شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 136959

سلامت نیوز:رییس انجمن جراحان ارتوپد با بیان اینکه کاهش قیمت چشمگیری در تجهیزات ارتوپدی شاهد نبودیم، بی‌کیفیتی تجهیزات را از معضلات حال حاضر این حوزه دانست.
دکتر غلامعلی عکاشه در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد کاهش قیمت تجهیزات ارتوپدی که چندی است در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته، با بیان اینکه باید به کیفیت تجهیزات توجه بسیاری شود، گفت: کاهش قیمت به میزانی در تجهیزات ارتوپدی اعمال شده، اما میزان آن زیاد نبوده است و کاهش قیمت چشمگیری در این زمینه شاهد نیستیم. البته این میزان کاهش قیمت نیز به وسیله کارخانه‌ها صورت گرفته است و من تغییر ماهوی در این زمینه ندیدم.


لزوم نظارت بر واردات تجهیزات ارتوپدیوی با اشاره به کاهش روند افزایش قیمت تجهیزات ارتوپدی در بخش دولتی اظهار کرد: اداره کل نظارت بر دارو و تجهیزات، کاهش قیمت را در زمینه تجهیزات با کیفیت مطرح کرده است و تجهیزات بی‌کیفیت را هر کسی می‌تواند به صورت غیراستاندارد و قاچاق استفاده کند. اگر سازمان غذا و دارو نظارت خوبی روی تجهیزات داشته باشد و شرکت‌های وارد کننده معتبر در این زمینه در کشور فعال باشند، قطعا شاهد بی‌کیفیت شدن تجهیزات نخواهیم بود.


وی از بی‌کیفیتی تجهیزات ارتوپدی به عنوان معضلی برای جامعه ارتوپدی کشور نام برد و افزود: این تجهیزات بی‌کیفیت بازار رقبای خوب و استاندارد را از کشورهای مختلف می‌گیرند و این یکی از معضلات جامعه ارتوپدی است. یعنی در بازار رقابت، مشابه اجناس و تجهیزات تایید شده جهانی که از کارخانه‌های معتبر مجوز دارند، از کشورهایی که اصلا استانداردهای جهانی را نداشته و به صورتی غیر سالم کار می‌کنند، دیده می‌شود. بنابراین اگر نظارت دقیقی در این زمینه صورت گیرد می‌تواند از ورود تجهیزات بی‌کیفیت جلوگیری کرده و اجناس با کیفیت را اعتبار دهد تا آنها نیز بتوانند در یک بازار رقابتی خوب، قیمت تجهیزات خود را کاهش دهند.
رییس انجمن جراحان ارتوپدی در پایان شایع ترین عوارض ارتوپدی در ایران را ناشی از حوادث رانندگی و آرتروز عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha