پزشکان یک بیمارستان در اسپانیا با استفاده از سلول های بنیادی اهدا کنندگان سالم توانستند بطور موفقیت آمیزی قلب قربانیان حملات قلبی را ترمیم کنند.

سلامت نیوز:  پزشکان یک بیمارستان در اسپانیا با استفاده از سلول های بنیادی اهدا کنندگان سالم توانستند بطور موفقیت آمیزی قلب قربانیان حملات قلبی را ترمیم کنند. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، این اولین بار است که پزشکان از سلول های بنیادی شخص دیگری را برای درمان آسیب های قلبی استفاده می کنند.
پزشکان با این روش قلب هفت قربانی حمله قلبی را ترمیم کردند.

پزشکان بیمارستان «گرگوریو مارانون» در اسپانیا قصد دارند از این روش که فعلا در مرحله آزمایش بالینی بسر می برد برای درمان 55 بیمار استفاده کنند.

این پزشکان در بیانیه ای اعلام کردند: هفت بیمار با استفاده از این روش درمان شدند و به رغم آسیب های بسیار جدی که به بافت قلبی آنها وارد شده بود، اکنون در وضعیت خوبی بسر می برند.

پزشکان در این روش، برای اولین بار از سلول های بنیادی شخص دیگری برای ترمیم آسیب های وارده به قلب بر اثر حمله قلبی، استفاده کردند.

حمله قلبی زمانی بروز می کند که به این ارگان اکسیژن نرسد مانند زمانی که یک لخته خونی جلوی جریان خون را به قلب می گیرد.

به گفته محققان، این روش علاوه بر پیشرفت های بسیار مهمی که دارد به پزشکان اجازه می دهد تا سلول های بنیادی اهدا کنندگانی را که بیشترین پتانسیل برای ترمیم بافت قلب دارند، انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha