آلپرازولام از جمله داروهای خانواده بزرگ بنزودیازپامین ها می باشد. این دارو مواد شیمیای موجود در مغز را که ممکن است دچار عدم توازن و تعادل شده باشد و در نتیجه ایجاد اضطراب کرده ، تحت تاثیر و تنظیم قرار دهد.

نکات مهم در مورد آلپرازولام که قبل از مصرف حتما باید بدانید

سلامت نیوز : این دارو عمدتا برای درمان اختلالات اضطراب، دستپاچگی و اضطراب ناشی از افسردگی تجویز می شود.

آذین خانعلی زاده ، دکترای داروسازی در گفتگو با سلامت نیوز در باره مصرف آلپروزولام برای رفع مشکلات خواب با بیان اینکه :«اگر افراد بهداشت خواب را رعایت کنند مشکلی در به خواب رفتن نخواهند داشت گفت :« شاید یک بار استفاده از این دارو مشکلی ایجاد نکند ولی به جهت ایجاد سرخوشی و احساس خواب آلودگی در فرد تا به حال دیده نشده که این مصرف به یک بار ختم شود، عمده مشکلاتی که ما با این گروه از داروها داریم این است که مصرف آنها به یک بار ختم نمی‌شود و و چون عارضه ای که ایجاد می کنند در طولانی مدت و با تکرر رخ می دهد کسی متوجه عوارض آن ها نمی‌شود.»

خانعلی زاده  تاکید کرد :«برای خواب باکیفیت، بهداشت خواب موارد موثری دارد. از طرفی داروی "ملاتونین "یکی از داروهای موثر برای درمان اختلالات خواب در افرادی که در سنین بالا هستند و ترشح "ملاتونین" در بدنشان  کاهش پیدا می‌کند است که  با مصرف درست این دارو کمتر مشکلات خواب را تجربه می کنند.»

وی خاطر نشان کرد : «مطالعات نشان داده مصرف موردی مکمل ها کمک بسیاری به رفع مشکلات خواب میکند.»


 به گزارش گروه سلامت نیوز، لازم است بدانید این دارو تحت نام های تجاری دیگری مثل زاناکس(xanax)  و نیراوام(niravam)نیز موجود می باشد. سایر فرمول های ژنریک این دارو نیز موجود می باشد.


 مواردی که قبل از مصرف این دارو باید از آن مطلع باشید:



در صورت داشتن حساسیت  و آلرژی نسبت به این دارو و یا سایر بنزودیازپام ها مثل کلرودیازپوکساید، کلروزپات، دیازپام،  لورازپام و یا اگزازپام از خوردن این دارو اجتناب کنید.


این دارو می تواند باعث بروز عیوب مادرزادی در نوزاد شود. بنابر این زنان باردار باید از مصرف این دارو خودداری کنند.


 این دارو ممکن است از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود و به او آسیب بزند. بنابر این مادران شیرده نیز نباید این دارو را مصرف کنند.تاثیر تسلی بخش این دارو در افراد مسن طولانی تر است . در این وضعیت امکان افتادن و یا سایر آسیب های تصادفی افزایش می یابد. بنابراین بعد از مصرف دارو توسط این افراد، باید کاملا مراقب باشند.


به طور کلی در صورت مصرف دارو ، عکس العمل افراد ضعیف می شود . بنابراین بعد از مصرف دارو از رانندگی و یا انجام سایر فعالیت هایی که نیاز به هوشیاری دارد اجتناب کنید.

 

در صورت مصرف این دارو از نوشیدن الکل و یا سایر نوشیدنی های الکلی اجتناب کنید. زیرا  باعث افزایش خواب آلودگی می شود.


 از خوردن سایر داروهای خواب آور در دوره مصرف این دارو اجتناب کنید، زیرا باعث افزایش خواب آلودگی می شود.

 این دارو اعتیاد آور است و بنابراین تنها باید در صورت تجویز پزشک مصرف شود. این دارو نباید به افراد دیگر داده شود، به خصوص افرادی که سابقه سو مصرف دارویی و اعتیاد دارند. بنابراین بهتر است در محل امنی دور از دسترس دیگران نگهداری شود.

از خرید این دارو به صورت اینترنتی و یا از سایر فروشندگان دوره گرد خودداری کنید. زیرا ممکن است دارو دارای ترکیبات خطرناک باشد و یا توسط کارخانه های داروسازی مجوز دار تولید نشده باشد.

 مصرف این دارو برای افراد زیر 18 سال ممنوع است.


 اگر مبتلا به امراض زیر هستید یا شرایط خاصی نظیر موارد زیر دارید بهتر است از مصرف این دارو اجتناب کنید

    گلوکوما

  •  

  در صورت مصرف داروهایی مثل ایتراکونازول(اسپورانوکس) یا کتوکونازول(نیزورال)

  •  

  در صورت داشتن حساسیت نسبت به این دارو و یا سایر داروهای خانواده بنزودیازپامین ها

  •  

  در صورت داشتن آسم، برونشیت، آمفیزم، اختلالات تنفسی مزمن و یا سایر بیماری های تنفسی

  •  

  بیماری های کبد و کلیه

  •  

 سابقه افسردگی و یا تفکر خودکشی

  •  

 سابقه اعتیاد به الکل و دارو

  •  


شیوه مصرف داروی آلپرازولام

•    این دارو باید دقیقا طبق دستورالعمل و تجویز پزشک استفاده شود. از مصرف دارو به صورت طولانی مدت و بیشتر از زمان پیشنهادی اجتناب کنید.
•    از جویدن ، شکستن و خرد کردن دارو درهنگام مصرف اجتناب کنید. دارو را یکباره ببلعید. این کار باعث می شود که دارو به آرامی درون بدن تجزیه شود و تاثیر خود را بگذارد.
•    فرم مایع دارو را با قاشق های اندازه گیری ویژه استفاده کنید، نه قاشق های معمولی
•    در صورت مصرف قرص آلپراوزلام با خاصیت رهایش دهانی(قرص نیراوام) موارد زیر را رعایت کنید:
•    با دستان خشک دارو را ازجعبه خارج کرده و داخل دهان بگذارید. اجازه دهید که قرص درون دهان به آرامی حل شود بدون این که بجوید یا یکباره ببلعید.
•    اگر مایلید بعد از حل شدن کامل دارو، مقداری آب یا سایر مایعات بنوشید.
•    دارو را در محل خشک، بدون رطوبت ، گرما و روشنایی نگهدارید.
•    در صورت فراموش کردن یک دوز مصرف، بلافاصله آن را مصرف کنید. اگر تقریبا نزدیک به زمان مصرف دوز بعدی ، دوز فراموش شده را به خاطرآوردید، بهتر است دوز فراموش شده را حذف کنید. از مصرف بیش از اندازه دارو به یکباره حذر کنید.
•    در صورت مصرف بیش از اندازه دارو ، سریعا به اورژانس خبر دهید زیرا کشنده است.


•    علائم ناشی از مصرف زیاد دارو عبارتند از :

گیجی، خواب آلودگی، ضعف ماهیچه ای، از دست دادن تعادل، احساس سبک سری، غش و کما.


 از مصرف میوه یا آب میوه گریپ فروت( دارابی) همزمان با  مصرف این دارو اجتناب کنید. زیرا عوارض خطرناکی دارد.


مصرف دارو را یکباره و بدون مشورت با پزشک قطع نکنید. شاید لازم باشد که ترک دارو به آرامی و با کاهش گام به گام میزان مصرف صورت بگیرد.


علائم بیماری بعد از توقف مصرف دارو ممکن است بازگشت کند. همچنین علائم خاص ترک دارو ممکن است مشاهده شود. مثل تاری دید، مشکل تمرکز، از دست دادن اشتها، اسهال، درد، کرختی و سوزن سوزن شدن ماهیچه ها، افزایش هیجان و شور.

اگر دارو تاثیر لازم و کافی را در رفع اضطراب نداشت به پزشک اطلاع دهید.

علائم آلرژیک در صورت مصرف این دارو عبارتند از : کهیر، مشکل تنفسی، تورم صورت، لب و گلو.

   

عوارض جانبی خطرناک ناشی از مصرف این دارو عبارتند از:

 رفتارهای پر خطر و غیر معمول، کاهش ترس از خطر

  •  

خلق افسرده، تفکر خودکشی و یا خودآزاری، بیش فعالی، آشفتگی، پرخاشگری و توهم

  •  

غش، احساس سبک سری، صرع

  •  

کاهش دفع ادرار و حتی توقف آن

  •  

درد ماهیچه ای

  •  

 یرقان

  •  


•    سایر عوارض جانبی نادر و کم خطر ناشی از مصرف دارو عبارتند از:
سرگیجه، احساس عصبانیت و خواب آلودگی
فراموشی و عدم تمرکز
مشکلات خواب
ضعف ماهیچه ای ، از دست دادن تعادل، چرت و پرت گفتن
تاری دید
تهوع ، استفراغ، یبوست و تغییر اشتها و وزن
دهان خشک و یا آبکی ، افزایش تعریق
از دست دادن میل جنسی


•    داروهایی که ممکن است با آلپرازولام تداخل داشته باشد و قبل از مصرف این دارو باید به پزشک اطلاع داد عبارتند از:
قرص های ضد بارداری
داروهای سرع
آنتی بیوتیک هایی مثل : فلوکونازول، ایتراکونازول، کتاکونازول
داروهای ضد افسردگی مثل فلووکسامین، دسپیرامین، امی پیرامین
سایمیتیدن
دیلتیازم
ایزونیازید
پروپوکسی فن


 بهتر است قبل از مصرف این دارو ، لیست کلیه داروهایی که مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید. اعم از داروهای تجویزی و غیر تجویزی مثل ویتامین ها، مواد معدنی، داروهای گیاهی



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • hassan ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    حتما بخونید حتما بخونید حتما بخونید کسانی که می خوان از شر آلپرازولام و سایر داروهای اعصاب خلاص بشند به خاطر خدا هم که شده مطالب منو بخونند دوستان سلام من حسن هستم 3 سال پیش ناراحتی عصبی سراغم آمد از قبیل گریه های ناخواسته و بی خوابی و حتی خود کشی رفتم سراغ روانپزشک برام قرص آلپرازولام تجویز کرد ومن متاسفانه شروع به مصرف کردم و وقتی مصرف می کردم آدم گیج و معتادی بودم و اوایل راحت می خوابیدم ولی متاسفانه رفته رفته دارو اثرشو از دست داد که من روزی دو عدد مصرف کردم ولی کم کم داروی مصرفی من به روزی 3 عدد رسید و وقتی به دکتر قبلی مراجعه کردم گفتش که باید 2 سال این دارو رو مصرف کنی که بعد از مصرف 7 ماهه من دیگه چیزی ازم باقی نمونده بود آدم معتادی که شیشه مصرف می کرد مثل من شب و روز نمی خوابید تا اینکه با یک دکتر متخصص اعصاب آشنا شدم خدا عمرش بده حاضرم حتی پاهاشو ببوسم دکتر باهام صحبت کرد و گفت که مشکل تو با این داروها حل نمیشه که بدتر هم میشه دارویی که 7 ماه روزی 3 تا مصرف میکردم گفت دو هفته باید 2عدد هفته سوم تا چهارم 1عدد هفته پنجم تا ششم نصف و هفته ششم تا هفته هشتم یک چهارم قرص آلپرازولام رو مصرف کنم و بعد از هفته هشتم این دارو رو کنار بذارم بعدش دارویی بهم تجویز کرد و گفت که با داروی خواب اعصاب خوب نمی شود من باید اول روان تورو پاکسازی کنم تا هم خوب به خواب بری و نیز هم امید به آینده و روحیت خوب بشه تا بتونی مثل همه شادابیتو به دست بیاری وزندگی کنی ولی بهم گفت که این دارو داروی خواب نیست این دارو شاید تا 3 هفته تاثیری نداشته باشه باید صبور باشی و تا سه هفته اگه خوابت هم نبره باید تحمل کنی من کلا دستوراتشو پیاده کردم 2 هفته اول برام زجر آور بود و بعد دو هفته کم کم من خوابم راحتر می شد امید به آیندم زیادتر شد شادابی و نشاط وجودمو فرا گرفته بود منی که یک روز در میان سر کار می رفتم هر روز سر کار حاضر می شدم منی که هر روز می خوابیدم و بیرون نمی رفتم شادتر از همه شده بودم هر روز حال می کردم عین قرص های روانگردان عمل می کرد هر صبح بیدار می شدم و ورزش می کردم من شادتر از همیشه بودم بعد از چهارماه دکتر مهربونم کم کم داروهای طلایی منو کم کرد تا اینکه بعد شش ماه دیگه گفت عزیزم تو دیگه به این دارو ها نیازی نداری برو و زندگیتو بکن الان من 4 ساله که دارو مصرف نمی کنم و شادتر از روزهای قبلیم و در ضمن ازدواجم کردم و دارم شادتر از همه زندگی می کنم و توصیم به جونها اینه که عزیزان من اول باید دکترتونو بشناسید هر دکتری دکتر نیست اولی برام نامردی کرد ولی دکتر بعدی فرشته نجاتم بود و برای اینکه به دارو اعتیاد پیدا نکنید اول باید دکترتونو بشناسید و نیز باید روحتونو پاکسازی کنید نه جسمتونو خدانگهدارتون
    • داریوش ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۰
      27 9
      دوست عزیر اگر ممکنه به من ایمیل بزنید و اسم و آدرس اون دکتر را بدهید ، برای فرزندم میخواهم ممنون خواهم بود.
    • neda.h ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
      0 0
      سلام دوست عزیز خوشحالم که تونستید به زندگیتون برگردید ازتون خواهش میکنم کمکم کنید آدرس و سایت این دکتر رو بهم بدید من از زندگی سیر شدم حوصله انجام هیچکاری رو ندارم خیلی زودرنج شدم سر کلاس های دانشگام یه هفته درمیون میرم زندگی برام بی معنی شده چند وقته با خانوادم مشاجرات الکی دارم و این باعث شد کاری که ازش متنفر بودم بعنی خودکشی رو دیروز انجاام دادم من از خودم تعجب میکنم اصلاا همچین آدمی نبودم صبر زیادی داشتم همه از من راهکار و مشورت میخواستن نمیتونم دیگه کاری کنم از خودم بدم میاد الالنم کارم شده گریه کسی رو ندارم درکمم کنه یا بتونم باهاش درد دل کنم تا سبک شم لطفا هر چه سریعتر آدرس ایشون رو به من بدید ازتون یک دنیا متشکرم
    • ناز ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
      34 6
      سلام.اگه حرفات واقعیت داشته باشه عالیه.توروخدا شماره و آدرس این دکترو واسم ایمیل کن.التماست میکنم
    • fateme ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
      34 4
      سلام تو رو خدا ادرس و شماره تلفن دکترتون رو برام ایمیل کنید من هفت سال از این قرص استفاده میکنم و ترکش برام خیلی سخت شده. ازتون ممنون میشم کمکم کنید .
    • مسعود ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      26 8
      میشه لطفا آدرس و اسم دکتری رو که رفته بودید رو برام ایمیل کنید؟ممنون
    • M ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
      30 3
      خواهش میکنم آدرس دکتر و اسمشو برام ایمیل کنید خواهش میکنم
    • mitra ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
      27 10
      سلام لطف میکنید آدرس دکترتون رو بدید من اعتیاد شدید دارم
    • كدخدازاده ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
      46 12
      ميشه لطفا ادرس و شماره دكترتون رو سريع لطفا به من بدهيد
    • سعید ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      19 6
      سلام داداش راهکار ت واسم داروها وطرز استفادشو حتما برام بفرست یا شمارتو برام بده دارم داغون میشم .روزی چهار تا الپرازولام یک وبیست سیسی متادون میخورم وشش ماهه متارکه کردیم
    • سعید ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
      19 5
      hasan اقا یادت نره
    • پریسا ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
      60 12
      تورو خدا آدرس و شماره تلفن دکتردکترتونو بفرستین از زندگیم متنفرم 3 ساله الپرازولام میخمیخورم خسته شدم
  • امیرفرهاد نادری ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
    37 7
    با سلام خدمت دوستان خواستن توانستن.ولی اینم بگم هیچ ارامشی با تجربه کردن سخت بدست نمیاد .دستی هم که بسوزه دوباره سمت اتیش نمیره .بله من بعد 2 سال قطع کردم کم کم روزی 1 بسته نیم میخوردم ب تدریج وصبر وارامش هفته هفته کمش کردم .
  • حمید ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
    50 14
    سلام بر همه ی عزیزان آلپرازولام یا زاناکس فوق العاده اعتیاد آوره(البته نسبت وابسته شدن در افراد مختلف متفاوته) روش ترک:بازده زمانی 20 روز را در نظر بگیرید.از روز اول به همراه آلپرازولام قرص کلرودیازپوکساید5 میلی مصرف کنید.بر حسب سلیقه خودتان در این 20روز به تدریج از مصرف آلپروزولام کم کنید و کلرودیازپوکساید را به 10میلیگرم در روز افزایش بدید.در روز20 کلا آلپرازولام را قطع کنید و تایک هفته کلرودیازپوکساید10میلی را ادامه بدید.بعد از 10روز به راحتی و البته تدریجی کلرودیازپوکساید را هم قطع کنید. التماس دعا
  • عبداله 50 ساله ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    44 14
    با سلام دو سه ساله که با تجویز دکتر کلینک اعصاب و روان برای بیخوابی من تجویز آلپروزولام صورت گرفت . ابتدا مشکل منو با خوردن نیم میلی حل کرد کم کم به یک میلی رسیدم . با توجه به افسردگی و انزوا و اضطرابهای مکررم و مدام تو فکر هستم بلااخص هنگام خواب . جدیدا متوجه شدم حافظه کوتاه مدتم بدجور اذیت میکنه . ساعات خوابیدنم زیاد شده . موقع بیدار شدن حالت گیجی دارم . آیا من میتونم به مصرف ادامه بدم یا خیر.البته من مشکلات روحی و عصبی و ... زیادی دارم
  • fetemeh ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    سلام اگه کسی یه بسته قرص الپرازولام 0.5 بخوره چه اتفاقی میفته؟ خطرناکه؟ خواهشا زود جواب بدید
  • fdjh ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
    16 6
    سلام لطفاادرس وشماره تلفن دکترتون رابرام ایمیل کنید
  • حمید ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    18 8
    حسن جان لطفا اسم و ادرس دکترت را برای من بفرست
  • S ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    31 16
    مشكل استفاده ى همزمان اين دارو با قرصاى ضدباردارى جيه؟خواهشا جواب بديد...تشكر
  • zahra ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
    33 9
    من ۵ شبه دارم الپرازام مصرف میکنم شب۶ که ساعت ۴بخواب نمیرم چه کنم
    • majid ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
      26 3
      Nakhori behtare chan shab bikhabi arzeshe motad nashodano dare
  • majid ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    18 11
    Ba salam man hudude 4sal alprozolam masraf kardam va hududan 2 sal teramadol.akharin doz masrafi vase alpro ye kheshab 1 mili bud va vase teramadol 8 ta 2oo mili az tarafi sigari shadid budam alan 28 roze ke bezurate koli hamaro gozashtam kenar vali yeseri moshkel peyda kardam ke mikhastam matrah konam ba dustan
    • سعید ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
      54 22
      نمیدونم چرا شماها فینگلیش یا همون چرت و پرت منویسین میترسین فارسی غلط املای داشته باشین فینگلیش یا همون چرت و پرت نوشتن نشانه بی فرهنگی کسی نمیخونه نظرت فقط خودت میتونی بخونی پس فرقی نداره نظر بدی یا انگلیسی یا هر زبان دیگه بنویسی شاید یکی بخونه چرت وپرت مینویسی اکثر سایت ها پخش نمیکنن دمشون گرم حالا نمیونم چرا این سایت پخش کرد
  • majid ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    17 6
    Kheili sakhte vase kesi ke ye ruzi hame kare kheiliya bud hala hich kare khodesh bashe!!! az dustan kesi . nemidune giji tarke alprozolam chegad beja mimune
  • بهرام ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
    44 11
    سلام من چهار ساله دارم قرص آلپرازولام مصرف ميكنم واسه قطع آدرس يه دكتر خوب ميخام
  • مهدی ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    با عرض سلام خدمت هموطنان عزیز چرا ما قرص آلپرازولام مصرف می کنیم؟ چون آدم ترسویی هستیم از همه چیز میترسم حتی از سایه خودمون، تماما فاز منفی به خودمان انتقال میدهیم عزیزان باید خوددرمانی کنیم، گور پدر هرچی فاز منفی، فراموش کنید مشکلات را به خودتان انرژی مثبت بدهید، عمده مشکلات ما چه هستند؟ فلانی این حرف را چرا گفت، چرا پدر من مرده، مادر مرده، چرا من زندگی آن چنانی نباید داشته باشم، ماشین مدل ب ندارم، عشقم خیانت کرد،وووووووو اکثرا آدمهای مغرور و بی انصاف دچار مشکلات افسردگی میشوند، آنچه را که دارند قدر نمیداند، آنچه را ندارند غصه میخورند بعد خودخوری و... گرفتار میشوند، توکل کنید به خدای دانا، به ما هرچه هم نداده باشه، عقل تن سلام، چشم، گوش، بینی اندام مناسب و... آیا نمی بینید کسانی را که مادر زادی معلول و ناقص هستند، مگر به شما چه شده، به خودتون بیایید، ورزش کنید با امید و مهربانی با همه برخورد کنید نباید از زندگی نا امید بشیم، لذت ببرید از زندگی از دوستان اقوام همشهریان، زندگی خیلی زیباست قطعا به خدا اعتقاد داشته باشید، نماز بخوانید از وصیت پیغمبران بخوانید که چقدر بامرام و با معرفت بودند، هیچ وقت به پول مقام توجهی نکنید، کار کنید به چیزهای زیبا بنگرید طبیعت و.... زندگی را باید زندگی کرد مثل یک شیر، بزار هرچه پیش آید خوش آید. آمدن ما به این اتفاقی نیست، دل به دریا بزن زندگی کن دوست من
    • naser ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
      آقا مهدی یواشتر برو ماهم بهت برسیم. یا اینکه برو جلوتر بوق بزن داشم. حرفهائ که نوشتی بیشتر خوراک پشت تریبون ها در سخنرانی ها میخوره تا به عمل. آتش نگرفته داشم. اگه هم جنس اینائی که از این قرصها میوخرندو و نمیتونند ترک کنند بودی. میفهمیدی که احساس سوختن به تماشا کردنش و سخنرانی کردن نیست
  • انتهای زندگی ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    59 59
    من 7 ساله این قرص و مصرف میکنم 8 بار خودکشی کردم ولی باز نتونستم ترک کنم بخاطره اینکه نمیتونستم ترک کنم خودکشی میکردم الان قدرت تکلم و از دست دادم و افتادم گوشه ی خونه بعدظهرا ی بسته سیگار میگیرم میشینم رو جدول کنار ی خرابه نزدیک خونه میکشم اهنگ گوش میدم از دانشگاه هم انصراف داد. م
  • حامد ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    49 14
    من ترياكً ترك كردم قرص استامنوفن كدين دار ميخورم قرص خواب ميخورمً ٢شب ساعت ٥ خوابم ميبره بعدش قرص كدين دار تازه فهميدم خماري داره بعدش چطوري كدين دار تركً كنم و خوابم تنظيم بشه لطفا راهنمايم كنيد
  • جواد ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    آیا مصرف این دارو جواب آزمایش عدم اعتیاد را +مثبت نشان میده؟
  • سعید ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    75 21
    پنج ساله روزی بیست سی سی متادون وشش عدد الپرازولام یک میلی میخورم تو رو خدا به جیمیل راهکار دهید
    • سعید ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      23 5
      سعید جون منم دقیقا مشکل تورو دارم تا اونجا که فهمیدم فقط اراده و خواستن راه حل مشکلمونه و صد البته تحمل میخواد ..منو تو دو تا از مزخرفترین مواد موجوذو مصرف میکنیم و مشکلم اینجاست من بهشخصه تو شک و تردیدم 34 سالمه و انگیزه ای واسم نمونده ...خیلی داغونم کارتن خواب خونگی امیدی به اینده ندارم هیچ حتی وحشت شدیدی هم ازش دارم
  • سعید ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    16 2
    عباس الپرازولام نخور از چاله به چاه نیفت من روزی شش عدد الپرازولام یک میخورم که از کم شروع شد که در این صفحه نوشتم
  • ترانه ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
    56 11
    سلام من ۲۸ سالمه از ۲۰ تا ۲۵ سالگی زاناکس میخوردم. به صورت خودسرانه و مثلا هفته ای ۳ تا توی اون ۵ سال از یه آدم اجتماعی و شاد و کمی خجالتی تبدیل به یه آدم بدبین ترسو منزوی وسواسی با استرس شدید و بی اراده شدم نمیدونستم واسه این دارو اینطوری شدم اما گذاشتم کنار و تا ۶ ماه سختی کشیدم...بعد ۶ ماه تازه روحیه ام شروع کرد بهتر شدن الان ۳ سال گذشته حتی قرص سرماخوردگی هم بزور میخورم اما هنوز گاهی استرس میگیرم ''' هنوز اون آدم ۸ سال قبل نشدم و تحمل فشار و استرس واسم سخت تر از یه آدم عادیه کلی مقاله درموردش خوندم و به عنوان راهنمایی میتونم بگم هرچی فرایند کم کردن دوز طولانی تر باشه علایم ترک کمتر میشه هرچند من یهو قطع کردم ولی من دوزم کم بود شاید ۲ میل در هفته امیدوارم هیچکس گرفتار این دارو نشه و واسه همه آرزوی روزای بهتر دارم
  • سعید ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    71 9
    سلام دوستان الپرازولام وزاناکس .که تحریم ووارد نمیشود.از جنس شیشه اند که وابستگی شدید دارند مثل متادون .دنبال این نباشید که کسی دارویی دیگر معرفی کند که شما ان را ترک کنید .در اصل انگار از چاله به چاه افتادید از لحاظ علمی وپزشگی هیچ دارویی جایگزین داروی دیگر نیست .هر دارو را با خود دارو کم کنید هر پنج روز یک چهارم ادامه بدهید تا جایی که به اندازه یک هشتم قرص برسد .وقطع کامل بون قرص دیگر که برادر همند ودو سه روز کمی کسل باشید .بهتر از این است که دارو بخورید وکسل .عصبی .فراموشی .بی حالی .چرت وخواب زیاد .بی اشتهایی .تهوع واستفراغ.سردرد .و...هزار درد دیگر .فقط دو سه روز کسلید با یکی از اعضای خانواده درمیان بگذارید که مراقب وانگیزه ای باشد که مصمم باشید .تمام داروها شیمیایی اند و یک درد را تسکین ودهها دردوعوارض دیگر وجبران ناپذیرند.فقط هر دارویی را با خودش وبه مرور کم کنید .وقتی بگی نمیشه .دراصل نمیشه .چون دنبال لذتطلبی هستی با کلی افکار منفی .که حتی نمیخواهی چند روز به خودت سختی دهی .که هر چند وابسته شدن به دارو یا چیزهای دیگر سخت است .اراده کن حتما موفق میشوی همانگونه که من کردم روزی پنج شش تا قرص با شربت متادون که از طریق کم کردن وتوضیحات بالا موفق باشید
  • ساحا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
    86 22
    سلام نامزد من نشانه های مصرف شیشه داشت وعصبی میشد توهم میزد و چیزایی میدید که وجود نداشت دهانش خشک میشد کم خواب و لاغر شده بود اما گفت چیزی مصرف نمیکنه تا یه روز دیدم واسه خواب الپرازولام میخوره کمک کنیدچطور ترکش بدم .رابطمون داره خراب میشه
  • پوریا ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
    43 19
    با سلام من از زمانیکه اول دبیرستان بودم مادرم مدام تهمت اعتیاد میزد بم که قرصی هستی در حالیکه تا امروز که سی سالمه به تعدا انگشتای دستم قرص خواب و این چرت و پرتا رو خوردم خوشبختانه اما یادمه از بچه گی همشه تو کیف مادرم دیازپام میدیدم تا امروز که مدام آلپرازولام میخوزه اگه نخوره نمیخوابه منو بهانه کزده تو باعث شدی من بدون قرص نتونم بخوابم مطمعنم اعتیاد شدید داره بهشون و مانع زندگی و ازدواجم شده و میشه توصیه میکنم هیچ کس ازاین قرصا بدون دساور پزشک استفاده نکنه چون عواقب داره بدجوری
  • علی ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    بعد از چند هفته از ترک آلپروزولام اثر آن در بدن می ماند وحالات بعد از ترک چگونه است ممنون
  • abolfazl ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    با سلام ۳ ماهی میشه ک آلپرازولامو مصرف میکنم فقط شبها مصرفم از یک دوز شروع شده و الان به سه دوز رسیده ویک هفته اس مصرفشو قطع کردم واز همون لحظه دیگه خواب نداشتم وحشتناک بیقرار شدم دیشب فقط یک دوز مصرف کردم وبعد از یک ساعت خوابم برد اگه بتونم میخام با مصرف همین یک دوز و در نهایت مصرفشو قطع کنم
  • ناهید ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    86 16
    همسر من مدتیه که درگیر این قرص شده و واقعا زندگیم جهنم شده خواهش میکنم کمکم کنید خودشم خسته شده میخواد که تموم شه ولی وابستگیه شدیدی بهش پیدا کرده جوری که بدون اون دیگه آروم نیست تو رو خدا کمک کنید آدرس دکتری که بتونه کمکمون کنه رو واسم ایمیل کنید لطفا.زندگیمون داره نابود میشه
  • فرهنگ ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
    سلام دوستان من 5 سال آلپرزولام 1 مصرف میکردم البته همراه مواد مخدر که بعد ازمدتی مواد و ترک کردم ولی نمیتونستم این قرص لعنتی و ترک کنم یه راهی و بهتون میگم اگرجواب گرفتید که مطمئنم جواب میگیرید برام فقط دعا کنید و کامنت بگذارید دوای درد ما کاهو است برگهای ظخیم کاهوو که اغلب دور میریزیم و ازش جداکنید و در یک قوری با آب بگذارید یکربع بجوشه و بعد ازجوشیدن کم کنید تاخوب دم بکشه موقع دم کشیدن هم چند قطعه نبات داخل قوری بریزید تا خوب حل بشه و یک لیوان ازاین دم کرده برابربا 2میل قرص آلپرزولام جواب میده میتونید راجع به خواص کاهو هم تحقیق کنید من و خیلی از دوستانم با این روش تونستیم ازشر این قرص رها بشیم به امید پاکی همه جوانان کشور پاک و سرزمین آریایی ام ایران دوستتون دارم
    • saeed ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
      26 14
      این کامنت منو بد جور امید وار کرده الان دارم میجوشونم من با این حال که اعتیاد به مخدر دارم ترک این قرص وامونده خیلی مهمتره واسم قرصی بودن خیلی چیز بدیه صد رحمت ب تریاک و متادون لا اقل میشناسیمشون
  • علی رضا ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    91 18
    با سلام خدمت دوستان.... من 1 سال الپرازلام مصرف میکردم.. فقط به این دلیل که خوابم ببره یکی از دوستان به من معرفی کرد و بدون اینکه بدونم این قرص چه هیولایی میتونه باشه مصرف کردم بطوری که تا اوج مصرفم رسید به شبی 30 تا قرص 1 .... فراموشی میگرفنم..بدبین شده بودم ... استرس و دلشوره بینهایت... با همه درگیر میشدم... توهم میزدم... حتی به جایی رسید که دیگه خوابم نمیبرد با این قرص...ولی یک روز به خودم اومدم وقتی دیدم همه از من دوری میکنن..هیچ کجا جام نیست.... ودر عرض 1 ماه این لعنتی رو رها کردم...حتی میگفتم بمیرم بهتره تا این قرص رو مصرف کنم...یک مرتبه مصرفمو از 30 تا رسوندم به 20 ...تا یک هفته... بعد از دو هفته رسوندم به 10 ... یک هفته بعد 5... هفته بعد 2 ..... همینجور کم کردم... البته مدام سرم میزدم همراه با تغزیه کم ولی مفید این روش خیلی سخته به بدن فشار میاد پس حتمی باید کسی کمکتون باشه و اول از همه اینکه خودتون بخواهید این قرص بیشرف رو ترک کنید.هیچ قرص یا دارو هم جایگزین نکنید که فایده نداره.... امیدوارم کسایی که مشکلل این چنینی دارن مشکلشون حل بشه....
  • Maryam ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    85 31
    سلام من مریم هسم 4 ساله ک از ناس استفاده میکنم الان ک رفتم داروخونه برا عصبی شدنم بهم قرص الپرازولام داده میخواسم بدونم ضرری نداره برام لطفا جوابم رو بدید
  • فاطمه ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
    84 29
    دوستان من 24سالمه و 6ساله که دارم آلپرازولام میخورم دو سه سال اول یه شب دو شب درمیون الان 4ساله که هر شب یک میل بارها خواستم ترکش کنم اما نتونستم. منی که همیشه تو شب رانندگی میکردم و با صدای موزیک حال میکردم الان دچار اختلال بینایی شدم صدای بلند میشنوم عصبی میشم دو سه بار اوردوز کردم که ای کاش که مرده بودم ولی خب تصمیم گرفتم برم پیش یک متخصص برام ام آر آی مغزی نوشته گفته احتمالا یه بخشی از مغز آسیب دیده خیلی نگرانم . کسی هم اطلاعی از وضعیتم نداره. قراره هفته ی دیگه جواب ام آر و ببرم براش خدا کنه درمان شم. فقققققط تو رو خدا این قرص لعنتی و نخورید . لعنت شه اون کسی که به من معرفیش کرد
  • Niloofar ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
    45 20
    دکترب من الپرازولام تجویز کرده بخاطره معده و روده تحریک پذیر و عصبی.....نظرهارو خوندم خیلی میترسم وابسته بشم
  • طراح سایت ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
    39 18
    واقعاً عوارض این دارو خیلی زیاده ، هر چند بهترین تاثیر رو بر کاهش استرس داره ، کاش برای این کاهش استرس داروی بهتری کشف میشد ممنون از مطالب فوق العادتون
  • مهرداد ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    سلام من چند شبه که به زور خوابم میبره اونم دیگه صبح میشه ک میخوابم.یکی از دوتام الپروزلام 0.5 بهم معرفی کرده.الان ک حرفای دوستان خوندم ترسیدم مصرف کنم.چون همین امروز خریدم و هنوز نخوردم.اگه جایگزینی واسش هست که ب خوابم کمک کنه ایمیل بزنید بهم ممنونم
  • ali ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    دوستانی که میگن شدنی نیست...من شدیدترین اعتیاد به این دارو رو با برنامه ریزی و رعایت بعضی الگوهای رفتاری ترک کردم.اصلا نگران نباشید اگر تصمیم به ترک این داروی مزخرف دارید...فقط اولین گام اینه که با نوع استرسها و دلایل مصرف کنار بیاید..یعنی به جهنم که من موقع کار دستم میلرزه...بلرزه بهتره تا اینکه بخوام اسیر اعتیاد بشم.پزیرفتم که من دستم عصبیه و راهش الپرازولام نیست.بهترین راه ترک الپرا کم کردن دوزه.براحتی
  • تاها ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    سلام ایا الپرازولام برای کاهش بی میلی جنسی مفید یا نه
  • فاطمه ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
    5 0
    من چند شبه میخورم با وجود این ک راحت میخوابم ولی احساس میکنم ک وابسته دارم میشم. ب این دارو
  • لطفا دیگران را نترسانید.ما دکتر نیستیم ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    دوستان لطفا دیگران را از مصرف دارو نترسونید. اگر دکتر این دارو را تجویز کرده مسلما سودش را از ضررش بیشتر تشخیص داده. اینم بدونین اگه به دارویی که میخورین اعتماد نداشته باشین اثر مثبتش هم نمیبینین. من از اضطراب شدید رنج میبردم که دکتر زاناکس نیم تجویز کردن. زیر نظر دکتر مصرف میکنم خیلی هم مپثر بوده. من چند ماه خودمو درگیر نظرات اشتباه ذیگران کردم که حالم بد تر شد. لظفا فقط به حرف دکترتون گوش بدین. اگه دکتر تجویز کرده پس سودش براتون بیشتر لز ضررش هست. مادرم هم زاناکس مصرف میکرذن که بعد از بهبودی یا نظر پزشک قطعش کردن. ات شا الله خدا هممون را شفا بده و روز به روز بهبودیمون بدست بیاریم.
  • یاسمن ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۳
    68 13
    فقط میتونم از همه ی اونایی که اینجا از تجاربشون درمورد این قرص گفتن تشکر کنم. عوارضش تازه داره برای من اشکار میشه و من نمیدونستم که ایا واقعا صرفا عوارضشه یا احساس واقعیمه. ارزوی سلامتی و موفقیت برای همتون دارم و امیدوارم تمام موانع زندگیمون هرچه سریعتر برداشته بشن که محتاح دوا دکتر نشیم دوباره.
  • مسعود ح.د.ح. ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
    سلام تمام کمانتاتون خوندم از خودم شروع کنم من ی جون ۱۹ ساله بودم ورزشکار بدنساز حرفه ای با هیکل بسیار جذاب تو دانشگاه خیلی از دخترا بخاطر استیلم سمتم میوندن رابطه های من شروع شدن برای طولانی کردن رابطه جنسیم از قرص گیاهی شروع کردم بعد رفتم سمت ترمادول الان ۲۷ سالمه ک تا ۶ ماه پیش شیشه مصرف میکردم تورخدا تورو به جونی خودتون قسمتون میدم سمت قرص نرید هر قرصی تمام زندگیتونو نابود میکنه بیشتر اعتیادا الان بخاطر رابطه لذت بخش تر بوجود میاد من از یک قرص گیاهی ساده رسیدم به شیشه ۱۹۰ قد داشتم ۸۹ کیلو وزن بعد تقریبا ۷ سال الان ی جنازه متحرکم ۵۰ کیلو متانم حتی کسی نگاه ب منم دیگه نمیتدازه برام دعا کنید الان ک دارم براتون منویسم از درد خماری با چوب ب ساق پام میزنم تا دردش کم بشه تورخدا هیچ قرصی مصرف نکنید قرصا استارت شروع اعتیاد ب مواد مخدره تمام زندگیتوتو ازتون میگیره اهای جونی ک تازه ازدواج کردی وبا راهنمایی غلط داری ترا و تریاک استفاده میکنی شاید الان خوشحال باشی لذت ببری اما منو ببین اینده نزدیکت میشه من با هفته ای یک دونه قرص ترامادول ۱۰۰ شروع کردم امیدوارم هیچکی بلایی ک سرمن اومده سرش نیاد برام دعا کنید ک فقط دوباره بتونم ی ادم عادی باشم
  • لیدا ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۷
    5 7
    یا خدا ی من ..شبا البزلام تیم نخورم دیوانه میشم...امدم تریاک لعنتی رو ترک کنم قرصی هم شدم الان روزا تریاک میکشم شبا قرص مصرف میکنم ..حرف دوس بسرم رو گوش کردم بیچاره شدم
  • محسن ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    20 1
    باسلام‌ کشیدن تریاک اثرات آلپرالزلام روکم میکنه یاتداخل داره باتشکر