رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، به تشریح برنامه های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی ویژه ایام دهه فجر با شعار "همه داوطلب شویم"، پرداخت.

سلامت نیوز: رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، به تشریح برنامه های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی ویژه ایام دهه فجر با شعار "همه داوطلب شویم"، پرداخت. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، فرح ناز رافع، فراخوان بزرگ عضویت در راستای تحقق رهنمودهای ریاست جمهوری مبنی بر افزایش اعضا و داوطلبان با پیش بینی جذب ۱۵ هزار عضو و داوطلب جدید جمعیت هلال احمر و برگزاری جشن دهه فجر با عنوان تجلی امید و با شعار پیشرفت و عدالت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را به عنوان برنامه های اصلی این سازمان برشمرد.

وی با تأکید بر اینکه امسال محور اصلی برنامه‌های این سازمان توجه به محتوا و تمرکز بر انتقال پیام‌های انقلاب ، متجلی ساختن ارزشهای اخلاقی و انسانی آن و تاثیر ایجاد روحیه همدلی در شکوفایی جامعه بشری با زبان روز خواهد بود گفت: دهه فجرامسال، داوطلبان در همه جای کشور با اجرای طیف وسیعی از برنامه های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی و ارائه خدمات به مردم حضوری فعال خواهند داشت.

برگزاری کنگره هنرمندان داوطلبان پشتیبان هنرمندان شهید، حماسه ماندگار و هویت ملی (با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان ) از دیگر برنامه‌هایی بود که رئیس سازمان داوطلبان به آن اشاره و عنوان کرد: در این راستا برنامه‌هایی فرهنگی چون آیین غبارروبی و گلباران گلزار شهدا ، زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب ،تهیه و توزیع خاطرات دوران مبارزه یا اسارت، تجلیل از امدادگران دردوران پیروزی انقلاب یا دفاع مقدس، برگزاری کارگاه آموزشی تبیین گفتمان انقلاب اسلامی (باورها،ارزشها،فرهنگها) برای اعضا وداوطلبان، برپایی نمایشگاه از فعالیتها و توانمندی های داوطلبان و انعکاس نقش آنان در پیروزی انقلاب نیز در سطح جمعیت هلال احمر سراسر استان های کشورمقرر شده است.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان، دهه فجر امسال داوطلبان پزشک و پیراپزشک با حضور در ۶۲۰ ایستگاه سلامت خدماتی همچون ویزیت رایگان، تست فشار و قند خون و همچنین مشاوره خانوادگی و تربیتی ارائه کرده و به علاوه ایستگاه سلامت ویژه بانوان در راستای پیشگیری از سرطان سینه نیز در سراسر کشور برپا می شود که پیش بینی شده است یکصد هزار تن از خدمات یادشده بهره مند شوند.

وی افزود: از سویی دیگر در راستای حفظ کرامت انسانی ، داوطلبان یک روز به آسایشگاه جانبازان خواهند رفت و در قالب طرح نیابت و ارائه خدمات حمایتی، بهداشتی و … از این عزیزان دلجویی می کنند.

جذب و سازماندهی سازمانهای مردم نهاد در راستای افزایش و بهینه سازی اقدامات، کیفی سازی و درجه بندی خانه های داوطلب، برگزاری انتخابات دوسالانه رییس خانه داوطلب در خانه های داوطلبی همزمان بصورت ملی در روز ۲۱ بهمن، راه اندازی تیم های داوطلبی ناجیان محله و مداخله گر در حوادث از دیگر برنامه‌های اعلامی سازمان داوطلبان در دهه فجر است

علاقمندان به عضویت در جمعیت هلال احمر می توانند با مراجعه به شبکه اجتماعی خانه امید و صلح داوطلب به نشانی www.hhpv.ir و یا یکی از شعب، نمایندگی ها و خانه های داوطلب جمعیت در سراسر کشور نسبت به تکمیل فرم عضویت و ارسال مستندهای لازم برای عضویت اقدام و در برنامه های نوعدوستانه و نیکوکارانه آن مشارکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha