رییس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از تلاش افراد با نفوذ در صنعت ساختمان برای تغییر قانون حمایتی بیمه کارگران ساختمانی در مجلس خبر داد و گفت: اکنون بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای و سود این بخش در دست افراد ذی نفوذ این صنعت است که حتی در سالهای اخیر سعی در تغییرات مصوبه مجلس در حمایت از کارگران ساختمانی داشتند.

نفوذ بساز و بفروش‌ها در مجلس برای تغییر قوانین حمایتی کارگران ساختمانی

سلامت نیوز: رییس انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از تلاش افراد با نفوذ در صنعت ساختمان برای تغییر قانون حمایتی بیمه کارگران ساختمانی در مجلس خبر داد و گفت: اکنون بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای و سود این بخش در دست افراد ذی نفوذ این صنعت است که حتی در سالهای اخیر سعی در تغییرات مصوبه مجلس در حمایت از کارگران ساختمانی داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «اکبرشوکت» شنبه شب در همایش کارگران ساختمانی در شهرستان آمل گفت: با وجود مصوبه مجلس مبنی بر الزام پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی از سوی کارفرما‌ها، متاسفانه بیشتر افراد فعال در صنعت ساختمان کشور که بساز و بفروش هستند، زیربار این قانون نمی‌روند.


شوکت افزود: اکنون فقط بیشتر کارگران ساختمانی به صورت اختیاری و خویش‌فرما اقدام به پرداخت حق سهم ۷درصدی بیمه به تامین اجتماعی می‌کنند اما سهم ۲۰درصدی کارفرمایی از محل پروانه‌های ساختمانی وصول می‌شود که متاسفانه بساز و بفروش‌ها کمتر زیربار این سهم می‌روند.

وی افزود: متاسفانه اکنون بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای و سود این بخش در دست افراد ذی نفوذ این صنعت است که حتی در سالهای اخیر سعی در تغییرات مصوبه مجلس در حمایت از کارگران ساختمانی داشتند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تصریح کرد: از سال ۸۰ تا ۸۲ موضوع ساماندهی و بیمه مربوط به کارگران ساختمانی کشور با توجه به وضعیت شغلی آنان در دستور کار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

شوکت اضافه کرد: راه اندازی حدود ۱۷۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی با حمایت و پشتبانی کامل این قشر در سراسر کشور باعث تصویب چهار مصوبه از سوی نمایندگان مجلس در قانون کسب و کار ویژه کارگران ساختمانی بوده است.

وی از تصویب وحمایت قانون کسب وکار وکارگران به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین قانون‌های کشور در سالهای اخیر در کشور یاد کرد وادامه داد: پیش از تصویب این قانون توسط مجلس، افرادی که در ساخت وسازهای کشور اسمی نداشتند، سود زیادی بابت پرداخت نکردن حق سهم کارگران ساختمانی به جیب زدند و حتی افرادی که پول وسرمایه بادآورده داشتند، به خاطر سودآورد بودن این صنعت حاضر به سرمایه گذاری دراین بخش بودند.

شوکت که عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی کشور نیز هست، با اشاره به اینکه متاسفانه ۵۰ درصد از حوادث سالانه کشور مربوط به بخش ساختمان است، تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر ۷ تا ۸ بار بسیاری از صاحبان صنعت ساخت ساز کشور و افرادی که دراین صنعت صاحب سرمایه‌های بادآورده شده بودند، سعی داشتند، به لابی‌گری با نمایندگان مجلس، تغییراتی در تنها قانون حمایتی از کارگران ساختمانی داشته باشند.

وی افزود: نباید بیش از این اجازه داده شود تا افراد بساز وبفروش از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی معاف باشند و از زیربار مسئولیت فرار کنند.

شوکت ابراز امیداوری کرد: موضوع بیمه کارگران ساختمانی و نیز دوره‌های آموزشی وایمنی کارگران به طورجدی در سال جاری وسال آینده پیگیری خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha