شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: 137018

پزشکان در مطالعات جدید خود تاکید کردند چای سبز نه تنها به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند بلکه می‌تواند فرآیندی ایجاد کند تا سلول‌های سرطانی دهان از بین بروند.

سلامت نیوزپزشکان در مطالعات جدید خود تاکید کردند چای سبز نه تنها به حفظ سلامت بدن کمک می‌کند بلکه می‌تواند فرآیندی ایجاد کند تا سلول‌های سرطانی دهان از بین بروند.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است «اپی گالوکتشین 3- گالات» ترکیب موجود در چای سبز، سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد و به سلول‌های سالم آسیب وارد می‌کند.
«جوشوآ لامبرت» از مرکز سلامت خوراکی‌های گیاهی ایالت پنسیلوانیا گفت: در مطالعات پیشین تا حدودی به این موضوع پرداخته شده بود که چگونه ترکیب اپی گالوکتشین 3- گالات سلول‌های سرطانی دهان را از بین می‌برد اما چگونگی و چرایی آن به طور دقیق مشخص نشده بود.


لامبرت و همکارانش در این بررسی سلول‌های دهان افراد سالم را با سلول‌های سرطانی دهان چند فرد بیمار مورد مقایسه قرار دادند و مشاهده کردند این ترکیب اندامک میتوکندری در سلولهای سرطانی را از بین می‌برد. همچنین ترکیب اپی گالوکتشین 3- گالات موجب شکل گیری گونه‌های واکنشی اکسیژن (رادیکال های آزاد) در سلول‌های سرطانی می‌شود که به اندامک میتوکندری آسیب می‌رساند. همچنین این اندامک با ساخت گونه‌های واکنشی اکسیژن به میزان بیشتر واکنش نشان می‌دهد. در حقیقت این رادیکال‌ها واکنش زنجیره‌ای را بوجود می‌آورند که موجب آسیب دیدگی گسترده شده تا سلول خود را از بین ببرد.


به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، به گفته محققان چای سبز به دلیل ویژگی آنتی اکسیدان بودنش از بروز این گونه واکنش‌های تخریب کننده جلوگیری می‌کند. همچنین در سلولهای غیرسرطانی این ترکیب، سلول ها را از طریق پروتئینی به نام «سیرتوئنین 3» حفاظت می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha