دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: سندروم تخمدان پلی‌کیستیک اختلالی متابولیکی است و تشخیص زودهنگام آن می‌تواند به پیشگیری از عوارضی مانند دیابت، سکته‌های قلبی و سرطان رحم کمک کند.

سلامت نیوز: دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: سندروم تخمدان پلی‌کیستیک اختلالی متابولیکی است و تشخیص زودهنگام آن می‌تواند به پیشگیری از عوارضی مانند دیابت، سکته‌های قلبی و سرطان رحم کمک کند.

ماریا صادقی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی درباره علل و عوارض سندروم تخمدان پلی‌کیستیک، اظهار داشت: سندروم تخمدان پلی‌کیستیک از علل ناباروری در زنان است و زنان مبتلا دچار مشکلاتی مانند افزایش فواصل قاعدگی، آندروژن خون، موهای زائد، وزن، جوش‌های چرکی، ریزش مو و نازایی می‌شود.

* علل سندروم تخمدان پلی‌کیستیک کاملاً مشخص نیست

وی ادامه داد: علل ابتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک کاملاً مشخص نیست، ولی عوامل ژنتیکی در بروز اختلال مؤثر است، بنابراین دخترانی که مادران آنها دچار این سندروم هستند حتماً باید بررسی شوند.

* تشخیص زودهنگام سندروم تخمدان پلی‌کیستیک موجب پیشگیری از دیابت و سرطان رحم می‌شود

دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: سندروم تخمدان پلی‌کیستیک اختلالی متابولیکی است و تشخیص زودهنگام آن می‌تواند به پیشگیری از عوارضی مانند دیابت، سکته‌های قلبی و سرطان رحم کمک کند.

وی افزود: مبتلایان به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک به دلیل ضخامت غیرطبیعی آندومتر یا غشای رحم حتماً باید مورد بررسی قرار بگیرد.

* مبتلایان از مصرف غذاهای چرب و آماده بپرهیزند

صادقی خاطرنشان کرد: تغییر سبک زندگی با مصرف سبزی‌ها و میوه‌های تازه و عدم استفاده از مواد غذایی چرب و آماده، نقش مؤثری در کنترل سندروم تخمدان پلی‌کیستیک دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تینا ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    1 0
    می خواستم بپرسم سندرم تخمدان پلیکیستیک درمان قطعی داره ؟ من این بیماری رو دارم و 20 ساله دارم از داروهای ضدبارداری خارجی برای رفع مشکلم استفاده میکنم و هیچ دارویی غیر از این قرص تا حالا نتونسته مشکلم رو حل کنه الان 42 سال دارم میخوام بدانم تا کی میتونم به مصرف قرص یاسمین ادامه بدم ؟ چون به محض قطع قرص عوارض این بیماری به سراغم میاد. با تشکر