یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: ورود صنعت هسته‌ای به شاخه‌های مختلف حوزه بهداشت و سلامت کمک به تشخیص زودرس انواع سرطان و بیماری‌های قلب و عروق کرده است.

سلامت نیوز: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: ورود صنعت هسته‌ای به شاخه‌های مختلف حوزه بهداشت و سلامت کمک به تشخیص زودرس انواع سرطان و بیماری‌های قلب و عروق کرده است.  

به گزارش سلامت نیوز ، دکتر حسین قناعتی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با بسیج جامعه پزشکی گفت: صنعت هسته‌ای در پزشکی شامل علم تحقیق و توسعه است که در بهبود تشخیص‌های پزشکی و درمان بیمارهای مختلف نقش مهمی را ایفا می‌کند .

وی علاوه بر اشاره به کاربرد فناوری هسته‌ای در تولید برق و مواد باکیفیت و مقاوم که در صنعت و کشاورزی کاربرد دارد، افزود: استفاده از رادیوایزوتوپ‌ها در شناسایی و درمان بیماری‌ها کاربرد این علم در صنعت پزشکی است.

این استاد و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: رادیولوژی رشته خاصی است که تکنولوژی های وابسته به آن رشد قابل توجهی را کرده است و هم اکنون فلوشیپ رادیولوژی مداخله‌ای (اینترونشنال) در دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و استان‌ها تدریس می‌شود.

استاد رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران تکنیک علم رادیولوژی را در تشخیص سریع انواع سرطان‌ها و امراض قلبی عنوان کرد و گفت: امروزه ید رادیو اکتیو توانسته است بسیاری از مشکلات ناشی ازتیروئید را حل کند و در درمان سرطان تیروئید موثر باشد. همچنین تکنولوژی این علم باعث شده جراحی بیماری‌هایی که قبلا امکان‌پذیر نبود، اکنون قابل درمان باشد.

دکتر قناعتی گفت: ایتریوم 90 از دیگر دستاوردهای هسته‌ای است که با ورود این فرآورده به علم پزشکی به زودی می‌توان بیماری‌هایی که به سرطان کبد منتهی می‌شود را به خوبی معالجه کرد.

وی با توجه به نقش رادیولوژی در تروما گفت: به کمک رادیولوژی می‌توان به مصدوم هایی که در اثر حوادث دچار عارضه‌های عروقی شده‌اند، به صورت درمان داخل رگی گام بزرگی در درمان ضایعات عروق برداشت.

استاد رادیولوژی علوم پزشکی دانشگاه تهران در پایان تاکید کرد: درهر زمان با توجه به رسالتی که در پیش داریم باید با پیشرفت در انسجام علمی و مدیریت کشوری بتوانیم در علم پزشکی پیشرفت‌های قابل توجه‌ای را انجام دهیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha