دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: با وجود ابلاغ سیاست‌های جمعیتی و اجرای طرح تحول سلامت که مهمترین جنبه آن ترویج زایمان طبیعی است، اما پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی هنوز هم در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است.

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: با وجود ابلاغ سیاست‌های جمعیتی و اجرای طرح تحول سلامت که مهمترین جنبه آن ترویج زایمان طبیعی است، اما پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی هنوز هم در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است. 

ماریا صادقی در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت: هفته گذشته شورای عالی بیمه تشکیل شد که مصوبه‌های خوبی داشت ولی شگفت‌آور است که هنوز هم خدمات مامایی و سلامت باروری در دستور کار شورای عالی بیمه قرار نگرفته است. این در حالی است که سال‌هاست در تلاشیم تا موضوع عدم قرارداد سازمان‌های بیمه‌گر را با ماماها حل کنیم.

صادقی گفت: انتظار می‌رفت، همزمان با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی و اجرای طرح تحول سلامت که مهمترین جنبه آن ترویج زایمان طبیعی است، پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در دستور کار شورای عالی بیمه قرار گیرد.

وی افزود: جامعه مامایی کشور به شدت نگران است که تداوم این امر موجب دلسردی ماماهای کشور به ویژه در بخش خصوصی شود و زنان جامعه نتوانند از این خدمات بهره‌گیرند.

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: این در حالی است که در برخی مناطق وجود ماماها در بخش خصوصی می‌تواند نیاز بزرگی از خدمات بهداشتی و سلامت زنان جامعه را تأمین کند، چرا که اغلب بیمه‌شدگان کشور از قشر محروم کشور هستند و به شدت نیازمند این خدمات و علاقه‌مند به زایمان طبیعی هستند.

صادقی ادامه داد: به نظر می‌رسد با این شرایط بیمه‌ها مانع بزرگی جهت دریافت خدمات سلامت باروری برای بیمه‌شدگان هستند. به همین دلیل تشکل‌های مامایی تأکید می‌کند تا سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به عقد قرارداد با ماماهای مشغول در دفتر کار و مراکز مشاوره و خدمات مامایی اقدام کند، تا بتوانند اهداف سیاست‌های جمعیتی با افزایش نرخ باروری را در مسیر درست قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی شخصاً پیگیر این مسئله باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha