حمیدرضا بوالحسنی مترجم کتاب سرطان بهترین رویداد زندگی من با بیان اینکه :«چند فصل اول کتاب را در دوران 48 روزة عمل پیوند مغز استخوان، یا به عبارتی همان ایام چله‌نشینی عارفانه در بیمارستان دکتر شریعتی تهران، ترجمه کردم؛» افزود : «تصمیم گرفتم با ترجمة زندگی نامة او و جمع آوری مطالبی دیگر در مجموعه‌ای تحت عنوان «سرطان، بهترین رویداد زندگی من»، به جامعه ی بیماران مبتلا به سرطان، ورزشکاران، و تمامی افرادی که به نوعی با موضوع کتاب در ارتباط هستند، خدمتی ناچیز کنم.»

سرطان بهترین رویداد زندگی من

سلامت نیوز:حمیدرضا بوالحسنی مترجم کتاب سرطان بهترین رویداد زندگی من با بیان اینکه :«چند فصل اول کتاب را در دوران 48 روزة عمل پیوند مغز استخوان، یا به عبارتی همان ایام چله‌نشینی عارفانه در بیمارستان دکتر شریعتی تهران، ترجمه کردم؛» افزود : «تصمیم گرفتم با ترجمة زندگی نامة او و جمع آوری مطالبی دیگر در مجموعه‌ای تحت عنوان «سرطان، بهترین رویداد زندگی من»، به جامعه ی بیماران مبتلا به سرطان، ورزشکاران، و تمامی افرادی که به نوعی با موضوع کتاب در ارتباط هستند، خدمتی ناچیز کنم.»

متن کامل یادداشت حمیدرضا بوالحسنی مترجم کتاب سرطان، بهترین رویداد زندگی من را در زیر بخوانید:

به نام او که فکرم به منتهای جمالش نمی‌رسد
فکر ترجمة این کتاب، هنگامی به ذهنم خطور کرد که خود نیز در حال سپری کردن آخرین مراحل شیمی‌درمانی، و آماده شدن برای عمل پیوند مغز استخوان بودم؛ چند فصل اول را در دوران 48 روزة پیوند مغز استخوان، یا به عبارتی همان ایام چله‌نشینی عارفانه ترجمه کردم. مابقی را نیز در دوران بهبودی، با همکاری صمیمانة دوستان گران‌قدرم تکمیل نمودم؛ با امید به آنکه این اثر، در احوال کبوترانی که با بال شکسته، میل به پرواز دارند، مؤثر واقع گردد...
 

کتاب «سرطان، بهترین رویداد زندگی من»، ترجمان زندگی پرفراز و نشیب قهرمان عرصة نبرد با سرطان یعنی «لانس آرمسترانگ» است؛ لانس آرمسترانگ در سال 1996 به سرطان بیضه (با گسترش شدید در ریه‌ و مغز) مبتلا گردید، و فقط 40 درصد شانس زنده ماندن داشت. اما تسلیم نشد، و بیماری‌اش را به مبارزه طلبید؛ پس از یک سال نبرد مداوم، سرانجام پیروز شد، و در سال 97 به تیم دوچرخه‌سواری آمریکا پیوست.

او از سال 1999 تا 2005، برای هفت دوره ی متوالی، قهرمان مسابقات توردوفرانس شد. (مسابقاتی که در طول 3 هفته، طی چندین مرحله برگزار می‌گردد، و با 2290 مایل مسافت، جزء مهمترین وقایع ورزشی جهان محسوب می‌شود.)


لانس آرمسترانگ در سال 2013 در برنامه پر بیننده و معروف اپرا وینفری به استفاده از مواد نیروزا در حین مسابقات اعتراف کرد و در نتیجه تمامی عناوین قهرمانی از او پس گرفته شد ولی همچنان به عنوان یک بهبودیافته از سرطان، الهام بخش و مورد احترام بسیاری از مردم جهان است... افراد زیادی از جمله من در حین دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان، با مطالعه زندگینامه و همذات پنداری با او امید گرفته و به زندگی بازگشته اند، که این پیامد مثبت همواره ما را در تجدید چاپ این کتاب ترغیب و تشویق کرده است.


زمانی که به توصیة چند تن از دوستانم، برای اولین بار مطالبی پیرامون زندگی و شخصیت او خواندم، به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم، چرا که در آن هنگام خود نیز در حال طی کردن مراحل شیمی‌درمانی و پرتودرمانی بودم. پس از مطالعة زندگی‌نامة او، انقلاب عظیمی در دنیای درونم رخ داد و روحیه‌ام دگرگون شد؛ تا حدی که پس از گذشت چند سال، هنوز با ورق‌زدن و خواندن عبارات آن، سرشار از امید، نشاط، و انرژی مضاعف می‌شوم. به همین خاطر در دوران پایانی آخرین شیمی درمانی‌ام، تصمیم گرفتم با ترجمة زندگی نامة او و جمع آوری مطالبی دیگر در مجموعه‌ای تحت عنوان «سرطان، بهترین رویداد زندگی من»، به جامعه ی بیماران مبتلا به سرطان، ورزشکاران، و تمامی افرادی که به نوعی با موضوع کتاب در ارتباط هستند، خدمتی ناچیز کنم.


این کتاب، شامل ده فصل و دو ضمیمه است، که در هر یک از آنها، بخشی از زندگی لانس آرمسترانگ، متبلور شده است؛ چند فصل اول کتاب را در دوران 48 روزة عمل پیوند مغز استخوان، یا به عبارتی همان ایام چله‌نشینی عارفانه در بیمارستان دکتر شریعتی تهران، ترجمه کردم؛

چرا که می‌خواستم در همان حال و هوای روحانی، از ته دل و با خلوص کامل بنویسم تا لاجرم بر دل نشیند. فصول باقیمانده را نیز در دوران نقاهت پس از پیوند، با همکاری صمیمانة دوستان گران‌قدرم، تکمیل و همه را در این مجموعه گرد هم آوردم. از صمیم قلب امیدوارم این اثر روحیه بخش و مفید باشد و همان تأثیر خوبی که بر زندگی من گذاشت و سبب تغییر مسیر زندگی ام شد بر مخاطبان عزیز هم داشته باشد.


برای سفارش آنلاین کتاب و دریافت آن در سراسر نقاط ایران میتوانید به فروشگاه اینترنتی انتشارات جادوی قلم به آدرس ذیل مراجعه بفرمایید:
http://www.jadooyeghalam.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha