عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور از بکارگیری دستاوردهای هسته‌ای ایتریوم ۹۰ در کشور برای معالجه بیماران مبتلا به سرطان کبد خبر داد.

سلامت نیوز:  عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور از بکارگیری دستاوردهای هسته‌ای ایتریوم ۹۰ در کشور برای معالجه بیماران مبتلا به سرطان کبد خبر داد.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، حسین قناعتی با اشاره به اینکه ورود صنعت هسته ای به شاخه‌های مختلف حوزه بهداشت و سلامت کمک به تشخیص زودرس انواع بیماری‌های سرطان و قلب و عروق کرده است، اظهار داشت: صنعت هسته‌ای در پزشکی شامل علم تحقیق و توسعه است که در بهبود تشخیص‌های پزشکی و درمان بیمارهای مختلف نقش مهمی را ایفا می کند .

قناعتی علاوه بر اشاره به کاربرد فناوری هسته‌ای در تولید برق و مواد باکیفیت و مقاوم که در صنعت و کشاورزی کاربرد دارد، افزود: استفاده از رادیوایزوتوپ‌ها در شناسایی و درمان بیماری‌ها کاربرد این علم در صنعت پزشکی است.

این استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رادیولوژی رشته خاصی است که تکنولوژی‌های وابسته به آن رشد قابل توجهی را کرده است و هم اکنون فلوشیپ رادیولوژی مداخله ای (اینترونشنال) در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و استانها تدریس می‌شود.

قناعتی تکنیک علم رادیولوژی را در تشخیص سریع انواع سرطان‌ها و امراض قلبی عنوان کرد و بیان داشت: امروزه یُد رادیو اکتیو توانسته است بسیاری از مشکلات ناشی از تیروئید را حل کند و در درمان سرطان تیروئید موثر باشد. همچنین، تکنولوژی این علم باعث شده است جراحی بیماریهایی که قبلا امکان‌پذیر نبود، اکنون قابل درمان باشد.

وی گفت: ایتریوم 90 از دیگر دستاوردهای هسته‌ای است که با ورود این فرآورده به علم پزشکی به زودی می‌توان بیماریهایی که به سرطان کبد منتهی می‌شود را به خوبی معالجه کرد.

رادیولوژی در تروما

این عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی در خصوص نقش رادیولوژی در تروما گفت: به کمک رادیولوژی می‌توان به مصدوم‌هایی که در اثر حوادث دچار عارضه‌های عروقی شدند، به صورت درمان داخل رگی گام بزرگی در درمان ضایعات عروق برداشت.

قناعتی در پایان خاطرنشان کرد: در هر زمان با توجه به رسالتی که در پیش داریم باید با پیشرفت در انسجام علمی و مدیریت کشوری بتوانیم در علم پزشکی پیشرفت‌های قابل توجه ای را انجام دهیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha