سلامت نیوز:کارت سومین بسته امنیت غذایی شارژ شده و در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد/ 144 میلیارد تومان به اعتبارات این بسته افزوده شده و مرغ نیز برای این بسته در نظر گرفته شده است.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می کنیم، خانواده های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن شوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی در حاشیه مراسم واگذاری 2040 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در جمع خبرنگاران گفت: ذیل فعالیت های شورای عالی رفاه بحث توانمندسازی مطرح و پیگیری شده است که شامل ایجاد اشتغال و واگذاری مسکن است.


وی تاکید کرد: بخش عظیمی از هزینه های خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی مربوط به مسکن بوده که باعث فقر مطلق می شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در بحث فقر مطلق با موضوع کمبود کالری و پروتئین مواجه بودیم که در صدد رفع آن برآمدیم.


وی با بیان اینکه در بحث مسکن؛ میان بنیاد مسکن، خیرین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه هم افزایی رخ داده، اظهار کرد: تفاهم نامه هایی امضا شده و امیدواریم تا پایان سال آینده موضوع مسکن پیگیری و 20 هزار واحد مسکونی روستایی را به جامعه هدف تحویل دهیم.


ربیعی ادامه داد: 8500 واحد مسکونی روستایی برای معلولان در نظر گرفته شده است. همچنین تلاش می کنیم، خانواده های دارای دو معلول و بیشتر صاحب مسکن شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این 18 ماه 28 هزار واحد مسکونی به مددجویان سازمان بهزیستی تحویل داده ایم، افزود: امروز 2040 واحد مسکونی را به صورت نمادین در استان های مختلف تحویل داده و 53 هزار واحد دیگر نیز در دست احداث است.
وی  با اعلام اینکه در شورای عالی پول و اعتبار مقرر کردیم که برای وام مسکن مددجویان یارانه در نظر گرفته شود، افزود: نرخ سود وام مسکن مددجویان کم است.


ربیعی اظهار کرد: به مدت 7ماه با وزارت راه جلساتی داشتیم و در نهایت مقرر شد؛ مسکن های کارشناسی تر شده ای را واگذار کنیم. زمین این مسکن ها را وزارت مسکن به صورت رایگان تامین کرده و این واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان احداث می شود.


ربیعی در خصوص بسته امنیت غذایی گفت: کارت سومین بسته امنیت غذایی شارژ شده و در هفته آینده اعلام عمومی خواهد شد.
وی اضافه کرد: 144 میلیارد تومان به اعتبارات این بسته افزوده شده و مرغ نیز برای این بسته در نظر گرفته شده است که این بسته به 10میلیون نفر داده خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از  توزیع چهارمین بسته امنیت غذایی در شب عید خبر داد و گفت: عیدی مددجویان کمیته امداد نیز در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha