عضو کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به استفاده بیش از حد تلفن همراه و افزایش بیماری های گوش هشدار داد و گفت: استفاده از تلفن همراه به صورت خاموش و پنهان بر مجرای گوش اثر می گذارد.

هشدار برای آلودگی‌های ناشی از استفاده تلفن همراه

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان نسبت به استفاده بیش از حد تلفن همراه و افزایش بیماری های گوش هشدار داد و گفت: استفاده از تلفن همراه به صورت خاموش و پنهان بر مجرای گوش اثر می گذارد.

شهلا میرگلو بیات در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: متأسفانه استفاده بیش از حد مردم به ویژه جوانان از تلفن همراه از طرفی و همچنین افزایش بیماری های شنوایی و گوش از طرف دیگر ما را برای تهدید سلامت مردم نگران کرده است.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ما در صدد هستیم تا با تعامل میان وزارت بهداشت به راه حل های مناسبی برای این مشکل برسیم چرا که علاوه بر هزینه ای که برای کشور دارد، سلامت مردم نیز تهدید می شود و این معضل هر روز افزایش می یابد.


وی اضافه کرد: در شهری مانند تهران که آلودگی صوتی آن بیداد می کند، مشکلات بیماری های گوش که حاصل استفاده بی رویه از تلفن همراه و استفاده از هدفون ها توسط جوانان است یکی از بحران های حوزه سلامت در آینده نه چندان دور است.


بیات خاطرنشان کرد: البته یکی از ضعف هایی که هم اکنون داریم نداشتن ضمانت اجرایی قوانین و مصوبات است به طوری که خیلی از قوانین حوزه سلامت ضمانت اجرایی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha