سلامت نیوز: پزشکان باید خودشان را برای مقابله با موج جدیدی از آسیب‌دیدگان حوادث آماده کنند، در واقع پزشکان در طول طبابت خود ممکن است با مجروحان و صدمه‌دیده‌های حوادث رانندگی، درگیری‌ها و منازعات فردی و گروهی و حوادث طبیعی مثل سیل و زمین‌لرزه روبرو شوند، اما حالا گروهی از مصدومان پیش روی پزشکان قرار گرفته‌اند که ناشی از اتفاقات عجیب و غریبی هستند که تکنولوژی و یک تفریح ساده آنها را رقم می‌زند: «سلفی گرفتن».

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه سپید بعد از رواج دوربین‌های کوچک عکاسی و بعد هم تلفن‌های همراه دوربین‌دار و بعد هم رواج شبکه‌های اجتماعی، نوعی رقابت برای گرفتن عکس‌های بهتر و متفاوت‌تر در میان تمام مردم جهان همه‌گیر شده است که این اواخر به جریان «سلفی گرفتن» یا عکس گرفتن از خود رسیده است و به‌خصوص جوان‌ها سعی می‌کنند با ابزار و شیوه‌های جدید عکس‌های متفاوت‌تر بگیرند و به اشتراک بگذارند تا بیشتر مورد توجه قراربگیرند، اما این کار باعث شده که گاه اتفاقات عجیب و غریب برای آدم‌ها بیفتد و پزشکان را با مشکل روبرو کند.

در همین هفته اخیر 3 مورد حوادث سلفی در جهان اتفاق افتاده و بدترین آنها در هند بوده که 2 مرد جوان که می‌خواستند جلوی یک قطار در حال حرکت عکس سلفی بگیرند به طرز دلخراشی جان سپردند. 3 دوست جوان با اتومبیلشان می‌خواستند به تاج محل بروند، اما در کنار راه‌آهن متوجه قطار قدیمی شدند که مشغول حرکت با سرعت کم بود، آنها روی ریل‌ها رفتند و ‌مشغول تنظیم دوربین شدند تا عکس بگیرند اما متوجه قطار سریع‌السیری که از طرف مقابل می‌آمد، نبودند. در آخرین لحظه یکی از آنها متوجه قطار شد و خود را نجات داد اما 2 نفر دیگر زیر قطار ماندند و جان باختند. جان‌باخته‌ها یکی 20 ساله و دیگری 22 ساله بودند. پزشکان ایالت جورجیای آمریکا هم هفته قبل مجبور شدند جراحی 8 ساعته‌ای را روی تیم کالتبروک 17 ساله انجام دهند که برای گرفتن عکس سلفی از پرچم محوطه مدرسه‌اش بالا رفته بود، اما دستش ول شده بود و از ارتفاع بیشتر از 5 متری سقوط کرده بود، پزشکان موفق شدند که با جراحی از فلج شدن او جلوگیری کنند اما وی حداقل 3 ماه باید تحت درمان باشد.

مورد دیگر حوادث سلفی در کشور لتونی اتفاق افتاده که دختر جوانی که می‌خواست کنار آتش عکس سلفی بگیرد با سوختن لباس‌هایش روبرو شد و کارش به بیمارستان کشید. به گفته پزشکان این دختر جوان کنار کوره زغال‌سنگی ایستاده تا عکس سلفی بگیرد اما متوجه نبوده که لباس‌هایش از نوعی است که می‌تواند مشتعل شود و برای همین با سوختن لباس‌هایش خودش هم دچار سوختگی درجه یک شد، پزشکان گفته‌اند که خطر جانی دختر جوان را تهدید نمی‌کند و صورت او هم دچار سوختگی نشده است، اما در ناحیه تنه و پاها سوختگی شدید بوده است.

دکتر ژانت منودلا روانپزشک می‌گوید: «میزان حوادث ناشی از میل به گرفتن عکس‌های سلفی عجیب و غریب در میان جوانان روز به روز بیشتر می شود، پزشکان و روانپزشکان باید جوانان را در مورد این خطرات آگاه کنند و خودشان هم منتظر برخورد با بیماران حوادث عجیب و غریب باشند، در مروز روزنامه‌ها می‌توانید متوجه شوید که هر روز چند اتفاق این‌طوری در گوشه‌های مختلف جهان می‌افتد و برای همین پزشکان نباید از برخورد با بیمارانی با مصدومیت‌ها و سوانح عجیب و غریب تعجب کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha