شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 136961

مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تجاوز به حریم دریا و استحصال زمین برای ویلا سازی را دو مشکل بزرگ در سواحل شمالی دانست و گفت: سدسازی با ایجاد اختلال در جریان طبیعی آب در حوزه آبریز باعث بهم خوردن تعادل اکولوژیک در مناطق تالابی می‌شود .

سلامت نیوز:مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست تجاوز به حریم دریا و استحصال زمین برای ویلا سازی را دو مشکل بزرگ در سواحل شمالی دانست و گفت: سدسازی با ایجاد اختلال در جریان طبیعی آب در حوزه آبریز باعث بهم خوردن تعادل اکولوژیک در مناطق تالابی می‌شود .
فریبرز جمال‌زاد فلاح در گفت‌و‌گو با ایسنا در رابطه با تصرف و تغییر کاربری اراضی ساحلی کشور گفت: تصرف و تغییر کاربری اراضی کشور یکی از معضلات بزرگ زیست محیطی کشور در همه مناطق خوش آب و هوا و بویژه شمال کشور است که تا کنون اقدام جدی و موثری برای مقابله با آن نشده است.
وی با بیان اینکه سواحل شمالی و بویژه استان مازندران و گیلان، بیشترین حجم تغییر کاربری را دارند، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در سواحل شمالی و بویژه استان مازندران ، تجاوز به حریم دریا و استحصال زمین برای ساخت ویلاست.
مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به لزوم جلوگیری از تصرف و تغییر کاربری در سواحل، گفت: توقف این امر در شرایطی
محقق می شود که یک عزم فرابخشی میان سه قوه وجود داشته باشد.
به گفته وی، این مشکل نه تنها در اراضی ساحلی بلکه در سایر مناطق کشور نیز به میزان چشمگیری قابل مشاهده است.
مدیر دفتر سواحل و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در خصوص مشکلاتی که سد سازی به محیط زیست وارد می کند، تصریح کرد: سدسازی با
ایجاد اختلال در جریان طبیعی آب در حوزه آبریز باعث بهم خوردن تعادل اکولوژیک در مناطق تالابی می‌شود ولی با اختصاص حق آبه زیست محیطی در هر یک از این مناطق می توان آثار سوء را به حداقل رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha