یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 137130

رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: والدین موقع دل‌درد، به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند و کودک را به پزشک ارجاع دهند.

سلامت نیوز: رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: والدین موقع دل‌درد، به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند و کودک را به پزشک ارجاع دهند.

فرید ایمان‌زاده در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره علل دردهای شکمی، اظهارداشت: دردهای شکمی یکی از عوامل مراجعه کودکان به بیمارستان است که علل مختلفی دارد، این دردها می‌تواند ناشی از مشکلات داخلی یا جراحی باشد.

* برخی دردها ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده است

وی تاکید کرد: در بررسی دردهای شکمی باید مواظب باشیم تا دردهایی که نیاز به جراحی دارند را مشخص کنیم زیرا برخی دردها ناشی از آپاندیسیت یا انسداد روده است.

* دردهای ناشی از گوش درد یا سنگ‌های کلیه

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: علت دردهای شکمی می‌تواند خارج از دستگاه گوارش باشد مانند گوش درد، سردردهای مننژیتی، سکته‌های سطح تحتانی قلب که به عروق شکم منتشر می‌شود و سنگهای کلیه و مجاری ادراری.

* دل‌درد ناشی از ورم معده، کبد و زخمهای اثنی‌عشر

وی افزود: منشأ برخی دردهای شکمی نیز داخل دستگاه گوارش است که از آن جمله می‌توان ورم معده، کبد، پانکراس و زخم‌های اثنی‌عشر را نام برد.

* والدین به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند

این فوق تخصص گوارش اطفال اظهار داشت: والدین موقع دل‌درد، به عرق نعنا و نبات داغ بسنده نکنند و کودک را به پزشک ارجاع دهند.

رئیس بیمارستان کودکان مفید با تاکید بر لزوم توجه به دل‌دردهای شکمی در کودکان گفت: دل‌درد نباید ساده انگاشته شود و والدین به جای درمانهای خانگی، کودک را به پزشک ارجاع دهند، همچنین دردهای شدید و مداوم باید توسط همکاران بررسی شود چرا که برخی موارد، خود درمانی والدین موجب پارگی آپاندیس و روده می‌شود.

* درمان‌های خانگی مانع تشخیص و درمان دقیق می‌شود

این فوق تخصص گوارش اطفال تصریح کرد: درمانهای خانگی مانع تشخیص درمان دقیق می‌شود و این روش‌ها گاهی خسارت‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند.

* علائم دل‌درد کودکان

رئیس بیمارستان کودکان مفید اظهارداشت: کودکی که دل‌درد دارد به خود می‌پیچید، تهوع، استفراغ و تب دارد و از درد شکم از پا به خود می‌پیچد.

وی خاطرنشان کرد: شیوع دل‌درد در دختران و پسران یکسان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha