به گفته یک متخصص بیماری‌های داخلی آنمی یا کم‌خونی هنگامی رخ می‌دهد که گلبول‌های قرمز خون سلامت و قدرت کافی برای انتقال اکسیژن به تمام نقاط بدن را نداشته باشند.

سلامت نیوز:  به گفته یک متخصص بیماری‌های داخلی آنمی یا کم‌خونی هنگامی رخ می‌دهد که گلبول‌های قرمز خون سلامت و قدرت کافی برای انتقال اکسیژن به تمام نقاط بدن را نداشته باشند.


دکتر نغمه فاطمی در گفتگو با سلامانه، افزود: این گلبول‌ها ممکن است هموگلوبین کافی نداشته باشند. از هر 10 زن و دختر نوجوان ین نفر دچار کم‌خونی است. کم‌خونی همچنین در مردان و کودکان نیز می‌تواند ایجاد شود و با برخی بیماری‌ها در ارتباط است.


وی با اشاره به اینکه کم‌خونی می‌تواند علت اصلی مشکلات مربوط به حافظه یا مشکلات رفتاری باشد، توضیح داد: این عارضه یا بدون علامت است یا علائم آن خفیف و مخاطره‌آمیز می‌شود. ضعف، گنگی، رنگ‌پریدگی، سردرد، بی‌حسی دست‌ها و پاها و درجه حرارت کم بدن از علائم این بیماری هستند.


به گفته این متخصص بیماری‌های داخلی افراد کم‌خون اکسیژن کمتری در خون دارند و به این ترتیب قلب آن‌ها باید برای پمپاژ اکسیژن کافی به اندام فعالیت بیشتری داشته باشد.


وی در ادامه افزود: تقریباً از هر 7 کودک در سن دو سالگی یک کودک دچار کم‌خونی می‌شود. افرادی که مبتلا به کم‌خونی هستند، ممکن است حس کنند نیاز به خوردن مواد کثیف و نامناسب دارند مثل گل، یخ و یا نشاسته. به این نوع رفتار ویار می‌گویند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha