معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:مشکل تولید بالای زباله یکی از مهم ترین مشکلاتی است که هم اکنون محیط زیست با آن روبروست.

سلامت نیوز: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:مشکل تولید بالای زباله یکی از مهم ترین مشکلاتی است که هم اکنون محیط زیست با آن روبروست.

احمدعلی کیخا در گفت و گو با پانا،ضمن انتقاد از مدیریت ناصحیح زباله در کشور اظهار داشت: هدف ما این است که کمترین پسماند را در کشور تولید کنیم و منطقی این است که کمترین زباله را داشته باشیم و عقلایی نیست که برای رفع نیازهای خود زمینه تخریب محیط زیست را با افزایش زباله فراهم کنیم.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که هم اکنون در کشور با آن روبرو هستیم مشکل تولید بالای زباله است و مهم تر از آن رهاسازی زباله ها در طبیعت است که متأسفانه شکل مدیریت نشده بوده و این موضوع بدرستی مدیریت نمی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ با مشارکت مردم قابل اجراست، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین برنامه هایی که هم اکنون سازمان محیط زیست آن را در دستور کار خود قرار داده طرح جمع آوری فاضلاب در سواحل دریای خزر است.

کیخا تصریح با اشاره به اینکه کمتر از نیمی از زباله های کشور بازیافت می شود، بیان داشت: برنامه ما این است که بتوانیم همه زباله ها در کشور بازیافت شود که باید مدیریت پسماند و زباله در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha