وزیربهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران صاحب مقام اول مقالات پژوهشی حوزه بهداشت درمنطقه مدیترانه شرقی شد و این درحالی كه در جنوب غربی آسیا، جایگاه كشوردرسكوی دوم است.

ایران صاحب مقام اول منطقه مدیترانه شرقی شد
به گزارش سلامت نیوز،دكتر باقر لنكرانی درهشتمین كنگره كبد و گوارش ایران در اصفهان افزود: درحال حاضر تعداد طرح های پژوهشی ارائه شده در زمینه بهداشت و درمان، بیست و چهار طرح است كه درمقایسه با كشورهای دیگر فاصله زیادی داریم.
وی بیان داشت: در حوزه مقالات پژوهشی درزمینه بهداشتی درسطح بین المللی رشد خوبی كرده ایم به گونه ای كه جزء پنجاه كشور برتردنیا قرار گرفته ایم .
وزیربهداشت،‌درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد: درسال 1996، سهم مقالات پژوهشی ایران در زمینه بهداشت،‌ چهار صدم درصد بود كه در پایان سال 2007،به پنجاه وپنج صدم درصد رسیده كه بیش از دوازده تا سیزده برابر رشد داشته ایم.
وی با اشاره به اینكه درسال 1996،‌رتبه ایران در ارائه مقالات پژوهشی در زمینه بهداشت ، پنجاه و هفت بود كه در سال 2007 به رتبه بیست و هفت رسید، اظهارداشت: براساس چشم انداز بیست ساله كشورباید رتبه اول بهداشتی را درسطح خاورمیانه از آن خود كنیم كه با پیشرفت های حاصل شده درزمینه مقالات امید رسیدن به این سكوی دربین مسئولین قوی تر شده است.
لنكرانی با اعلام اینكه در وزارت بهداشت نقشه جامع علمی كشوردرحوزه پزشكی مطرح و تنظیم شده است تصریح كرد: براساس این نقشه هم اكنون به دنبال تحلیل واقع بهداشتی كشور و پیدا كردن نقاط ضعف و قوت آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha