاب تعرفه‌هاتغییرات مفصل در کتاب ارزش‌گذاری نسبی خدماتهاشمی افزود: در طی این مدت وزارت بهداشت با همکاری سازمان نظام پزشکی، سازمان‌های بیمه‌گر و انجمن‌های علمی تخصصی مشغول بازنگری کتاب تعرفه‌ها بودند که خوشبختانه این امر انجام شد و چهارشنبه شب گذشته در شورای عالی بیمه به تصویب رسید. این تغییرات تقدیم هیات وزیران خواهد شد.
وزیر بهداشت گفت: تغییرات اعمال شده در کتاب تعرفه‌ها مفصل است و تعداد زیادی خدمت جدید اضافه شده است. مجموعا بیش از هزار تغییر در اقلام مختلف این کتاب ایجاد شد.
به گفته هاشمی این تغییرات در جهت تامین نظر بیمارستان‌ها و همچنین گروه‌های مختلف پزشکی انجام شده است. در برخی موارد که رقم تعرفه‌ زیاد بود کاهش اعمال شده و در برخی جاها که تعرفه پایین بود اصلاحاتی انجام شده است. به نظر می‌رسد مجموعه این اصلاحات به توزیع بهتر نیروهای تخصصی در سراسر کشور کمک خواهد کرد.
وی افزود: این موضوع همچنین به بحث عدالت در سلامت و دسترسی مردم به پزشک، متخصص، پرستار و مراکز درمانی را افزایش خواهد داد. در مجموع به سمتی پیش می‌رویم که برای بخش خصوصی سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت نیز ارزشمند باشد تا به این ترتیب بتوانیم بخشی از کاستی‌ها را با حضور بخش خصوصی برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پرستار ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    1 0
    باز هم تعرفه باز هم نخبگان،و باز هم مهجور ماندن پرستاری در این وزارت بزرگ!!!!واقعا جای بسی تامل و تاثر دارد از این وزیر اعظم هرچند که بیشتر از این نیز انتظار نمی رود
  • پرستار ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    2 0
    باز هم تعرفه باز هم نخبگان،و باز هم مهجور ماندن پرستاری در این وزارت بزرگ!!!!واقعا جای بسی تامل و تاثر دارد از این وزیر اعظم هرچند که بیشتر از این نیز انتظار نمی رود
  • حامد ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    2 0
    وزیر جون قربونت یک لحظه او تریبون بده بده به پرستارا بی زحمت.........??!
  • فریده ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    1 0
    متاسفم واسه وجودت وزیر!!! رهبر ما!ولی فقیه مگه به داد ما برسه!!!!!!وزارت بهداشتو دادن دست تو که هرروز آه خیلیا پشت سرت باشه!واسه این بدنیا اومدی که هم تو دنیا بسوزی هم تو آخرت!تنها هدف از خلقتت همین بوده!