وزیر بهداشت بر لزوم جدی گرفتن توزیع شیر در مدارس تاکید کرد و اگر در این زمینه مشکل اعتباری وجود داشته باشد وزارت بهداشت با همه نداری‌اش به میدان می‌آید تا فرهنگسازی مصرف شیر را در کشور شاهد باشیم.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت بر لزوم جدی گرفتن توزیع شیر در مدارس تاکید کرد و اگر در این زمینه مشکل اعتباری وجود داشته باشد وزارت بهداشت با همه نداری‌اش به میدان می‌آید تا فرهنگسازی مصرف شیر را در کشور شاهد باشیم.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، شیر را ماده‌ای بسیار ارزشمند و بهترین منبع پروتئین دانست و بر لزوم فرهنگسازی در زمینه افزایش مصرف شیر در کشور تاکید کرد و گفت: این امر از آنجا اهمیت دارد که عدم مصرف شیر و لبنیات یا کاهش آن در تراکم و توده‌ استخوانی موثر است.

وی همچنین بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مصرف شیر در نوجوانان و جوانان از سنین مدرسه، ادامه داد: موضوع توزیع شیر در مدارس باید جدی‌تر پیگیری شود و با آقای رییس جمهور در این باره صحبت کنیم و اگر از نظر اعتباری مشکلی وجود دارد، در این مقطع وزارت بهداشت با همه نداری‌اش به میدان آمده و کمک کند که این اتفاق در کشور بیفتد و شاهد فرهنگسازی مصرف شیر و به دنبال آن افزایش سرانه مصرف باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: اگر شیر در مدارس توزیع شود و استمرار داشته باشد، نهایتا مصرف شیر در نوجوان نهادینه می‌شود، ذائقه‌اش تغییر می‌کند و در سنین جوانی و میانسالی حتما از شیر استفاده خواهد کرد. بنابراین می‌توان گفت که تغذیه شیر در مدارس صرفا توجه به سلامتی نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است در جهت تغییر ذائقه نسل آینده کشور و باید آن را جدی بگیریم.

وی همچنین درباره کیفیت شیرهای توزیعی در مدارس و اینکه عنوان می‌شود وزارت آموزش و پرورش جهت خرید شیر مدارس مناقصه برگزار می‌کند، گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما مناقصه‌ای هم باشد باید حتما با نظر وزارت جهاد کشاورزی باشد تا تشخیص داده شود چه شیری بهتر است. البته وزارت بهداشت هم در این زمینه کمک خواهد کرد.

وزیر بهداشت در این راستا گفت: شاید مناسب باشد که بازنگری در زمینه تهیه و توزیع شیر در مدارس صورت گیرد که این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

وزیر بهداشت در عین حال بر مصرف روزانه 1.5 تا دو لیوان شیر در هر فرد ایرانی تاکید کرد و گفت: قرار گرفتن شیر و لبنیات در سبد غذایی روزانه امری بسیار ضروری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha