از درد بیمارانم درد می کشم،چشم هایتان را دوخته اید بر حساب بانکیم ؟

سلامت نیوز:دکتر سمیرا رزاقی متخصص رادیوتراپی در یادداشتی کوتاه نوشت: «یک ساعت از حرفه ام را می سپارم به شما ......یک دقیقه از لمس درد استخوانهای بیمار سرطانیم را می سپارم به شما .....یک شب از کابوس های خاکستریم پس از مرگ بیماری که عادت کرده بودم به دیدن موها و ابروهای ریخته اش، برای شما .....اگر سالهاست نزدیکی مرگ آدمها به لحظه های زندگیم ، زیستن را از یادم برده است ؛ بار فقط یک ماه از مراوده هر روزه ام با مرگ را بر دوشتان می گذارم .»

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت در زیر می آید: 

 

من از درد بیمارانم درد می کشم ، چشم هایتان را بخیلانه دوخته اید بر حساب بانکیم ؟
جمله های سر در گم را بخوانید ...... اینها فقط آخرین دفاعیات یک قاتل زنجیره ای خالی از همه شرافت های انسانی نیست !
یک ساعت از حرفه ام را می سپارم به شما ......یک دقیقه از لمس درد استخوانهای بیمار سرطانیم را می سپارم به شما .....یک شب از کابوس های خاکستریم پس از مرگ بیماری که عادت کرده بودم به دیدن موها و ابروهای ریخته اش، برای شما .....اگر سالهاست نزدیکی مرگ آدمها به لحظه های زندگیم ، زیستن را از یادم برده است ؛ بار فقط یک ماه از مراوده هر روزه ام با مرگ را بر دوشتان می گذارم .....
اتاق کوچکم در بخش شیمی درمانی بیمارستان ، قبر بزرگی است برای شادی های جوانیم . حتی بچه ها هم لبخندشان را پشت در اتاقم جا می گذارند و شادی شان را دریغ می کنند از لحظه های سرد اتاقم ..... این در مدتهاست به روی همه رنگ های دنیا بسته شده است ....
فقط بیست و پنج - شش ساله بودم وقتی مسیولیت مرگ و زندگی آدمها ، سایه خاکستری ای شد بر همه لحظه های معمولی جوانیم .... گاهی می ترسیدم از این همه ناگاه بزرگ شدن ! با خودم می گفتم چرا کسی نمی فهمد هنوز آنقدرها از بچگی فاصله نگرفته ام که مسوول شمردن نفس و نبض آدمها باشم .... چرا کسی نمی فهمد چقدر این کار هنوز برایم بزرگ است ؟ زود است شاید .... خیلی وقت ها می ترسیدم از پیشوند دکتر در اول اسم فامیلم .... من هنوز فرقی با بچگی هایم نکرده بودم .... شاید کسی داشت با من شوخی می کرد ؟ شاید فقط یک بازی بود ؟ این بازی اما ، باختن های بی بازگشتی داشت .... قاعده بازی را اگر یاد نمی گرفتم ؛ جریمه ام مرگ یک آدم بود ..... و هنوز هم نمی دانم چرا ممکن است کسی فکر کند مرگ آدمها برای من عادی شده است ؟
آدم آهنی نیستم ! می فهمید آدمها ؟!!!
رنج هر روزه انسانها ، تازیانه ای است برروحم .... لبخندی در من نیست ؛ ولی چاره های هم ندارم ، باید بتوانم لبخند بزنم بر صورت پیرمردی که نگاهش را به رد پای اخم صورتم می دوزد ، وقتی جواب آزمایشش را می خوانم .
من از درد بیمارانم درد می کشم ، چشم هایتان را بخیلانه دوخته اید بر حساب بانکیم ؟
هر گاهی از شب که می خوابم ، ساعتی کوک نمی کنم برای صبح بیدار شدن ! می دانم فردا صبح با تکرار ناله های آن زن حامله در ذهنم بیدار خواهم شد که سلول های سرطانی مهمان ناخوانده جسم مقدسش شده اند ....
آی آدمها ! اگر همه رذالت های اخلاقی را اتهام زنید بر لباس سپیدم ؛ ناله و فریادی در من نیست ..... من مدتهاست همه دردهای انسانی را درد می کشم .....

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    این حرفهای شما خانم دکتر درد دل هر روزه پرستار هاست. تازه تو حستب بانکی شون هم خرری نیست. بیا بخش سوختگی ببین چه خبره
  • صبا ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    آفرین به شما که اینقدر زیبا نقاشی کردید یه پزشک را یک پزشک واقعی را!!!!!!!!! ولی کاش واقع بین باشید این نقاشی رویایی بیشتر نیست الان پزشکی تجارت جان آدمها شده است تجارتی برا پول در آوردن مثل اینکه در ایران زندگی نمیکنید یا از کارهای همکارانتون اطلاعی ندارید!!! از درآمدهایی که از فروش خونه و ماشین یا گرفتن وام بیماران برای پرداخت حق العمل همکارانتون اتفاق میافته خبر ندارید ؟!!!! البته مشخصه ! سفرهای خارجی خونه ها و بهترین برجها در بهترین مناطق شهر بهترین ویلا ها از کجا میاد مسلما از این نوع کاری که شما نقاشی کردین جور نمیشه! چقدر عملهای بی مورد و k بالا که برای انها زده میشه و آزمایشات و گرافی و سونوگرافی و موارد تشخیصی بی مورد دیگه که فقط برای افزایش درآمد همکارانتون انجام میشه تجارتی بر مبنای جان مردم نیست!!!! واقعیت رو انکار نکنید!!!!
  • صبا ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    آفرین به شما که اینقدر زیبا نقاشی کردید یه پزشک را یک پزشک واقعی را!!!!!!!!! ولی کاش واقع بین باشید این نقاشی رویایی بیشتر نیست الان پزشکی تجارت جان آدمها شده است تجارتی برا پول در آوردن مثل اینکه در ایران زندگی نمیکنید یا از کارهای همکارانتون اطلاعی ندارید!!! از درآمدهایی که از فروش خونه و ماشین یا گرفتن وام بیماران برای پرداخت حق العمل همکارانتون اتفاق میافته خبر ندارید ؟!!!! البته مشخصه ! سفرهای خارجی خونه ها و بهترین برجها در بهترین مناطق شهر بهترین ویلا ها از کجا میاد مسلما از این نوع کاری که شما نقاشی کردین جور نمیشه! چقدر عملهای بی مورد و k بالا که برای انها زده میشه و آزمایشات و گرافی و سونوگرافی و موارد تشخیصی بی مورد دیگه که فقط برای افزایش درآمد همکارانتون انجام میشه تجارتی بر مبنای جان مردم نیست!!!! واقعیت رو انکار نکنید!!!!
  • پرستار ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    حالا پرستارا چی بگن خانوم دکتر ???!!شما که از هر کسی بهتر می دونید کار 24 ساعته با بیمار سرطانی و داروهایی که بسیار پرخطرند یعنی چه??!!از کارانه های پرستاران هم که بدون شک مطلعید!!!خوبه که تو این کار گروهی منصف باشیم
  • زهره ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    خانم دکتر متخصص...شماتو اتاقتون اجازه تک لبخند حرف زدن تلفنی با خانواده تون رو دارید ولی پرستار عزیزمون که کل شیفتش رو پیش ماست حتی همونم نداره..... بقول حامد عزیز تو حساب بانکیش هم خبری نیست...
  • زهره ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    خانم دکتر متخصص...شماتو اتاقتون اجازه تک لبخند حرف زدن تلفنی با خانواده تون رو دارید ولی پرستار عزیزمون که کل شیفتش رو پیش ماست حتی همونم نداره..... بقول حامد عزیز تو حساب بانکیش هم خبری نیست...
  • جنتی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    آدم متاسف میشه وقتی میشنوه این حرفها رو. دکتر عزیز ما بیشتر از حقمون نخواستیم وقتی شما و همکاراتون دستمزد کاری که پرستار انجام میده رو میگیره و به خودش حق میده که درس خونده. آخه کجای دنیا یکی درس میخونه و بدون اینکه حضور داشته باشه یکی دیگه به جاش کار انجام میده بعد میاد مهرش رو میزنه و پول اون خدمت به جیبش میره. یه کم انصاف داشته باشین. ما که تو آی سی یو خیلی تخصصی تر از بخشهای عمومی کار انجام میدیم جالب اینجاست مهر تمام جراحها هم در بخش هست و ما موظف هستیم در ازای هر خدمتی که خودمون انجام میدیم مهر جراح رو بزنیم و نباید دم بزنیم چون قانون اینه. و در آخر پول اون خدمت به جیب حضرات میره. خدایا به کی گلایه کنیم که از عوارض زودرس شغلمون داریم از پا درمیایم و کسی نیس که درک کنه شب بیدار ماندن یک پرستار رو
  • حسینی ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    دکتر عزیز اگر شما با یک دقیقه ویزیت بیمار به ابرو و موی نداشته اش عادت میکنید و بعد از مرگ بیمارتون اون از جلو چشمتون نميره پرستاران 24 ساعته کنار بیمارن به دردها و غم ها و اشک ها و لبخند های بیمارشون عادت میکنند و وقتی اون بیمار فوت ميشه انگار یک نفر که با اون مدتها زندگی کردند و به صحبت هاش و به دخترم و پسرم گفتناش عادت کردند رو از دست میدهند اما هیچ وقت به خاطر این از هیچ کس حساب بانکی کلان درخواست نکردن چون هیچ ریالی از اون پول هایی که به خاطر یک دقیقه ویزیت بیمار تو جیب شما میاد نميتونه جای اون هم دلی با بیمار و نگاه های درد مندانه و با عشق بیمار رو پر کنه
  • الف ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    همه افرادی که با بیماران کار می کنند درد می کشن. اگه شما فقط با ویزیت بیمار درد میکشید پس خودتان حساب کنید پرستاری که 24 ساعته کنار بیمار است و شیمی درمانی را انجام میدهد چقدر رنج می کشد. کسی به حساب بانکی شما چشم ندوخته است ما فقط خواهان عدالت هستیم شیمی درمانی که پرستار انجام میدهد ولی پول ان به حساب شما واریز میشود.
  • ف.ک ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    همکار محترم پزشک. اگر در جامعه ای کار تخضی و کارشناسی هر فرد ارزش واقعی خود را داشته و بازخورد مناسب ببیند،اکثریت جامعه در رفاه و آسایش خواهند بود. کسی به حساب بانکی شما چشم ندوخته ولی مشکل از آنجا آغاز میشود که شما بیمار را برای کموتراپی ارجاع میدهی و پرستار با مواد سایتوتوکسیک کار میکند و بلا را به جان میخرد و هزینه اش به حساب شما واریز میشود. اگر شما مسوولیت تشخیص و درمان صحیح راداری، پرستار مسوولیتش سنگین تر است چون کوچکترین اشتباهی باعث نکروز دست بیمار شده و سزیعا به چشم می آید ولی اگر درمان شما جواب نداد و اشتباهی در تشخیص و درمان داشته باشی میگویند خوب سرطان داشته و کسی بازخواستت نمیکند. آنوقت شما بگو کار از پرستار پول برای پزشک درست است.؟!؟!؟
  • فریده ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    اخی!!چه دردناک بود حرفاتون!خانوم محترم!حق من میره توجیب تو اونوقت میشینی متن ادبی مینویسی واسه من؟؟؟؟؟ یه قطره از داروی شیمی درمانی بیفته توچشمت ببین چی میشه!چه جالب!حق مردمو میلیون میلیون بخوری بعد بیای مظلوم نمایی کنی!خدا جای حق نشسته!درود بر پرستار!
  • پرستار خصوصى ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    ايران بهشت پزشكان است .اينجاپول درميارن خارج خونه ميخرندتا خانواده وبچه هاشون مقيم بشوند من در اتاق عمل زياد ازاين چيزها ميبينم ازاينجا به حسابداري زنگ ميزنند اگه پول به حسابشون درحد٧-٨ مليون ريخته شده بيمار راتحويل ميگيرندوالانگاهش هم نمي كنند .به ما گفتن وقتي بيمارراتحويل ميگيريم اولين چيزي كه روي پرونده چك ميكنيم مجوز حسابداري باشد خانم اين صحبت هارا بگذاريد براي كتاب هاي ادبي ماخواهان عدالت درپرداخت به تيم درمان هستيم
  • احسان ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    پرستاران محترم شما همگی آدمایی هستید که انتخاب اولتان پرشکی بوده که بنا به هر علتی موفق نشدید در کنکور سراسری پزشکی قبول شوید و با علم یه اینکه وضعیت پرستاری چگونه است این رشته را انتخاب کردید مصل خیلی ها که مامایی یا معلمی ویا کارشناسی های دیگر مثل حسابداری و مدیریت را انتخاب کردند پس اکنون نباید انتظار داشته باشید حقوق و مزایایی همانند پزشک داشته باشید و بپذیرید جایگاه پرستاری پایین تر از پزشکی است.بهتره خودتون رو با مشاغلی که مثال زدم و حتی پایین تر از آن مقایسه کنید. احتمال درج کامنت خودم رو صفر میدونم با این حال جهت آگاهی خودتان قلم فرسایی کردم.
    • مینا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      دوست عزیز درسته که برای قبولی پزشکی باید رتبه بالاتری آورده بشه اما این دلیل نمیشه که رتبه کنکور در میزان در آمد افراد ضرب بشه.بهر حال در یک جامعه عده ای مهندس عده ای کارگر عده ای معلم و ... میشن.باید عدالت برقرار باشه و هرکسی بابت زحمتی که هم برای درس و هم برای کار میکشه حقوق بگیره.مثل این میمونه که توی یه مدرسه مدیر مدرسه صد برابر معلم حقوق بگیره ،حرف همه عدالته...چیزی که در این کشور داره کیمیا میشه
    • پرستارخصوصي ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      79 4
      شما خودبزرگ بين هستيد تمام دنياازتركيه اروپا وافغانستان پزشك دارند فاصله حقوق پزشك وپرستارچگونه است ؟رفتارواخلاق پزشك انهارابا ايران مقايسه كنيد درايران مردم خانه وزندگي شان رابايد بفروشندبه پزشك بدهند شما خون مردم رادرشيشه كرديد خداراشكركه ماپزشك نشديم عدو شود سبب خيراكر خداخواهد ماخواهان عدالت درپرداخت به تيم درمان هستيم مثل همه دنيا
    • پرستار ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      66 5
      درسته ما برای پزشکی خوندیم ولی پرستار شدیم ولی اولا ما پرداخت برابر با پزشک نمیخواییم ما عدالت میخواییم حتی توی کشور های عربی در امد پزشک و پرستار ۲/۴برابره ولی تو ایران چی منه پرستار سیصد هزار تومن کارانه میگرم شمای پزشک از سی میلیون شروع میشه تا ...... کارانه میگیری اختلاف رو میبنید مگر پزشکان کشور های دیگه با پزشکان ایران فرق دارن ...ما از نا عدالتی ناراحتیم وگرنه قبول داریم پزشک باید بیشتر از پرستار دریافتی داشته باشه ..استاندارد اختلاف بین پزشک و پرستارا سه برابره ...
    • کسری ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      0 0
      مصل ----> مثل نخبه جان غلط املایی داری!
    • جنتی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      78 5
      شما مثل اینکه کلا تو باغ نیستی عزیز. این حرفها مال عهد عتیقه
    • کسری ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      58 5
      مصل ----> مثل نخبه جان غلط املایی داری!
    • مهسا ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      96 6
      اقای احسان واقعا براتون متاسفم نوشته شما به خوبی نمایانگر شخصیت خودشیفته شما هست به هر حال با اوضاع موجود همچین اظهار نظرهایی قابل انتظار هست اولا شغل هایی که مثال زدید کاملا شریف ومحترم هستند وبه هیچ وجه پایین تر از پزشکی نیستند همه پزشکان زمانی دانش اموز یک معلم بودند وهرچه دارند مدیون این قشر زحمتکش است پس اصلا جایگاه بالاتری ندارند درضمن کار درمان یک فرایند گروهی است وشما پزشکان هم بدون سایر اعضا هیچکاری پیش نمیبرید سوما کنکور فقط یک ازمون است که به هیچ وجه نشانگر بالاتر بودن انسانها حتی درسطح علمی نیست درضمن این شخصیت انسان است که ملاک بالاتر بودن او انهاست وهمچنین ما خواهان برقراری عدالت واحقاق حق خودمون هستیم وبا هیچ گروه دیگری چه پزشکان وچه معلمان و...کار نداریم ودر اخر اگه قشر پزشک امثال شما هستند من افتخار میکنم که جز این دسته ادمها نیستم که ارزش انسانها را تنها در مدرک وپول میبیند ومعیار طبقه بندیشان مثل فکرشون ابتدایی وسطح پایین است
    • ف.ک ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      127 5
      آقای دکتر احسان.شما نیز همچون دو برادر من پزشکی و این دلیل بر نفهمیدن حرف حساب همدیگر نمیشود.سالهاست که پرستاری جایگاه مناسب و پرداخت در شانی نداشته و این دلیل بر نفی تلاشهای شما برای کنکور نیست. ارزش کار شما به جای خود. اما حرف پرستاران این مرز و بوم این است آیا پزشک به تنهایی کار تشخیص و درمان را شروع میکند و همه مراحل را به پایان می رساند. آیا در یک تیم فوتبال ارزش جایگاهی یک دروازه بان با دفاع و نوک حمله و پرداختهایشان اینقدر متفاوت است؟آیا پرستار،پیرا پزشک و پزشک واقعا یک تیم نیستند؟خوب قبول که مسووایت تشخیص و درمان با پزشک است ،خوب سه برابر بقیه بگیرد. نه سیصد برابر. ما هم مسوولیتهای اجرای درمانها را داریم. فکر کن اگر پزشکی میخواست همه مراحل را انجام دهد به کاور کردن چند بیمار در روز میرسید و چقدر داشت داشت. ما باید با هم همدل باشیم و برای همدلی باید شکاف طبقاتی در پرداخت و جایگاه از بین برود.
    • پیراپزشکی ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      104 6
      آقای احسان نمیدانم شما چطوری از پزشکی قبول شدی که نمی خواهی بفهمی که شغل پرستاری بااون شغلهای که نام بردی هیچگونه سنخیت و ارتباطی ندارد . شغل پزشکی و پرستاری باهم ارتباط تنگاتنگ دارند و هردو نوع کارشان یکی است سروکار با بیمار و بیماری . ای IQ این شغلهای که نام بردی کجا با شغل پرستاری برابر هستند مگر کار یک پزشک با کار یک دکتر ریاضی یا شیمی یا فیزیک یکی است . واقعا برای این طرز مقایسه شما متاسفم و خاک بر سر اون مملکتی که یک آی کیویی مثل شما پزشک باشد .
    • Nurse 2 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      52 6
      اگر قرار باشد من پزشک شوم و مثل امثال تو فکر کنم من به شخصه تاسف می خورم!! آهان یعنی شما از وضعیت پزشکی اطلاع داشتید و چه تجالتهابی می کنند و با جان و مال مردم بازی می کنند این رشته را انتخاب کردی؟!؟ حداقل ی کم فکر می کردی 4 خط مطلب می نوشتی آقا نخبه!!
    • Nurse 2 ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
      75 8
      اگر قرار باشد من پزشک شوم و مثل امثال تو فکر کنم من به شخصه تاسف می خورم!! آهان یعنی شما از وضعیت پزشکی اطلاع داشتید و چه تجالتهابی می کنند و با جان و مال مردم بازی می کنند این رشته را انتخاب کردی؟!؟ حداقل ی کم فکر می کردی 4 خط مطلب می نوشتی آقا نخبه!!
    • خدیجه ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      18 0
      آقا احسان! بی شک شما یه تازه به دوران رسیده ای بیش نیستید که با هزار بدبختی و خودکشی فقط بخاطر عرف مزخرف جامعه مون پزشکی خوندید و بی شک هیچ سواد بالینی ای نداری و اگر عمومی هستید بدون حضور پرستار در کنارت صدها کشته میدهی و اگر تخصص داری بسیار بیسواد هستی، اینو از طرز تفکرت فهمیدم و قطعا همینطوره
  • رضا ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    34 9
    متاسفانه از این کامنت ها متوجه شدم که سیاستگذاری نادرست وزیر بهداشت دولت یازدهم باعث شده چگونه پرستاران و پزشکان عزیز به جان هم بیفتند. سخنی با پرستاران عزیز به عنوان یک پزشک معتقدم شما هم به حق تان نرسیده اید اما راه رسیدن به حقوق تان توهین به پزشکان نیست
  • پرستار ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    83 4
    خانم دکتر بدجوری یه طرفه به قاضی رفتی، از شما که یه نخبه ای !بعیده که تو جامعه درمانگرها فقط پزشکا رو موثر و مورد ترحم!!!!!بدونی و محق مطلق!
  • malek ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    93 4
    دوست گرامی،چنان قلم فرسایی میکنی که انگار بقیه کادر درمان میخندند به دردهای بیمارانشان!اگه شماروزی چندساعت شاهدصحنه های دلخراش میباشیدماپرستاران 24ساعته بادردست وکشک وآه عجینیم! امااین دلیل نمیشه شما رقم های میلیون ومیلیاردی بگیری!همین شما،بله همین شما ودوستانتان ازهمین بیماران بینوا وسرطانی هم نمیگذرید وتاریال آخر جیبش راخالی میکنیدونمیگذارید بیچاره سرراحت بربالین بگذارد!همین شماها پول کفن ودفنی هم واسه بیماران بینوا نمیگذارید! بس کنیداین نه نه من غریب بازیها رو.....بس کنید....
  • پرستار شیمی درمانی ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    109 5
    گفتی جوانی؟ جوانمرگ شوم اگر کلمه ای از گفته هایت راست باشد! جوانمرگ شوی اگر این تعاریف از خودت و صنف ظالمت را دروغ گفته باشی! تو میدانی استرس چیست؟ شاید هم تجربه اش کرده باشی,البته در رابطه با همان حساب بانکی ات! تو فقط اسم درد را شنیده ای!
  • farshid ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    70 4
    خانم دکتر شما هیچگاه به اندازه من با بیمار در تماس نیستید. من و بیمار بطور متوسط شش ماه با هم زندگى میکنیم و اون تبدیل میشه به یکی از دوستان صمیمی ام و متاسفانه روزی میرسه که باید با چشم اشکبار CPR اش کنم. در طول این چند ماه شما شاید ،شاید روزی نیم ساعت بر بالین بیمار حاضر شوید و حتی هیچگاه در معرض خطرات داروهای شیمی درمانی مانند من قرار نمیگیرید این دلنوشته های زیبایتان به روزمره من بسیار بسیار شبیه تر است تا به خودتان.کسی هم چشمش به حساب بانکی پزشکان نیست. حق ما این بی عدالتی فاحش نیست فعل واقعی توسط ما انجام میپذیرد و شما دستورات را صادر مینمایید. درد ما شامل دلنوشته های شما و مضاف بر آن داشتن مشکلات عدیده در معیشت و حل مسائل اقتصادیمان که قشر شما از آن فارغید میباشد . شما که اینچنین حساس هستید لطفاً چشمان مبارک را باز فرموده و به قشر پرستار گوشه چشمی بیندازید تا بیشتر از دردهای ما آگاه شوید لطفاً به اندازه یک سر سوزن واقع بین باشید.
  • masoom ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    84 5
    اقای احسان شما همون نفری هستید که تو تمام سایتا همین حرفای مسخره رو میگذارید ..شما حتمن با سهمیه قبول شدید ..پس خودتون رو برتر از دیگران نگیرید جامعه به همه ی شغلی نیاز داره قرار نیست که همه دکتر ومهندس بشن ..اگه ایجوری بود که شما از گشنگی وکثیفی کپک میزدید ..پرستاران خودشون رو با هیچکس مقایسه نمیکنن ونخاهند کرد فقط خاهان عدالت هستن ..پس حرمت خودتون رو نگه دارید ..دکتر سمیرا شما هم لطفا اب غوره نگیرید ..خودتون میدونید .که وقتی مریضی رو no cod .میکنید فقط پرستاره که زجر میکشه تا دستگاه را جدا کنه ..شما که یواشکی فرار میکنید که همراها شما رو نگیرن..فقط ای وسط پرستار سپر بلای شماست..پس دروغاتون رو تموم کنید
  • پرستار ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    0 0
    خانم دکتر به حکم ادب فراموش شده سلام. از قدیم گفتن درخت هرچه پربارتر سر به زیر تر.میدونید چیه شاید شما یکی از پزشکان باوجدانی که به تصویر کشیدید باشید و شاید یک تندیس ادعا.شما رو قضاوت نمیکنم. اما واژه دور از ادب بخیل که گفتید اگر طرح تعرفه خدمات پرستاری اجرا بشه و شما وظایف خودتو انجام بدی و حقوق بگیری کسی حرفی نداره اما اعتراض ما رو اشتباه متوجه شدین اعتراض ما به اینه که وظایف شما رو ما انجام میدیم و حق الزحمه رو شما میگیرید و حرف از همدردی هم میزنید . 5 دقیقه ویزیت کجا و 24 ساعت کار ما کجا
  • farshid ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    83 5
    خانم دکتر شما هیچگاه به اندازه من با بیمار در تماس نیستید. من و بیمار بطور متوسط شش ماه با هم زندگى میکنیم و اون تبدیل میشه به یکی از دوستان صمیمی ام و متاسفانه روزی میرسه که باید با چشم اشکبار CPR اش کنم. در طول این چند ماه شما شاید ،شاید روزی نیم ساعت بر بالین بیمار حاضر شوید و حتی هیچگاه در معرض خطرات داروهای شیمی درمانی مانند من قرار نمیگیرید این دلنوشته های زیبایتان به روزمره من بسیار بسیار شبیه تر است تا به خودتان.کسی هم چشمش به حساب بانکی پزشکان نیست. حق ما این بی عدالتی فاحش نیست فعل واقعی توسط ما انجام میپذیرد و شما دستورات را صادر مینمایید. درد ما شامل دلنوشته های شما و مضاف بر آن داشتن مشکلات عدیده در معیشت و حل مسائل اقتصادیمان که قشر شما از آن فارغید میباشد . شما که اینچنین حساس هستید لطفاً چشمان مبارک را باز فرموده و به قشر پرستار گوشه چشمی بیندازید تا بیشتر از دردهای ما آگاه شوید لطفاً به اندازه یک سر سوزن واقع بین باشید.
  • pegah ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    81 6
    دوست عزیز شاید اکثر پرستاران انتخاب اولشون پزشکی بوده باشه وشرایط کنکور برای همه یکسان بوده باشه اما شرایط خانوادگی و اجتماعی وهمچنین امکانات رفاهی قبل از کنکور برای همه یکسان نبوده و باعث شده که بعضی از ما به اون چیزی که دوست داشتیم نرسیم.بنابراین ازتون خواهش میکنم کمی با خودتون روراست باشید. من کارشناس بیهوشی هستم و تمام مدت عمل بالای سر بیمار هستم چه عمل 10 min طول بکشه چه 10 ساعت و99 درصد از متخصصان محترم بیهوشی هر 2 ساعت یکبار به اتاق امده و وضعیت بیمار را جویا میشوند،انگاه حقوق ایشان در کمترین حالت ممکن 50 برابر بیشتر از حقوق اینجانب میباشد.لطفا کلاهتون رو قاضی کنید و عادلانه به موضوع نگاه کنید.
  • فریده ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    85 6
    احسان خان!مواظب حرف زدنت باش!اگه مثلا تو رتبه کنکور نخبه این ماشالا تو حروم خوری هم نخبه این!هر ماه من باید ۱۸میلیون کارانه داشته باشم!کو!!!تو جیب پزشکان محترم جامعه!هرچند مطمئنم که هنوز دانشجویی وگرنه پزشکامون همکاران محترم ما هستن که به پرستاران که پا به پاشون تو درمانو نجات دادن مردم شریکن به کسی توهین نمیکنن!من و بقیه پرستاران علممون بالاتر از خیلی از پزشکاس!اینو گفتم که بدونی تو هر سایتی نباید کامنت بذاری!حقمون رو میخوایم و میگیریمش!!
  • مهرناز ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    88 7
    خانم دکتره عزیز هر وقت حاضر شدی قبل از این که ویزیت بگیری نمیگم ویزیت نگیر میگم قبل از این که ویزیت بگیری مریضتو ببینی و نیم ساعت بیشتر از وقتت و صرفه مریضت کنی اون وقت میشی پزشکه نمونه دلسوزیه خشک و خالی و که همه دارن
  • کسری ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    90 5
    خانم دکتر تاحالا کار عملی هم انجام دادی یا فقط Order نوشتی? میدونی تمام کارهایی که پرستاران دارن توی بیمارستان انجام میدن جزء شرح وظایف پزشک هست? پرستار انجام میده و شما پولش رو میگیرید? کسی کاری به حساب بانکی شما نداره. حرف ما عدالت در پرداخت هست حرف ما اینه که کاری که قراره پزشک پولش رو بگیره پس خودش بیاد انجام بده....یا حالا که ما داریم انجام میدیم پولش هم باید خودمون بگیریم...
  • مجید ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    83 5
    سلام من فقط میخوام به ایشون که زحمت بیمارا رو میکشن بگم اولا که ما خودمون رو با شما مقایسه نکردیم و شما هم حق نداری ما رو با دیگر شغلها مقایسه کنی ،میشه منم بگم برا اینکه درامدتون از طرف ما مورد نقد قرار نگیره برین و تاجر و کاسب و اینا بشین نه حرمت ششغل خودتون رو ببرین نه شغل شریف پرستاری دوما ما که حرف بدی نمیزنیم،همه حرف ما اینه پول کاری که ما انجام میدیم رو بدین به خودمون ،شما با جبهه ای که در مقابل ما میگیرین خودتون خودتون رو محکوم میکنین که دارین پول زحمتهای ما رو میبرین دکتر جان
  • نادر ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    86 6
    خیلی متن قشنگی بود ولی ولی ای کاش واقعیت داشت چون شما فقط براتون پول مهم هست .
  • مهرنوش ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    83 5
    من متاسفم براي خانم دكتري كه فكر ميكنه تو پنج دقيقه مو و ابروي ريخته مريضاشو ديده و ناراحت شده و پرستاران كه به للسوري زبانزد هستن در ٢٤ساعت نديده و از اين موضوع خوشحالن ان كان كه شما در DH3275كنار خانواده هستيد و پول استراحت شما و بي خوابي مارا مي گيري من باداروهاي شيمي درماني كار ميكنم و در كنار بيماريم به او عشق ميدهمو در جواب شما اقاي احسان خيلي از شماها با امتياز و تعداد كثيري با پول بابا و به ضرب معلم خصوصي پزشك شديد وگرنه خيلي از ماها از شماها باهوش تر بوديم بطوريكه در عملك دمان هم معلوم است
  • رها ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    86 6
    خیلی احساسی نوشته بودید اگر راهمان به بیمارستان ها نمی افتاد حتما باور می کردیم ولی مردم خوب می دانند این نوشته ها دروغی بیش نیست.همین امروز پسرم را جهت درآکردن پین پایش که سالها پیش گذاشته شده بود به مطب دکتر ارتوپد بردم برخلاف فرمایش رسانه ها 1.500.000تومان دستمزد در مطب خواستند تا فقط بیمار را به بیمارستان دولتی ببرند و آن پین را خارج کنند.فراموش نکنید که هزینه بیمارستان قرار شد توسط خودمان پرداخت گردد.حالا شما قسم حصرت عباس را باور می کنید یا دم خروس
  • پرستار ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    124 6
    دلم خیلی سوخت برای این خانم دکتر و همه پزشکان همفکرشان کاش از زبان بیمارت هم مینوشتی اگر دوست داری تا من بگویم از گریه های پدر و مادری که همه زندگیشونو فروختند تا بتوانند پول زیر میزی امثال شما را ردیف کنند چند سند زنده میخواهید تا برایتان حاضر کنم کاش وجدانتون هم مثل نوشته هاتون پاک بود حال حق ما که سرازیر جیب شماست کنار کاش مردم حق را به جا می اوردند و گزارش زیر میزیها و طرز برخورد شما خود نخبه خوانها را میدادند اونوقت شاید کمی خجالت میکشیدید دست روی دل ما پرستاران نگذارید که اشتباه کردیم و به قول قدیمیها از ماست که بر ماست اگر ضعفها و گند کاریهای شما را سر پوش نمیگذاشتیم امروز ادعای نخبگی نمیکردید و اگر ما هم مثل شما بی وجدان بودیم به خوبی میدانید که به راحتی به گند کشیده میشدید کافیه که یک کلام به بیمار بگوییم فلان پزشک خوب نیست اگر شما دکتر شدید از حمایت پرستار است فراموش نکنید این مهم را کتابها میتوان نوشت از بی مهری و بی وجدانی بعضی از شما پزشکان
  • پرستار کموتراپی ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    112 6
    دکتر محترم شما هم میدانستید چه شغلی انتخاب کردین ولی من نمیدانستم قرار است وقتی باردارم اولین روزهای تشکیل جنین در حال تزریق دارو باشم انهم به اجبار و شما فقط اردر بنویسید و بگویید اتفاقی نمیافتد ما به خانوم بارداز دارو میزنیم?G
  • ایرج ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    89 7
    حضورکلیه همکاران سلام در جواب این خانم دکتر عزیز باید عرض کنم که شاید معدود پزشکانی باشند که ناراحتی بیماران وغم بیمارانشان برایشان مهم باشد ولی اکثرا اینگونه نیستند شما که این متن جانسوز!!!را نوشته اید یا شاید هم سفارش داده اید براتون نوشته اند ما چشممون به حساب بانکی شمانیست ما حرفمون اینه کاری که ما انجام میدیم پولش به حساب بانکی شماها نرود خانم عزیر بیشترین ضربه روحی راپرستاران می خورند زیرا پرستاران بابیمارانشون زندگی می کنند من هر روزه شاهد CPRبیماران توسط پرستاران هستم در حالیکه اشک از چشمانشان جاری است اینقدر مظلوم نمایی نکنید همه کادر درمان می دونیم چه خبره. خسته شدیم از این عوامفریبی وعده ما سوم اسفند
  • فاطمه ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    منم درد کشیدن بیماران را میبینم زجر کشیدنش را،تنم میلرزد ،توان دیدن اسپیراسیون مغز استخوان توسط رزیدنت ناشی را ندارم،چرا که توان پرداخت هزینه سنگین این پروسیجر در مطب ندارد متم اب شدن ذره ذره انان را میبینم ،ولی تو پزشک نمیتوانی حس پرستاری که شب نا صبح بر بالین بیمار میشند درک کنی، تو بیشتر به خودت فکر میکنی،اگر نیمه شب برتی همین بیمار با شما تماس بگیریم باران حرفهای بی ربط شما نصیب پرستار میگردد،ایا تا به حال بر بالین cpr بیماری از همون بیماران مطبت که میلیونها پول صرف درمان کرده اند حاضر شدی؟ فکر نمیکنم جوابت مثبت باشد...پس تو هیچوقت نمیتونی حس کنی!! درک کنی! باور کن.... منم میفهمم تو بیشتر درس خوامده ای ولی باور داشته باش درس را برای کمک به همنوعت نه،بلکه برای درامد بیشتر و تیتر اجتماعی خوانده ای،همکا عزیز همیشه امیدوارم مثل من پرستار عمیق درد بیمارت را بفهمی
  • alizade ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    92 9
    پزشکان محترم کسی به جیب شما چشم ندوخته اگه بدون سهمیه و با زحمت خودت پزشک شدی نوش جونت ! اما این هم نامردیه حق همکارای پیراپزشک خودتو بخوری و با غرور تمام بگی من پزشک هستم زحمت کشیدم ! شاید چند سال بیشتر بقیه زحمت کشیدی اما بعدش یک عمر دارین بدون هیچ زحمتی مفت می خورین و می خوابین چرا با این زحماتی که پرستاران دارند برای بیمار میکشند و درمان اصلی بیمار را انجام می دهند وشما فقط بیمار را ویزیت می کنی حقوقت برابر نباشه ! عزیز جان اگه پرستار علمش تو حیطه کاری خودش بیشتراز پزشک نباشه ویزیت شما پزشکان به هیچ دردی نمی خوره !
  • کوثر ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    57 8
    خیلی از نوشته شما متاثر شدم.....خیلی خوب درد و رنج بیمارانتون رو به تضویر کشیدین ولی اگر بیشتر به بیماران و همراهان ماتم زدش نگاه کنین میبینین که علاوه بر غم و درد بیماری غصه پر کردن جیب جنابعالی و همکارانتون بیشتر داغونش کرده چون اگه از پس خواسته های شماها بر نیاد جیگر گوششو نیگاه هم نمیکنین.....من پرستار بخش هماتولوژی هم بودم پزشکا با سرعت نور فقط ویزیت میکنن و برای هر بیمار۳_۴دقیقه وقت میذارن و حتی بعضیها رو ندیده RPOمیزنن و تا فردا خداحافظ حالا پرستار تا پایان شیفتهای طولانی اش با ثانیه ثانیه درد و رنج این کودکان و بیماران درد میکشد و روح و جسمش در تلاطم این بیمهریها فرسوده شده است ...خانم دکتر حساب بانکی ات ارزانی خودت ما چشم به عدالتدوخته ایم
  • کوثر ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    81 10
    خیلی از نوشته شما متاثر شدم.....خیلی خوب درد و رنج بیمارانتون رو به تضویر کشیدین ولی اگر بیشتر به بیماران و همراهان ماتم زدش نگاه کنین میبینین که علاوه بر غم و درد بیماری غصه پر کردن جیب جنابعالی و همکارانتون بیشتر داغونش کرده چون اگه از پس خواسته های شماها بر نیاد جیگر گوششو نیگاه هم نمیکنین.....من پرستار بخش هماتولوژی هم بودم پزشکا با سرعت نور فقط ویزیت میکنن و برای هر بیمار۳_۴دقیقه وقت میذارن و حتی بعضیها رو ندیده RPOمیزنن و تا فردا خداحافظ حالا پرستار تا پایان شیفتهای طولانی اش با ثانیه ثانیه درد و رنج این کودکان و بیماران درد میکشد و روح و جسمش در تلاطم این بیمهریها فرسوده شده است ...خانم دکتر حساب بانکی ات ارزانی خودت ما چشم به عدالتدوخته ایم
  • rokhsana ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    79 9
    خانم دکتر محترم مگه شما رشته تخصصیتونو خودتون انتخاب نکردین؟؟اگر اینقدر باعث عذابتون شده چرا در دوران رزیدنتی تغییر رشته ندادین؟حتما یه چیزی که ممکنه به حساب بانکیتون مربوط باشه این خستگیهارو ازتنتون بیرون میبره که دارین ادامه میدین!پس ما پرستارا چی که همه عین غم وغصه های شما رو بعلاوه شیفت واضافه کار زورکی ، بخشهای سخت که برخلاف شما انتخابش با ما نیست،سروکله زدن با همراهای مریض و.... تحمل میکنیم؟! به هرحال شما هم اگر پول زحمتت رو کس دیگه ای به جیب میزد معترض میشدی!
  • rokhsana ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    خانم دکتر محترم مگه شما رشته تخصصیتونو خودتون انتخاب نکردین؟؟اگر اینقدر باعث عذابتون شده چرا در دوران رزیدنتی تغییر رشته ندادین؟حتما یه چیزی که ممکنه به حساب بانکیتون مربوط باشه این خستگیهارو ازتنتون بیرون میبره که دارین ادامه میدین!پس ما پرستارا چی که همه عین غم وغصه های شما رو بعلاوه شیفت واضافه کار زورکی ، بخشهای سخت که برخلاف شما انتخابش با ما نیست،سروکله زدن با همراهای مریض و.... تحمل میکنیم؟! به هرحال شما هم اگر پول زحمتت رو کس دیگه ای به جیب میزد معترض میشدی!
  • moti ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    خانم دکتر عزیز من حرفهای شمارو قبول دارم، ولی اینجوری که شما و دوستانتون میگید من واقعا به حال خودم متاسف میشم، آخه حس میکنم من و همکارای دیگه م (پرستارا) احتمالا وقتی مریض داره زجر میکشه، احتمالا" نه مطمینا" میریم به حالش قاه قاه میخندیم و لذت دنیارو فقط توی زجر کشیدن مریض میبینیم آقای احسان محترم در جواب شما هم باید بگم من از دوران راهنمایی عاشق حرفه پرستاری بودم و به بزرگی خدا قسم بهیچوجه حتی فکر این رو هم نمیکردم که بخوام پزشکی شرکت کنم.من عاشق پیراپزشکی و علی الخصوص پرستاری بودم. و مطمینم که اگرچه اندازه زحمتمون بهمون حق الزحمه نمیدن ولی ارزشمون پیش خدا بالاتر از شما پزشکاست.
  • مصطفي ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    91 12
    ما پرستارا الانم دلمون ميخواد پزشك هم باشيم تا ديگه مردم منت شما ها رو نكشن
  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    اقااحسان آیا ترکیه واروپا واسترالیا و....پزشک وپرستار ندارند وفقط ما در ایران داریم .چرا شما اینقدر خودشیفته هستید.درامد پزشک وپرستاردرکشرهای دیگر رامقایسه کنید وازنظر اخلاقی ببینید نسبت به هم وبه جامعه چگونه هستند اینهمه غرور وتکبر برای چیست؟
  • Narges ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    92 14
    ببخشيد ما چشممون به پول شماست ما ميخواييم ما اندازه خودمون اندازه زحمتي كه ميكشيم پول بكيريم و ديده بشيم .خانوم دكتر محترم شما نهايتا ١٥مين در نهايت لطفتون براي اون مريض شيمي درمانيتون وقت ميذاريد اما پرستار اون بخش ١٨ساعت تمام اون مريض ها رو لحظه لحظه درك ميكنه حس ميكنه اينا با هم فرق نداره؟والا ما دوستاي صميمي پزشك زياد داريم كه روابط خانوادكي هم باهاشون داريم ...اساسا مقايسه كار درستي نيست يك بيمار وبيمارستان به بزشك وبرستار در كنار هم نياز داره ...تو اي سي يو ابن هارت و بخش جراحي حضور نرس خيلي مهمه ...اين هم يه دليل براي توجه بيشتر جراح ها به برسنل برستاري بخششونه براي حضورشون احساس ميكنم اما شايد اين از يك جشم بزشك توقع زيادي باشه كه مثلا نرس ابن هارتو درك كنه ....والا ما خيلي از بزشكامون تو بخشمون اذعان دارن كه سهم ما بيشتر ازاين حرفاست ....توي كنكور تلاش و بشتكاربيشتر نتيجه بخش بوده و اين لزوما نشانه اين نيست كه افرادي كه رتبه بايين تر اوردن بايد درامد كمتر داشته باشن يا.مغزشون مشكل داشته يا ....بس كنيد تو رو خدا اين مقايسه ها رو ....واقعا خانوم محترم شما پزشك هستيد اخه حتي حق و حقوقتون رو نميدونيد ...حق شيمي درماني كه برستارا انجام ميدن ميره تو جيب شما ..!!!!به جاي مظلوم نمايي حقايق رو ببنيد بدونيد جي حقتونه جي نيست يه موقع كرفتار حق الناس نشيد اخه انگار به اون دنيا اعتقاد داريد
  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    96 20
    دلیلش اینه که حساب بانکیتون خیلی جذابه.!!!!
  • پرستار ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    خ دکتر جان کسی با حساب بانکی شما کاری نداره ما فقط خواهن اجرای عدالتیم, اگه کسی حتی یک بار هم پاش به بیمارستان باز شده باشه میفهمه چه کسی پا به پای بیمار درد میکشه وغصه میخوره,چطور قبول میکنید کار رو پرستار انجام بده وپولش رو شما بگیرید پول کاری رو که میکنید بگیرید خوب, هر چند تو این دوره وزمونه که همه به فکر پول در آوردن به هر قیمتی هستند انتظار داشتن وجدان زیادیه و همیشه پول زیاد آدم رو وسوسه میکنه مثل پزشکی که امروزه تبدیل به تجارت شده نه نجات جان انسان.
  • فرانك ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    خانم دكتر حساب بانكى تو نتيجه ى سالها بى عدالتى ست بله تو فقط چند دقيقه بيمار را ميبينى و ميروى دردى را كه من پرستار تحمل ميكنم هيچگاه نكشيدى تو لااقل درد خالى بودن حساب بانكى و صدها قسط و قرض را نداشتى ولى من همه ى دردهاى تو را چندين برابر كشيدم و حساب بانكيم هم مزيد بر علت
  • حسین ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    آفرین خانم دکتر چه زیبا گفتید. پس شما هم درک میکنید چقدر دیدن درد کشیدن انسانها سخته. ولی این فقط شما نیستید که با چنین صحنه هایی روبرو میشوید. اگر شما ساعتی را با بیمار رنجور سر میکنید پرستاران در بخش شب و روز را با این بیماران میگذرانند. و یا در بخشهایی مانند اتاق عمل پابه پای جراحان و قبل و جلوتر از آنان مرگ را لمس میکنند و تمام توان خود را صرف بهبود بیماران میکنند و از جان خود به بیماران زندگی میبخشند.و یا در بخشهایی مانند آی سی یو صحنه هایی را تجربه مبکنند که انسان راپیر میکند. بله این چنین است ما هم تحمل میکنیم ولی مزد زحماتی را که متحمل میشویم هرگز دریافت نمیکنیم. کمی از خودخواهی خود بکاهید و دیگران را هم ببینید. راستی از حساب بانکی هم گفتید اگر چیزی که میگیرید در ازای کاری که انجام میدهید کم است چرا آنرا پنهان میکنید.
  • محمد ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    واقعا تعجب کردم از پزشکانی که مغرضانه با دادن منفی به نظرات پرستاران مث یه بچه دارن لجبازی میکنن!!!! درسته متن قشنگ و زیبایی رو خانم دکتر نوشتن، ولی خداییش شما ها بیشتر بالا سر مریض هستین یا پرستارا؟ خداییش کدوم پزشکه که تموم مراحل شیمی درمانی بالا سر مریض وایسه؟ کدوم پزشک هستش که پروسیجرهای کمو تراپی رو خودش به تنهایی انجام بده؟ کدوم پزشک هستش که تا آخرین مرحله کنار مریضش وایسه و به بیمارش دلداری بده؟ شماها که نیومده جا میزارین میرید! شماها که تاب چن سوال ساده از همراهی بیماررو ندارین و با سومین سوال همراهی بیمار از کوره در میرین و با عصبانیت جواب میدین! شما ها که اگه مریض پولی نداشته باشه حاضر نیستین کاری واسه مریض انجام بدین! چجور درد بیمارو درک میکنین! (البته هستن پزشکانی که از اینا مستثنا باشن ولی اندکن) واقعا منصف باشید ' دست از لجاجت بچگانه بردارین و واقع بینانه به نظرات +و-بدین ' اگر دین ندارد لااقل ازاده باشید
  • Mahsa ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    چقدر رويايي!!!شما و همكاراتون كه اينقد روحيه ي حساس و لطيفي دارين خب ي بار شده از زيرميزي گرفتن و ويزيت هاي انچناني و هزينه عمل بيمارتون و... بگذرين!!!من خودم پرستارم و شاهد هستم ك مخصوصا بيماراي سرطاني براي اينكه بتونن از پس هزينه هاي درمان بر بيان مجبور شدن تمام داراييشون بفروشن و تقديم پزشكاي دلرحم كنن و در نهايت ايكاش سودي ب حال بيمار داشته باشه ك متاسفانه نداره.
  • پرستار ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    خانم دکترااگربنابرنوشتن شرح حال سوزناک باشه هیچ شرح حالی پبدترازحال پرستارنیست.هیچ حرفه ای پرریسک ترازحرفه پرستاری نیست.آیادکتری ازحال یک بیمارخبرداردکه فقط درایستگاه بخش پرونده بیمارازدستورپرمیکندوحتی به خودزحمت نمیدهد برودبالای سرش یایک پرستارکه مدام برای انجام دستورات دکتربایدبه بیمارسربزند.شماخودتان قضاوت کنیدماکاری به حساب بانکی شمانداریم حق خودمان رامیخواهیم
  • ثمین ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    شما به عنوان یک پزشک واقعا در حق بیمار کار میکنید ومن هم به عنوان یک پرستار صد برابر بیشتر با یک بیمار سرطانی کار میکنم ماهم با این دردا آشنا هستیم شما تو 90 درصد مواقع مرگ بیمارتو نو نمیبینید ولی ما 90 درصد شاهد مرگ بیمارانی هستیم که باهاشون حرف زدیم و40روز باهاش بودیم پس کار ماهم خیلی آسان نیست درسته؟ پس وقتی کارها وغمها قسمت میشه پس بقیه چیزها هم بد نیست عادلانه قسمت بشه
  • لی لی ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    من از ناعدالتی در سیستم بهداشت و درمانم درد می کشم آی آدم ها من از رفتارهای ناصحیح و تمامیت خواه نخبگان درد می کشم آی آدم ها من از نقدهای مغرضانه در مورد پرستاری درد می کشم آی آدم ها من از تباه شدن جوانی و شور زندگی در بیمارستان درد می کشم آی آدم ها من از ذره ذره آب شدن بیمارانم و هزینه های نجومی درمانشان درد می کشم آی آدم ها من از عدم اجرای تعرفه گذاری پرستاری و افزایش 380 درصدی تعرفه های پزشکی درد می کشم آی آدم ها آیا گوشی برای شنیدن این حرف ها و چشمی برای دیدن این دردها وجود دارد ؟!!!
    • Nurse3 ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      اقاي دكتر احسان اميدوارم روزي برسه كه براي حفظ أخلاق پزشكي در كشور دكتر خارجي وارد كنند ببينم اونوقت بازم همچي ادعاهايي داري
  • نرگس ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
    متن جالبي بود اولش آدم فكر مي كنه درد دل اين خانم دكتر به خاطر شرايط كارش و تأثر عميق قلبي او نسبت به وضعيت بيمارانش است كه دچار افسردگي شديد شده و احتمال خودكشي داره .ولي بيشتر توجهش به حساب بانكيشه .احتمالا خانم دكتر درمان اين بيماران و تو منزل شخصي به تنهايي إنجام ميدهند كه اين طور خودمحور نوشته ونامي از پرستاران زحمت كش بخش كموتراپي به ميان نياورده.تو اگر شرافت داشتي به بيماران سرطاني بي بزاعت كمك مي كردي فكر حساب بانكيت نبودي
  • فریده ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    آخه حساب بانکیتون داره با هر قدم منو همکارام تو بیمارستانو هر لحظه زحمتمون پر میشه!!! اینکه خدا آدم رو نگاه کنه خیلی خوبه بعضی وقتا نگاهش عین خوشبختیه ولی بضی وقتا هم آدمو بیچاره میکنه شما که انقد با احساسی برو تو رسانه ملی بگو من دیگه حق کسیرو نمیخورم!!!و نمیذارم حق میلیونی پرستار بره تو حساب من!!!!
  • فریده ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    48 28
    با عرض سلام خدمت ادمین محترم ممنون از اطلاع رسانی وسیعتون میشه لطف کنین جواب من به احسان رو هم تو پیج بذارین شرمندم. ممنون.
  • جواد ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    آقای احسان متاسفانه بلاهت و جهالت عمیقی در اظهار نظر شما نسبت به موضوع دیده میشود برادر من حقوق پزشک مسلما باید بیشتر باشد حتی تا ۴برابر نه ۱۰۰ برابر نه اینکه کار قانونی من که وظیفه و مسئولیتش بامن است ومن انجام میدهم تو پولش را بگیری آمریکا و اروپا دهات هستند که تفاوت حقوق پرستار و پزشک جزیی است و ایران ما شهر است؟! برو برادر اگر پزشکی بخوردن مال حرام دیگران ادامه بده و اگر نیستی خواهشا دیگر نظرنده
    • محمد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      25 0
      ا چه مظلومانه.پس پرستارهای بدبختی که صبح تا شب بالای سرمریض شیمی درمانی هستن.باید همون روز اول کاری سکته کنن واقع
    • محمد ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      30 0
      ا چه مظلومانه.پس پرستارهای بدبختی که صبح تا شب بالای سرمریض شیمی درمانی هستن.باید همون روز اول کاری سکته کنن واقع
  • K1 ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    چه باحال دادن دارو بدون توجه با عواقب دارو و فقط امضا كردن ته نسخه هم اسمش شد درد كشيدن.خخخخخخخ پس اون بدبختي كه كنار اين مريضه اب شدنشو ميبينه سوسيس تشريف داره.؟؟؟؟؟ بابا جمع ش كن
    • Bahra@yahoo.com ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      38 0
      خانم دكتر ما پرستارها اينقدر خاطره از دردكشيدن بيماران داريم كه كتابها ميشه نوشت .ما پس از سي پي ار بيمارانمون اانچنان گريه كرديم .تمامي همكاران به همين دليل اگثرا به چگونه مردن بسيار فكر ميكنند و فكر چگونه زندگي كردن نيستند و اين باعث شده مثل شما و همكارا تون فكر ماديات نيستند ما حساب بانكي نداريم ولي از جان و دل براي بيماران مايه. گذاشتيم.و هميشه در مراقبت از بيماران شيمي درماني. إيدز سلي هپاتيت. آنفلونزا سوختگي ايسي يو سي سي يو خط مقدم هستيم وقتي كار كرد ما تو جيب شما و أمثال شما ميره وقتي ما تب وتاب شمارو به اين پولها مي بينيم وقتي توهين وزير به پرستاران ميشنويم چاره اي نداريم كه براي كم كردن روي زياد شما وهم كارا نتون حق ما رو كه به نام ما وبه كأم شماست رو مطالبه كنيم شايد نخواستن مارو به حساب ندانستن نگذاريد و حساب كار دستتون بياد كه جايگاه پرستاران تو تيم درمان كجاست
  • فریده ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    22 0
    ممنون ادمین محترم:) به امید روزی که به حقمون برسیم:(
  • پرستار ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    28 1
    من با نظر اقای دکتر رضا موافقم،و صحبتای اقای احسان رو میذارم روی بی تجربگیشون!!ما پرستاران و پیراپزشکان قصد توهین و نزاع نداریم،فقط حقمون رو طلب میکنیم،با هر استانداری در دنیا که بسنجید ما پرستاران به حقمان نرسیده ایم
  • احسان ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    نیازی به پاسخگویی به هیچکدام از حرفای پرستارا نمی بینم فقط برام حالب بود اون فردی که غلط املایی ازم گرفته بود واقعا باید به آی کیو ی شما شک کرد که باورت شده نوشتن کلمه مثل رو بلد نباشم.اگه یه نگاه به کیبورد گوشی یا کامپیوتر بنداری متوجه میشی که علت استباه تایپی کنار هم قرار گرفتن حرف ث و ص هستش و در پایان به گفتن این جمله اکتفا میکنم که خلایق هر چه لایق.
  • داودی ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    دنیای عجیبیست دنیای درمان وقتی همه چیزت را با خدا معامله میکنی شب بیداریهایت را دل دادن به بیمارانی که نگاهشان تا عمق وجودت را میسوزاند و تو تمام زندگیت ،شادیت،لحظه لحظه جوانیت،و سلامتیت را خرج میکنی تا زره کوچکی از آلام بیمارانت تسکین یابد. بیمارانی که تو تمام هستیشان هستی و سرمستشان میکنی از شادی روح بزرگت آرامششان میدهی با قلب رئوفت. و این را..... واین را هیچ کس نمیداند جز مهربانترین مهربانها وقتی محبتهای تو را پای خودشان مینگارند تو نگران نباش کسانی که اندک زمانی بیش درکنار این جویندگان محبت نیستند و اندک محبت خود را دربرابر روح بزرگ تو مقایسه میکنند این از عجایب دنیای ماست از عجایب دنیای زیبای پرستاری
  • داودی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    59 1
    دنیای عجیبیست دنیای درمان وقتی همه چیزت را با خدا معامله میکنی شب بیداریهایت را دل دادن به بیمارانی که نگاهشان تا عمق وجودت را میسوزاند و تو تمام زندگیت ،شادیت،لحظه لحظه جوانیت،و سلامتیت را خرج میکنی تا زره کوچکی از آلام بیمارانت تسکین یابد. بیمارانی که تو تمام هستیشان هستی و سرمستشان میکنی از شادی روح بزرگت آرامششان میدهی با قلب رئوفت. و این را..... واین را هیچ کس نمیداند جز مهربانترین مهربانها وقتی محبتهای تو را پای خودشان مینگارند تو نگران نباش کسانی که اندک زمانی بیش درکنار این جویندگان محبت نیستند و اندک محبت خود را دربرابر روح بزرگ تو مقایسه میکنند این از عجایب دنیای ماست از عجایب دنیای زیبای پرستاری
  • احسان ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    11 98
    نیازی به پاسخگویی به هیچکدام از حرفای پرستارا نمی بینم فقط برام حالب بود اون فردی که غلط املایی ازم گرفته بود واقعا باید به آی کیو ی شما شک کرد که باورت شده نوشتن کلمه مثل رو بلد نباشم.اگه یه نگاه به کیبورد گوشی یا کامپیوتر بنداری متوجه میشی که علت استباه تایپی کنار هم قرار گرفتن حرف ث و ص هستش و در پایان به گفتن این جمله اکتفا میکنم که خلایق هر چه لایق.
    • پرستار رودار ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      33 2
      خب دقت کن عزیزم که اشتباه ننویسی استباه===»اشتباه
    • nur3 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      8 1
      غلط املایی که مهم نیست مهم شعور و شان و اخلاق هستش که همگی شخصیت شمارو تشکیل میده که به هیج وجه نداری شما!!!ببین پول باهات چی کار کرده!!
  • سعید ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    51 4
    باشه بابا خانم دکتر شما دکترا فقط خوبین!! بقیه زیاده خواهن!! نیازی به شارلاتان بازی نیست کسی به حساب بانکیتون کار نداره مشغول زیر میزیتون باشید!!! ما فقط دنبال احقاق قانونی هستیم که 8 سال پیش تصویب شده تا حداقل دیگه پول زحمت ما نره تو جیبتون
  • M.Azar ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    من خطاب به همه پزشکان نمیکنم واین روبه اون دسته ازپزشکان میگم که مثل مامورکنتورآب وبرق به بخش سرمیزنن ویه چیزی مینویسن ومیرن اماسربرج که برسه اگه حقوزحمه اش یه ریال کموزیادمیشه قسمت اداری بیمارستان رومیذاره روسرش..شایدمنم که این حرفومیزنم اگه دکتربودم همین کارومیکردم اماخداروشکرنیستم امامنم مثل اون دکترحقمومیخوام
  • M.Azar ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    اگه همه دکترامثل این خانم دکترفکرمیکردن که دنیاگلستون میشد. من پرستاربخش عفونی هستم که بااکثربیماریهای لااعلاج مثل ایدزوهپاتیت سرکاردارم هرروزوهرشبی که میخوام برم سرکاراین استرس رودارم که ویروس یاباکتری کدوم یکی ازاین بیماریهای خطرناک روباخودم میبرم برای خانوادم.من حتی حق اینوندارم بگم کاراین بیماران روانجام نمیدم.واگرازسرکم شانسی یابخت بدم مریضبشم هیچ کسی درقبالم مسئول نیست ونه هیچ حمایتی .من هزینه درمانم روبایدازجیب خودم بدم درصورتیکه بقیه ارگانهای این کشوردرمان رایگان دارند.
  • علی ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    53 3
    کجایید که ببینید پرستار خانمی که سه ماه باردار است ولی به علت تاثیر داروهای شیمی درمانی جگر گوشه اش را سقط کرده. کجایید که ببینید که سالانه صدها پرستار به علت سرطان جان خود را از دست میدهند یا به بیماریهای مثل هپاتیت و سل و ایدز و غیره مبتلا میشوند... کجایید
  • حق شناس ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    30 4
    تو فرق داری با ما! در یک کلام , تو نخبه ای!!!!
  • پرستار شیمی درمانی ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    گفتی جوانی؟ جوانمرگ شوم اگر کلمه ای از گفته هایت راست باشد! جوانمرگ شوی اگر این تعاریف از خودت و صنف ظالمت را دروغ گفته باشی! تو میدانی استرس چیست؟ شاید هم تجربه اش کرده باشی,البته در رابطه با همان حساب بانکی ات! تو فقط اسم درد را شنیده ای
  • parastar ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    31 3
    یکم زیادی زیاده روی میکنی بپا سرطان حساب بانکی نگیری!!!!
  • parastar ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    44 4
    خب راست میگه بنده خدا! آدم خسته میشه یه تنه روزی هزارتا برگه رو مهر الکی بزنه! آقای وزیر باید به فکر این مسله هم باشه,حداقل یه نفرو استخدام کنن که مهر پزشکارو ببره بیمارستانها و برگه های کا رو مهرکنه خب!
  • انتی عوام فریب ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    21 4
    شما وهمکارانتان خانم دکتر از روشدن حسابهای بانکیتان بیشتر درد میکشید
  • انتی عوام فریب ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    36 4
    شما وهمکارانتان خانم دکتر از روشدن حسابهای بانکیتان بیشتر درد میکشید
  • مهدی ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    40 4
    خانم دکتر محترم شما روزی فقط سه چهار ساعت این بینارا رو میبینی وبه یه جمله بسنده میکنین. امروز حالت چطوره عزیزم ولی پرستار مرگ تدریجی بیمار رو اوج درد کشیدن بیمار رو با پوست وجون خودش لمس میکنه ایا شما تا صبح بیدار موندی ودرد وناله یه بیمار شیمی درمانی رو شنیدی؟؟؟؟؟؟ کسی به حساب بانکی شما چشم ندوخته فقط همه از تبعیض نالانیم
  • ناهید ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    31 4
    نخبه عزیز دست بقلم خوبی دارید ولی این درد همونیه که ما پرستاران فریاد میزنیم.چن ساعت شبانه روز در کنار بیمارتان حضور دارید.24 ساعت شبانه روز واز جمله شبی که سربه بالین میگذاری و ساعت کوک نمیکنی چه کسی این درد را بدوش میکشد.من جواب میخواهم جواب. ما بحساب بانکی احدی چشم ندوختیم ما بحساب بانکی خالی خودمون کار داریم
  • hadi ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    30 4
    خانم دکتر شما که اینقدر دت برای بیمارانت می سوزه آیا اگر مریضی پول نداشت (اونم درد زیاد داره ها) حاضری رایگان ویزیتش کنی و دلت برای حساب بانکیت نسوزه ایا حاضری یک ریال از حساب بانکیت برای همون بیماری که شبا کابوسشو می بینی خرج کنی (خرج نمی خواد بکنی حداقل اول زیر میزی نخواه ) خانم دکتر روزی یک هفته برو پایین شهر و دلت به حساب بانکیت نسوزه و اون بیچاره های پایین شهر رو ویزیت کن اگه راست میگی
  • حقگو ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    47 3
    malek پاسخ دوست گرامی،چنان قلم فرسایی میکنی که انگار بقیه کادر درمان میخندند به دردهای بیمارانشان!اگه شماروزی چندساعت شاهدصحنه های دلخراش میباشیدماپرستاران 24ساعته بادردست وکشک وآه عجینیم! امااین دلیل نمیشه شما رقم های میلیون ومیلیاردی بگیری!همین شما،بله همین شما ودوستانتان ازهمین بیماران بینوا وسرطانی هم نمیگذرید وتاریال آخر جیبش راخالی میکنیدونمیگذارید بیچاره سرراحت بربالین بگذارد!همین شماها پول کفن ودفنی هم واسه بیماران بینوا نمیگذارید! بس کنیداین نه نه من غریب بازیها رو.....بس کنید.... 13
  • M.Azar ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    40 3
    اگه همه دکترامثل این خانم دکترفکرمیکردن که دنیاگلستون میشد. من پرستاربخش عفونی هستم که بااکثربیماریهای لااعلاج مثل ایدزوهپاتیت سرکاردارم هرروزوهرشبی که میخوام برم سرکاراین استرس رودارم که ویروس یاباکتری کدوم یکی ازاین بیماریهای خطرناک روباخودم میبرم برای خانوادم.من حتی حق اینوندارم بگم کاراین بیماران روانجام نمیدم.واگرازسرکم شانسی یابخت بدم مریضبشم هیچ کسی درقبالم مسئول نیست ونه هیچ حمایتی .من هزینه درمانم روبایدازجیب خودم بدم درصورتیکه بقیه ارگانهای این کشوردرمان رایگان دارند.
  • مریم ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    32 3
    اره واقعا تو کلینیک. صدتامریض دو ساعته ویزیت میکنید بعد منشی شما هر هشت دقیقه تیک میزنن اخر ماه چند میلیون میگیرید که اصولی ویزیت کردید.
  • مینا ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    36 3
    چه جالب شما که روزانه5دقیقه نهایتش یه ربع فقط مریضارا ویزیت میکنی اینجوری میگی حالا ببین اون پرستارای بنده خدا که شبا درد کشیدن و روزا رنج کشیدن و لحظه لحظه آب شدن آدما را میبینن چی میکشن تازه حساب بانکیشونم همیشه بدهکاره
  • علی ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    32 2
    خوب بلد هستید نه نه من غریبم در ببارید بی وجدانتر از شما تو دنیا نیست شما هستید که با وجود حساب بانکی لبریزتون باز از بدبخت ترین مریضا زیر میزی میگیرید اینقدر بی وجدانید که مریض بدبختو که در حال مرگه تا وقتی پول نریزه به حسابتون عمل نکنید پدر من بخاطر نریختن پول به حساب یکی از شما آشغالها که خونریزی مغزی داشت و نیاز به عمل داشت از دنیا رفت.، خداروزی صد بار این متخصص جراح مغز و اعصاب رو لعنتش کنه.
  • جوان ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    42 5
    استاد احسان اولا که حقوق مزایای پرستارا از معلمان و سایر اصناف کمتره ثانیا سختی کار پرستارا با هیچ شغلی قآبل مقایسه نیس معلمی که بماند دوما مگه فقط پزشکا نخبه ان پس پزشکا هم درآمدشونو با دکترای سایر رشته ها مث حسابداری و ریاضی و مدیریت مقایسه کنن ببینم کدوم اون بدبختا ماهانه حداقل50میلیون درآمد دارند!لابد نفراول کنکور ریاضی نخبه نبوده یا اونم نباید خودشو با شما مقایسه کنه تافته ی جدا بافته
    • پگاه ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      55 4
      خانم دكتر شما با اين قلب مهربان و با اين روح يه حساس چرا رفتي تخصص سرطان گرفتني نميدونستي بخش سرطان همش ازراييل رفت أمد ميكنه اونجا پر از درد و تب و گريه و نااميدي حالا با نوشتنشونم اين متن سوزناك چي رو ميخواي توجيه كني .حسابهاي نجوميتون رو ما پرستارها چقدر به اين دردها آشناييم و چه شبها كه فكر بيماران خواب را ازچشمانمان ربوده چه گريه ها براي بيماران لا علاج كرديم .لابد ميخواي براي اين ناراحتي هات هم پول بريزند تو حسابت .ما كه كار ميكنيم و شما سي سأله كه دو لپي ميخوريد .نگران جووني و كابوس هاي شبانه نباش سالي دو سه بار ميري اروپا يادت ميره .توفقط مواظب حساب بانكيت باش تا كسي نگاه چب بهش نندازه.بيچاره ها اين پولها مثل آب درياست ،چقدر دروغ و ريا براي مال اندوزيداي بدبختها
  • پرستار ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    55 5
    خیلی شاعر تشریف داری خانم دکتر! اگه بتونی از این متن ها و شعر هاتو توی بخش برا مریضات بخونی خوبه ولی ناگفته نمونه حساب بانکیت هم اگه موجودیشو بگی خوبه بعد بگو چقدرش زیرمیزیه؟ چقدرش حق امثال ماست؟ چقدرش حق خودته؟ تو درد کشیدن میبینی؟ توروخدا یکی به من بگه بدون دیدن مریض و فقط با نوشتن اوردر اونم تو چند ثانیه چه درد و رنجی رو میشه دید؟ شما تو بخش کموتراپی که میری اگه به قرآن قسمت بدن (البته اگه قبولش داری) برا هر ۱۰ تا بیمار چقدر وقت میذاری که درد و رنجشونو و مرگشونو میبینی ( خیلی جالبه ) راستشو میگی؟ من که ندیدم و فکرشو هم نمیتونم بکنم که تمام مریضای سرطانی تو اون ده دقیقه ای بمیرن و درد و رنج بکشن که خانم دکتر اونجا تشریف دارن!
  • نسیم ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    68 4
    الهیییی،، دلم کباب شد واسه بدبختیای شما دکترا... فقط ما پرستارا و پیراپزشکاییم که میفهمیم پزشکی دیگه طبابت نیست، تجارته..... کاسبیه...در ضمن خانم دکتره با وجدان، شما اگه وجدان داشتین انقدر خود خواه نبودید که مال مردم خور شین. این حسابای بانکی شما بیت الماله..کجای دنیا حق شما پزشکا این همه پوله.... مگه کشورای ابر قدرت عقلشون نمیرسه که همه ثروت کشورشونو بریزن تو جیب دکتراشون.. پس چرا نمیریزن؟ چون حقتون نیست، چون زیاده خواه بار اومدید تو این مملکت. پزشکای باوجدان اینروزا انگشت شمارن عزیزم
  • مهتاب ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    59 5
    متاسفم برای پزشکایی که هنوز نتونستن درک کنن پرستاری و پزشکی دو تا شغلن در کنار هم پا به پای هم! چنتا پرستار براتون مثال بزنیم که با عشق پرستاری رو انتخاب کردن نه بخاطر اینکه پزشکی قبول نشدن!چنتا پرستارو نشونتون بدیم که حاضر نیستن یه لحظه پزشکی کنن! ادمی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی ادمی که خودشو زده به خواب نه! شمام در مورد پرستارا خودتونو زدین به خواب! یه روز که اداره فقط یه بخش با تعداد تخت کم بیمارستانو بدن بهتون به اندازه 5 دقیقه نمیتونین نیازای مریضو جوابگو باشین! بی انصافی و ظلمه که حرفه مقدس پرستاری با سایر مشاغل مقایسه بشه. که هر شغلی برای خودش شان و جایگاهی داره و هیچ کاری عار نیست. ولی هیچ وقت هیچ وقت حتی به خودتون اجازه ندین شغل مارو با پزشکی مقایسه کنین. چون تمام خطراتی رو که تو کار من پرستارو هر لحظه تهدید میکنه شمای پزشکو خیلی کمتر تهدید میکنه. مشکل از فکر کوتاهه که انقد باید تو یه جامعه پزشک بالا برده بشه که خدارو بنده نباشه. تو نخبه نیستی خیلی از پرستارا نخااااااستن که پزشک بشن. به افتخار مملکت اجنبی که برای احترام به پرستار و حرفه مقدس پرستاری همه باید از جاشون بلند شن نه تو ایران...
  • پرستار ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    42 7
    اقای احسان خان نخبه سوتی دادی دیگه قرقره نکن خواهشا
  • احسان ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    0 0
    در مورد نسبت درامد که پرستارا صحبت کردن باید بگم نکنه خودتون رو با متخصصان و فوق تخصصا مقایسه میکنید چون اگر با پزشک عمومی مقایسه میکردید متوجه میشدید نسبت 2 تا 4 برابری وجود داره که اتفاقا همین هم عادلانه نیست.چون این روزا هر دارقوزآبادی تو این مملکت یه دانشگاه آزاد داره که سالی حداقل 50 تا پرستار میریزه تو بازار کار. پس خیلی خنده داره که خودتون رو با اساتید و متخصصان مقایسه کرده باشید...
  • احسان ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    در مورد نسبت درامد که پرستارا صحبت کردن باید بگم نکنه خودتون رو با متخصصان و فوق تخصصا مقایسه میکنید چون اگر با پزشک عمومی مقایسه میکردید متوجه میشدید نسبت 2 تا 4 برابری وجود داره که اتفاقا همین هم عادلانه نیست.چون این روزا هر دارقوزآبادی تو این مملکت یه دانشگاه آزاد داره که سالی حداقل 50 تا پرستار میریزه تو بازار کار. پس خیلی خنده داره که خودتون رو با اساتید و متخصصان مقایسه کرده باشید...
    • مهدی امیرجانی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
      107 0
      با سلام و احترام خدمت دکتر احسان گرامی عرض کنم که مبنای قیاس ما ماده علم نیست که دوستان پزشک محترم یاد زحمات طاقت فرسای سالهای دانشی خود می افتند و خود را نخبه می خوانند هیچ پرستاری خود را با پزشک از جهت علم مقایسه نمی کند . اما آنچه مبنا و ماده قیاس ماست پول است که در مقام مقایسه ی بین اعضای تیم درمان در تمام دنیا اختلاف دریافتی بین اعضای آن حداکثر سه برابر است نه تا سیصد برابر در پاره ای موارد این فرمایش دکتر طریقت وزیر بهداشت و درمان گذشته است که در برنامه نبض در صداو سیما فرمودند من متخصص چشم در ایران 200 برابر یک همکار خودم در آلمان به ازای هر ساعت کار دریافت می کنم و این منطقی نیست لطفا پاسخ بنده را در ایمیل همکار خود دکتر طریقت بدهید بنده و همکارانم نیازی به پاسخ شما نخبگان نداریم متشکرم
  • اسید پاش ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    12 2
    سلام احسان!!!!!!!
    • تک تیر انداز ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      3 0
      سلام منم بهش برسون
  • saha ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    22 4
    تو کشور ما اونایی ک دکترن به اصطلاح فقط دنبال پولن پول.تشخیص درست که بلد نیستن...شمایی که اصطلاحا پشت اسمت اومده دکتر اگه روزی یکی دوبار با این صحنه ها مواجه میشی...ماپرستارا تمام عمرمون درگیر این مسایلیم...آره اصطلاحا دکتر جون ما مکمل همیم باید درکنار هم باشیم...آره جونم در طول زندگیت ی شب بیا شیف شب واستا تا بفهمی دنیا دست کیه
  • آرش ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    4 13
    آقایون و خانمهای پرستار اگه شما هم میتونید درس بخونید تا پزشک بشید و حقوق 1000برابری بگیرین...وگرنه درمورد کاری که نه توان علمیشو دارین نه درک سختیاشو لطفا نظر ندین...من هم اگه توان بیل گیتس شدن رو داشتم الان خداتومن پول داشتم...حالا که عرضشو ندارم نباید...زیادی بزنم
    • فریده ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      9 2
      تو که دیگه اصا ارزش جواب دادنم نداری:)))پرستاران محترم؟؟همکاران من؟؟؟چی میگه این؟؟؟هنوز کوچولوئه ولش کنین درک نمیکنه این مسائلو:)))) درود بر پرستار!بخاطر علمش!بخاطر مهارتش!بخاطر صبرش!بخاطر زحماتش!بخاطر شأن علمی و عملی و کاری او!وعده ما ۳ اسفند!
    • جواد ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
      2 4
      من جمله ات رو تکمیل میکنم، آقایون خانوما شمام پزشک میشدین زیرمیزی هاتون رو میگرفتین شمام پزشک میشدین تلفنی مریض ویزیت میکردین و بهترترتر از همه شمام پزشک میشدین کار رو پرستار انجام میداد مسئولیتشم با پرستار میبود دیه بددرمانی احتمالیش هم پرستار میداد شمام پولش رو میگرفتین بده مگه؟؟؟
  • Nurse ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    7 3
    عزیز جان تو با این مدرک اخلاق شعور واقعا پزشکی!؟ تو یعنی چند سال درس خوندی؟! تو یعنی نخبه ای!!؟ آقا بزارید این نخبه ها فرار کنن و برن چون وجود این چنین آدم هایی جامعه رو به سمت بد اخلاقی و عدم داشتن صلاحیت ها سوق میده!!! امثال شما باعث میشه پزشکان با شرف و دلسوز و اخلاق مدار زیر سوال برن!!پول با اخلاق و شان و شخصیت آدم ها چه کار که نکرده!!! آهان یعنی دانشگاه آزاد پزشک نمیده بیرون؟! یعنی همه پزشک ها نخبه هستن و از لحاظ علمی بسیار بالا!! بابا ی پزشک ام آر آی مهره گردنی شماره 8 رو نوشته بود!! ی پزشک هم به گالی پات مبگفت کاسه!!من نمیدونم چی بگم!! اما شخصا سیاست بد وزیر بهداشت بدجوری این دوگروه رو مقابل هم قرار داد که نتیجه اون چیزی جز ازهم پاشیدن کار تیمی در کادر درمان نیستش
  • فریده ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    7 0
    ادمین محترم سایت خسته نباشید. جوابهایی که به احسان خان داده میشه تو سایت نمایش داده بشه حتما که حدش رو بدونه!ممنون بخاطر همه زحمات و صداقت و حق خواهیتون....
  • پرستار ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    10 1
    سلام فقط میخوام یه ارزو واسه تموم پزشکها بکنم ... امیدوارم هیچ وقت مریض نشید و کارتون به بستری تو بیمارستان نیوفته و مهتاج من و همکارهای من نشید ....امیدوارم همیشه سالم باشید و از پشت میزتون به من و همکارام نگاه کنید اخه ما پرستارها طاقت اینو هم نداریم یکی سلامتیشو از دست بده تا بفهمه و درک کنه قدر زحمتهامونو... اخه تو عمر کوتاه کاریم چندین موردشو دیدم
  • محمد ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    1 2
    متحیرم از این همه نفرت! مگر این بنده خدا اسمی از پرستار در این متن آورده بود؟ کم بودن حقوق پرستار بخش انکولوژی بیمارستان دولتی چه ربطی به پزشک دارد؟ مساله تفاوت درآمد مساله عرضه و تقاضاست نگران نباشید با افزایش تعداد پزشک و متخصصین ظرف چند سال آینده پزشکان هم به پرستاران خواهند پیوست و مشکل حل خواهد شد!
  • پرستارم ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    5 0
    واقعا براي پرستارا وپزشکايي که توهين اميز نظر ميزارن متاسفم...يه متن احساسي ساده رو به باد توهين ميگيريد،پزشک و پرستار کنار هم هستن،مقايسه کردن همه باهم اشتباهه،درهرصنف کاري يا به طور کلي بين همه ادما خوب و بد وجود داره،جامعه همونطور که به مشاغل ديگه نياز داره به پزشک.و پرستارم احتياج داره،همه پزشک نميشن همه پرستار و مهندس نميشن...هرکس بايد توي حرفه خودش سعي کنه بهترين باشه،اينکه اعتراضي صنفي نسبت به حقوق ودريافتي هاي يک شغل ميشه نبايد باعث اختلاف بين کادردرماني ازلحاظ اخلاقي وکاري بشه...نسبت درامد پايين پرستاري باتوجه به سختي کارش بحثي هست که بايد حل بشه،ولي اختلاف بين پزشک و پرستار زشت وناپسند هست...
  • سميه ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
    3 0
    دوستان من واقعا تعجب ميكنم ازاين نظرات كه اينجا وجود داره واقعا دوستان كجا كار ميكنن ياپرستارا كدوم بيمارستان هستيد واقعا ؟چون ايناي كه شماكفتيد وتوصيف كرديد تو تمام اين سالهايي كه من تو حرفه پزشكي وارد شدم نديدم من هيچ وقت اين توصيفاي شمااز مريض ديدن وبقيه موارد رانديدم واقعا عجيبه برام شايد داريد وضع طبابت يه جاي ديكه را توصيف ميكنيد من تو تمام اين بيمارستاناي كه بودم هميشه فقط اولويت به بيمار را ديدم وهميشه بار جامعه بردوش كادر درماني بوده واين كادر شامل همه اعضا ميشه وبه نظر من بحث كردن دراين موارد كار زشتيه ماهمه اعضاء يك تيم هستيم وسرپرست تيم هم يك پزشكه مهم نيست كه چه جايكاهي در جامعه داشته باشيم مهم اينه كه كارمونا دوست داشته باشيم هرتيم هم براي درست اداره شدن نياز به سرپرست داره وهمكي بايد براي رسيدن به هدف كه همانا نجات جان بيمار وكمك به انسانهاست پيش بريم مثل يك خانواده كه سرپرست اون پدر ومادرهستند دوستان اين توهينات به هم واقعا درست نيست مابراي انتخاب شغلمون مختار بوديم وبا ديد وارد شغلمون شديم وبراي درست انجام دادن اون قسم خورديم بنظر. من درهر شغل وسمتي وهرجامعه اي افراد خوب وبد وجود داره مانبايد بدليل يه اقليتهاي كل سيستم رازير سوال ببريم ودر مورد همه قضاوت كنيم
  • علی طوسی ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    2 0
    بخدا قسم که باچشمان خود دیدم زمانهایی راکه این خانم جوان سرکارخانم دکترسمیرارزاقی چه دلسوزانه وچه فداکارانه برای تمام بیمارانش وقت می کذاشت وبا خنده هایشان میخندیدوباگریه هایشان می گریست.زمانی را که تمام پزشکانم مرا جواب کرده وازدرمان بیماریم ناتوان شده بودند تنها کسی که مرابه مبارزه بااین بیماری تشویق میکردومرابه ادامه درمانم باروحیه های امیدوارانه برای فرداهای بدون بیماریم روبه جلوحرکت میداد کسی نبود جز دکترسمیرارزاقی دلسوز و فداکار.هیچ موقع ازخاطرم پاک نمیشود زمانی راکه جواب آخرین سی تی اسکنی راکه بیماریم درآن مهووخاموش شده بود رابرایم میخواند اشک درچشمانش حلقه زده بود واز شدت خوشحالی در خود نمیگنجید انگار که عمر دوباره ای گرفته بود مثل خود من انگار که همدردم بود