نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانونگذاران در رابطه با مجازات عاملان موادمخدر در کشور کم کاری کرده اند، تاکید کرد: مجازات عاملان مواد مخدر باید تشدید شود.

سلامت نیوز:  نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانونگذاران در رابطه با مجازات عاملان موادمخدر در کشور کم کاری کرده اند، تاکید کرد: مجازات عاملان مواد مخدر باید تشدید شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ستاد مبارزه با موادمخدر، «ابوذر ندیمی» اظهار داشت: در بحث مواد مخدر باید به چند موضوع اساسی توجه داشت که آیا افراد معتاد، بیمار یا مجرم به شمار می روند؟ اگر بیمارند باید نسبت به آنها رافت داشت؟ یا در شدت برخورد با آنها متفاوت عمل کرد؟

وی تصریح کرد: این موضوع باید ابتدا برای مردم شفاف شود تا بهتر بتوان در راستای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد گام های موثر برداشت.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر انسداد هرچه بیشتر و بهتر مرزهای ورودی مواد مخدر به کشور تصریح کرد: مجازات ها برای عاملان اصلی توزیع، ترانزیت و فروش مواد مخدر به اندازه کافی نیست و لازم است مجازات ها در حوزه مواد مخدر همچون مجازات های قاچاق کالا و ارز در کشور توسعه یابد.

وی با بیان اینکه قانونگذاران در رابطه با مجازات عاملان مواد مخدر در کشور کم کاری کرده اند، افزود: باید به موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در رابطه با موضوع اعتیاد در کشور بیشتر پرداخت.

وی تصریح کرد: موضوع مواد مخدر با مفاسد دیگری همچون انواع بزهکاری و آسیب های اجتماعی همراه است و در صورتی که به درستی به آن پرداخته نشود و راهکارهای مناسب را برای پیشگیری از آن را به کار نبریم، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد که رفع آنها زمان و هزینه زیادی را در پی دارد.

ندیمی اظهار داشت: تاکنون برخورد با خاطیان در حوزه مواد مخدر و اقدامات انجام گرفته در انسداد مرزها مکفی نبوده و لازم است قوانین در این رابطه بازنگری شود.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه محدود کردن مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد توسط یک یا دو ارگان در کشور نتیجه بخش نیست، گفت: اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و استمداد از همه مردم و سازمان های دولتی و غیردولتی جهت پیشگیری از اعتیاد یکی از راهکارهای مناسب در این رابطه است، البته باید در راستای این مبحث آگاهی و دانش مردم را به ویژه در رابطه با انواع مخدرهای صنعتی که برخی جوانان و نوجانان را درگیر خود ساخته است، ارتقا داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مخدرهای صنعتی امروز با رنگ و لعاب های جذاب و با القاب فریبنده در کمین افراد جامعه قرار گرفته و ممکن است بسیاری از جوانان به بهانه های مختلف به پیشنهاد دیگران معتاد شوند و آن هم اعتیادی که بسیار خانمانسوزتر از اعتیاد به مواد مخدر سنتی است.

وی زیبایی و لاغری را از جمله القاب مخدرهای صنعتی برشمرد و گفت: دانش جوانان باید در این زمینه بیشتر شود چرا که مواد صنعتی و شیمیایی اکثرا دارای مواد سمی اند که عوارض مصرف را چندین برابر می کند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خواستار تفاوت بیشتر جرم موادمخدر صنعتی و سنتی شد و خاطرنشان کرد: عرصه باید در حوزه مواد مخدر صنعتی آنقدر برای تهیه و توزیع کنندگان ناامن باشد که هیچ فردی مبادرت به فعالیت در این زمینه نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha