اطلاعات رسیده نشان از این دارد که میزان تصادفات شهری افزایش داشته است/ هنوز آماری از میزان افزایش تصادفات جاده‌ای نداریم.

سلامت نیوز:  اطلاعات رسیده نشان از این دارد که میزان تصادفات شهری افزایش داشته است/ هنوز آماری از میزان افزایش تصادفات جاده‌ای نداریم.  

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان گفت: تماس با اورژانس اهواز به دلیل آلودگی هوا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

شهریار میرخشتی در گفت‌و‌گو با  ایلنا با اعلام این خبر افزود: با توجه به آلودگی هوای اهواز در چند روز اخیر تعداد تماس با اورژانس حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: البته به دلیل اطلاع‌رسانی‌های زیادی که صورت گرفته بود، این میزان افزایش داشتیم و در غیر این صورت این آمار افزایش چشم‌گیری داشت.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان افزود: اطلاع‌رسانی مناسب سبب شد تا افراد حساس و بیمار که ممکن بود با حضور در خارج از منزل دچار مشکل شوند، کمتر از منزل خارج شده و ما با بحران مواجه نشویم.

وی درباره علائم افراد در زمان تماس با اورژانس گفت: بیشتر افراد با علائمی چون تنگی‌نفس و سرفه‌های شدید با اورژانس تماس گرفتند. خوشبختانه در این تماس‌ها مورد اورژانسی خیلی بد‌حال گزارش نشده است.

میرخشتی افزود: علاوه بر تماس با اورژانس از سوی افراد با علائم بیماری حاد تنفسی، مشکل دیگری که به دلیل آلودگی هوا با آن مواجه بودیم، افزایش آمار تصادفات به دلیل کم شدن دید رانندگان است.

وی با اشاره به اینکه هنوز آماری از میزان افزایش تصادفات جاده‌ای نداریم، گفت: اطلاعات رسیده نشان از این دارد که میزان تصادفات شهری نیز افزایش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه همه نیرو‌های استان در آماده باش به سر می‌برند، گفت:در تمام شهر‌ها و جاده‌ها پایگاه‌های اورژانس داریم که به غیر از پایگاه‌های ثابت در همه مناطق در روز پنج شنبه و جمعه اتوبوس آمبولانس‌های ما در مسیر‌های پر تردد و میادین و چهار راه‌های اصلی شهر حضور داشتند که هم پاسخگوی مراجعین احتمالی باشند و هم ماسک‌های یک بار مصرف بین مردم توزیع کنند.

وی گفت: جلسات مدیریت بحران استان به صورت مرتب از روز پنج شنبه تشکیل می‌شود تا هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌هایی که وظیفه امداد رسانی را بر عهده دارند برای رسیدگی به وضعیت بحران انجام شود. در این جلسات، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس، هلال احمر و غیره حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha