طبق آخرین بررسی های انجام شده در کشور، سطح کلسترول خون درمردان چهل تا شصت سالگی، چهل و یک درصد و در زنان، چهل و هفت درصد بیشتر از حد مجاز است.

سطح کلسترول خون در زنان، چهل و هفت درصد بیش از حد مجاز است

سید مرتضی میرلوحی درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز افزود: نزدیک به سی و هشت درصد از مرگ و میرها درکشوربه علت سکته های قلبی است.

وی بیان داشت: براساس آمار، روزانه حدود هشتصد مورد مرگ در کشور اتفاق می افتد که سیصد و شصت مورد آن براثر بیماریهای قلبی وعروقی است.

محقق و کارشناس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: درکشور، سه هزار سال از عمر مفید مردم به طور روزمره بر اثر بیماریهای قلبی و عروقی کم می شود واین درحالی که روزانه یک میلیون نفر درجهان بر اثر سکته های قلبی روانه بیمارستان می شوند.

وی با اشاره به اینکه سکته های قلبی به عنوان قاتل قرن بیست و یک بیشترگریبان اشخاصی را می گیرد که در سن سی تا چهل سال هستند  تصریح کرد: شهری شدن جوامع و به طبع آن راحتی انسان ها باعث کم تحرکی در آنها شده به گونه ای که از مغز خود بیش از عضلات استفاده می کنند و همین مسئله ناخوداگاه برآمار سکته های قلبی اضافه کرده است.

میر لوحی اظهارداشت: بشر امروز سه تا چهار کیلو چاق تر از پدربزرگ خود است و سعی می کند آرامش را فدای آسایش خود کند.

وی گفت: نزدیک به چهار تا شش درصد از مردم هر کشور به بیماریهای قلب وعروقی مبتلا هستند که در ایران به دلیل جوانتر بودن جمعیت،  نرخ شیوع این بیماری کمتر و نزدیک به سه درصد است.

محقق و کارشناس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اعلام اینکه بیش از سی درصد مردم از روغن جامد استفاده می کنند افزود: نزدیک به دو میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری قلبی وعروقی هستند و به ازای هر سی نفر بیمار قلبی، یک نفر هرسال ، سکته قلبی می کند.

وی بیان داشت: سن ابتلا به بیماریهای قلب و عروق در ایران هفت تا ده سال جوان تر از کشورهای دیگراست و میانگین سن بیمارانی که تحت عمل قلب باز، بالن یا آنژیوگرافی قرار می گیرند پنجاه و پنج سال و درکشورهای دیگر ده سال بیشتراست.

میرلوحی خاطرنشان کرد: نزدیک به چهل و سه درصد از جمعیت بالای پانزده سال درکشور اضافه وزن و چاق هستند و شصت و نه درصد از این افراد فعالیت بدنی مناسبی ندارند.

وی اظهارداشت: تعداد مبتلایان به بیماری دیابت در ده سال اخیر از پنج ممیز نه به هشت ممیز نه درصد درجمعیت بالای پانزده سال افزایش یافته است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha