سلامت نیوز:معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ورود سالانه 2.3 تا ۴ میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور خبر داد و با اشاره به اینکه عمده این قاچاق، پوشاک بنجل چینی است، گفت: بیش از ۸۵ درصد پوشاک خارجی موجود در بازار، تقلبی و فاقد استاندارد است.

علیرضا بیات در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به موضوع قاچاق پوشاک و وضعیت نگران کننده قاچاق این کالا به کشور اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر وضعیت عرضه پوشاک در کشورمان، لجام گسیخته است و مسئله نگران کننده آنجاست که بیش از 90 درصد لباس‌های خارجی داخل کشور، از مجاری غیرقانونی و به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: این حجم از پوشاک قاچاق به‌اندازه‌ای بزرگ است که طبق برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان گمرک، وزارت صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با بهره گیری از فرمول هایی خاص انجام شده، حداقل سالانه 2.3 تا 4 میلیارد دلار پوشاک و منسوجات قاچاق به کشور وارد می‌شود.

وی گفت: ما تصور می‌کنیم که به صورت قطعی، سالانه 2.5 میلیارد دلار پوشاک و منسوجات قاچاق وارد کشور می‌شود و این بدان معناست که اگر تعرفه فعلی واردات این اقلام را در نظر بگیریم، سالانه معادل 2.5 میلیارد دلار از درآمدهای دولت، حقوق مردم و بیت المال از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha