مقایسه آماری بارش باران در 4سال اخیر در 8شهر شمالی، جنوبی، مرکزی و غربی کشور کاهش و افزایش بارندگی امسال را نشان می دهد.

نمودار/مقایسه بارندگی ۸ شهر بزرگ ایران در ۴ سال اخیر

سلامت نیوز: مقایسه آماری بارش باران در 4سال اخیر در 8شهر شمالی، جنوبی، مرکزی و غربی کشور کاهش و افزایش بارندگی امسال را نشان می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، مقایسه ای میان آمار بارش در ۴سال اخیر در ۸شهر کشور نشان می دهد که در یک سال اخیر آسمان به یک اندازه بخشش خود را ارزانی شهرها نکرده است. شهرهای جنوبی مورد لطف بیشتری بوده اند و شهرهای شمالی کمتر. شهرهایی مثل اهواز، بندرعباس، اراک و اصفهان با تفاوت قابل توجهی نسبت به سال قبل بارش های باران را تجربه کرده اند. شهرهایی مانند تهران، گرگان،گیلان و سنندج اما امسال از بارش باران کم نصیب تر بودند.

به گفته کارشناسان شاید بتوان رابطه ای مستقیم میان میزان بارندگی و آلودگی هوا ترسیم کرد، اما وضعیت آب و هوایی برخی شهرها این رابطه ترسیم شده را نقض می کند. آنچه در میان میله های نمودارها قابل توجه است، نقض این قانون ترسیم شده است. شهر تهران در حالی کاهش چشمگیری در میزان بارش داشته است که هوای این شهر نسبت به ۳سال قبل از خود به طور محسوسی سالم تر بوده است؛ یعنی با وجود اینکه بارش باران کاهش داشته هوا سالم تر بوده است. هرچند بحران کم آبی همچنان تهرانی ها را تهدید می کند.

از طرف دیگر در اهواز نیز با توجه به افزایش میزان بارندگی اما این گرد و غبار است که شهر را احاطه و نفس مردم را تنگ کرده است. هرچند که باران های اسیدی تعداد زیادی از مردم را روانه بیمارستان کرد.

اراک نیز از جمله شهرهایی است که با افزایش میزان بارندگی، مازوت بود که وارد ریه های شهروندان اراکی می شد. شهرهایی مانند اصفهان نیز با بارش سالانه بیشتر نسبت به سال های قبل اما همچنان بحران کم آبی زاینده رود را نظاره گر هستند تا جایی که آب این رودخانه هنوز چند ماه از جاری شدن نگذشته ساکن مانده است.

قصه شهرهای شمالی نیز آشناست که برای زنده ماندن جنگل ها، تالاب ها و زمین های کشاورزی نیاز به باران را بیش از همه حس می کنند در حالی که امسال اغلب شهرهای شمالی با کاهش بارندگی مواجه شده اند.

در نمودارهای زیر، میزان بارش ها (براساس میلیمتر) را در ۸ شهر بزرگ ایران را می بینید؛

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

میزان بارندگی در 4 سال اخیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • rahele ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 1
    ازتون میخوام هرچی اطلاعات راج اب و هوای 93 ابادان جهت خورشیدش بارندگیشو دارین واسم ایمیل کنین برای درس روستا میخوام ممنون