آنچه که این روزهای می توان در مطبوعات دید دعوایی است که در یک سمت آن وزیر بهداشت و همکاران وی در سازمان نظام پزشکی و سمت دیگر این دعوا شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار و عضو شورای عالی نظام پرستاری و پرستارانی هستند که هیچ اعتمادی به وزیر بهداشت ندارند.

سلامت نیوز: درگیری صنفی شدید در جامعه پزشکی متعاقب سنگ تمام گذاشتن دولت و مجلس در افزایش اعتبارات نظام سلامت  متاسفانه این روزها به عرصه مطبوعات و عموم مردم درز پیدا نموده است و در شرایط  فعلی دو جریان را می توان در این درگیریهایی که به مطبوعات کشیده شده است؛ دید.

آنچه که این روزهای می توان در مطبوعات دید دعوایی است که در یک سمت آن وزیر بهداشت و همکاران وی در سازمان نظام پزشکی و سمت دیگر این دعوا شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار و عضو شورای عالی نظام پرستاری و پرستارانی هستند که هیچ اعتمادی به وزیر بهداشت ندارند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از " وبلاگ سلامت از نگاه ملی " بی اعتمادی بی سابقه ای که در یاد ندارم در چند دوره اخیر وزرای بهداشت جمهوری اسلامی سابقه داشته که بین فعالان صنفی جامعه پرستاری و وزیر وقت  رخ داده باشد.


اگرچه وزیر بهداشت همواره سعی نموده است که به پرستاران اطمینان دهد که بعد از ترمیم حقوق متخصصان به سراغ پرستاران نیز خواهد آمد اما ظاهرا وعده های وزیر به هیچ روی از سوی پرستاران مطلوب و قابل قبول خوانده نشده است؛


زیرا پرستاران به خوبی می دانند که طرح برخی از مسائل نظیر احیای کمک بهیاری, به دلایلی که از سوی وزارت بهداشت جبران کمبود نیروی پرستاری نامیده شده است در حالیکه هزاران پرستار بیکار وجود دارند, به هر دلیلی هم که اتفاق بیفتد یکی از نتایجش تضعیف امنیت شغلی پرستاران است.


زیرا هر عقل سلیمی از خود می پرسد که با وجود کمبود شدید نیروهای متخصص در جای جای کشور که به اذعان آقای وزیر بار اصلی درمان را به دوش می کشند؛ هیچ حرفی از افزایش  پذیرش دستیاران و یا جبران کمبود متخصصین در وزارت بهداشت مطرح نشده است؟


در این مدت سخنان زیادی با وزیر بهداشت رفته است و حرفهای زیادی با وی مطرح شده است اما آنچه که در خط مشی وزیر بهداست و همکاران وی می توان مشاهده کرد این است که ایشان در سایه حمایت رسانه ای در اجرای طرح تحول سلامت به شدت مصر هستند و ذره ای انعطاف در برابر مخالفان نشان نمی دهند.


 شاید همین سرسختی ها سبب شده است که این روزها در محافل سلامت و شب نشینی های شبانه دعوای بین وزیر بهداشت و شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار نقل محافل شده است.


آنچه که تاکنون در این نزاع دیده می شود این است که ابتدا افزایش شدید تعرفه های درمانی از سوی وزارت بهداشت بدون در نظر گرفتن پرستاران؛ باعث نامه نگاری شریفی مقدم به رئیس جمهور و بازتاب رسانه ای آن شده است ؛


آنچه مسلم است این است که  پاسخ ملموسی از سوی دولت و ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به  نامه ها و اعتراضات پرستاران داده نشده است, شاید اگر گزارشی را بخواهم برای این تنش صنفی بین دو صنف پرستاری و پزشکی کشور ارائه دهم باید گفت که حضور یک عضو سازمان نظام پزشکی در راس وزارت بهداشت و چیدمان منظم مدیران و روسای تمامی نهادهای تصمیم گیر و مجری از میان اعضای سازمان نظام پزشکی ایران ( که البته در گذشته هم مسبوق به سابقه بوده است) در  تمامی ساختارهای وزارت بهداشت ( البته شاید در موارد اندکی هم استثنائاتی وجود داشته باشد اما عموما همین است) سبب شده است که وزارت بهداشت از سوی برخی از اعضای جامعه پرستاری به عنوان وزارت پزشکان لقب گیرد.


ادله های وزیر بهداشت محترم و همکاران وی در رد برخی از مواضع فعالان صنفی در متهم کردن وزیر بهداشت به رویکردهای صنفی و گروهی , هرچه هم قوی باشد اکنون نتوانسته است توجیهی برای تفاوتهای چشمگیر دریافتی های متخصصین با پرستاران که در ایران به حق بی سابقه و شگفت انگیز است باشد.


به جرات می گویم که بنده به عنوان یک فعال حوزه سلامت که هیچ تشابه و یا منافع مشترکی با جامعه پرستاری ندارم , اگر یک دلیل قانع کننده از سوی وزیر محترم بهداشت برای افزایش درامد متخصصین بیابم, خود نیز به یکی از مخالفان مواضع اخیر فعالان صنفی نظام پرستاری تبدیل می شوم. اما واقعیت این است که نه تنها بنده؛ به عنوان یک نویسنده در حوزه اخبار سلامت ؛ بلکه هیچ متخصص اقتصاد سلامت و یا کارشناس و یا وزیر با سابقه ای در این مملکت پیدا نشده است که بتواند از طرح تحول سلامت دفاع کند و دفاع از این طرح تنها به مجریان این طرح در وزارت بهداشت و برخی از سیاسیون و فعالان صنفی در سازمان نظام پزشکی سپرده شده است؛

بطوریکه دکتر پزشکیان در جمع اساتید بسیجی که در ماه جاری و با حضور وزیر بهداشت برگزار شد به صراحت در برابر نمایندگان وزارت بهداشت این طرح تحول سلامت را زیر سوال برد و هیچ کسی از مجریان وزارت بهداشت نتوانستند دفاع موثری از این طرح ارائه دهند به خصوص آنجا که پزشکیان گفت: پولی را که برای هزینه شدن در روستاها و مناطق محروم در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم برده اند داده اند به عده ای که صدایشان بلند تر است؟ و به جای توجه به منافع عموم جامعه به منافع خواص جامعه توجه نموده اند؟


اما پلان های تنش بین وزیر بهداشت و فعالان صنفی پرستاری را می توان از واکنشهای اولیه پرستاران در قالب مصاحبه و  اعلامیه های رسمی نسبت به طرح قاضی زاده هاشمی برای آنچه که تحول خوانده است دید. که با بی تفاوتی و اهمیت ندادند مسئولین ذی ربط مواجه شده است.

تا اینکه پرستار تجمع پرستاران در بیمارستان امام  شکل گرفت که واکنش وزارت بهداشت به این تجمع هرانچه باشد نمی تواند تحویل دادن پرستاران به کلانتری از طریق تاکسی های اجاره ای را توجیه کند.


شاید قرار بر این است که واکنش های وزارت بهداشت به مسائلی مثل تجمع پرستاران درست مثل طرح تحول سلامت در دنیا بی سابقه باشد و نهایتا  وزارت بهداشت اقدام به طرح دعوی در مراجع قضایی علیه برخی از فعالان صنفی پرستاری کرد و نتیجه این دادگاه چیزی جز پیروزی پرستاران متهم و تبرئه آنها نبود، صدور حکم تبرئه پرستاران در دادگاهی بی طرف که به درستی خود را از نزاع های صنفی بیرون کشیده و استقلال دستگاه قضای ایران را دوباره اثبات کرد باعث سرور و شادی در میان پرستاران شد.


  این بار این دعوا به تنها تریبونی که فرصتی برای زدن حرف حساب در مورد طرح تحول سلامت ایجاد نموده بود کشیده شد و این تریبون چیزی نبود جز برنامه ثریا در شبکه یک تلویزیون ایران؛ از نکات حائز اهمیت این بود که این برنامه که در برابر صدها ساعت وقتی که در اختیار وزیر بهداشت و همکاران وی در صدا و سیما چیزی نبوده است، نتوانست از سوی وزیر بهداشت تحمل شود و نکته حائز اهمیت تر اینکه تقابل بین جامعه پرستاری با جامعه پرنفوذ و ثروتمند متخصصین کشور که تا دیروز در سکوت کامل به سر می بردند به صحنه کشیده شد و متخصصین که  همواره از سوی پرستاران به عنوان اقلیت 5 الی 7 درصدی که 95 درصد منافع حاصله را می برند نامیده می شدند دست به نامه نوشتن شدند و در حمایت از وزیر بهداشت به نامه نگاری به رئیس رسانه ملی اقدام نمودند و در این نامه به دست اندرکاران برنامه ثریا و میهمانان این برنامه به شدت تاختند.  


اما اسیدپاشی به دکتر انوری مدیر بیمارستان بهارلو  فاز بعدی این تنشها بود که الحمدلله با سرعت عمل بالای نیروی انتظامی موضوع خیلی زود جمع شد در حالیکه می توانست عدم کشف عاملان این حمله برای مدتها عرصه را بر پرستاران و مخالفان طرح تحول سلامت تنگ کند و این ادعا را که برملا شدن دریافتهای متخصصین باعث جبهه گیری مردم و حمله علیه متخصصان شده است را تقویت و تا مدتها صدای مخالفان را در گلو خفه کند.


اما بعدها مشخص شد که اسید پاشی بر چهره مدیر بیمارستان بهارلو از سوی یک متخصص و به دلیل اعمال قانون از سوی مدیر بیمارستان در دادن تذکر! به یکی از جراحان به دلیل عدم رعایت قوانین صورت گرفته است.


موضوعی که شاید در همه بیمارستانها کشور و با دقت بیشتر بر علیه دهها هزار پرستار اعمال می شود و منجر به اسید پاشی نشده است. در حالیکه می دانیم پرستاران و کارکنان درمانی  برخلاف متخصصین که گاها حتی از زدن کارت ورود و خروج نیز معاف هستند موقع ورود به بیمارستانها انگشت نگاری و حتی شنیده شده است که چشم نگاری نیز می شوند.


 شکایت پرستاران به کمیسیون اصل نود واکنشی بود که آنها به صدور حکم علیه شریفی مقدم از سوی هیئت تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان دادند, حکم صادره علیه شریفی مقدم توسط هیئتی صادر شد که اکثریت آن را اعضای سازمان نظام پزشکی ایران تشکیل می دادند .
البته این افراد به عنوان رسمی نماینده سازمان نظام پزشکی در این هیئت حضور ندارند و به دلیل دارای بودن جایگاههای اداری و یا در کسوت نماینده وزیر بهداشت در این هیئت حضور دارند.


شاید همین موضوع باعث افزایش بیشتر تنش بین دو جامعه بزرگ پرستاری و پزشکی کشور شد. که به حق نیازمند  بازنگری در ترکیب هیئت های تخلفات اداری در مواقع بروز تنش صنفی می باشد یا دست کم اینکه دول می تواند تدبیر کند و همانطور که  در مورد افرادی در رده های مدیرکل و بالاتر , تخلفات اداری را به نهاد ریاست جمهوری منتقل می کند در این موارد نیز که پای افرادی به هیئت تخلفات اداری باز می شود که با رای دهندگان دچار تضاد منافع و گاها درگیری بر سر منافع هستند باید دولت تشکیلاتی را مامور رسیدگی کند که شاببئه های و ظن  و حدس و گمان به خداقل برسد.


با این وجود هنوز واکنشی که بتوان آن را رنگ و بویی از تعامل واقعی بین فعالان صنفی در جامعه بزرگ و ارزشمند پرستاری با جامعه بزرگ و اندشمند متخصصین کشور نامید رخ نداده است.


 اعتراض پرستاران در برابر نهاد ریاست جمهوری نیز در حالی رقم خورد که هدف پرستارران از این تجمع و در خواست کمک از رئیس جمهور کاملا مبهم است زیرا ریاست محترم جمهور تا کنون از پاسخ  دادن به نامه دبیرکل خانه پرستار به امضای دهها هزار نفر امتناع کردند و مشخص نیست که ان را خوانده اند یا نه؟


اما شاید وقت آن فرا رسیده باشد که رهبران دو جامعه بزرگ و اثرگذار پرستاری و متخصصیبن در حوزه سلامت کشور که این روزها بیشترین افزایش منابع را به خود دیده اند به جای درگیری و نزاعهای مطبوعاتی بیشتر با هم بنشینند و گامهایی برای همسویی و هم دلی بیشتر بردارند حتی اگر لازم باشد چه اشکالی دارد که ریاست محترم جمهور که الحمدلله مزین به صفاتی نظیر شیخ دیپلمات و ... هستند شخصا برای این کار دست به کار شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Vahid ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    43 1
    با سلام و احترام ممنون از مقاله جامع و بی طرفتون که واقعا عادلانه و بی طرف نوشته شده است و با مستندات و جامع درخواست من از رییس جمهور محترم این است که در صورتی که وقت داشتند به دلایل حضور پرشور مردم در انقلاب و شکل گیری حکومت اسلامی تامل نمایند، و بفرمایند واقعا معنای استعمار و انحصار چیست ؟!! و سوال دیگر اینکه درخواستی که حداقل 20 هزار پرستار امضا کرده اند همچنان جوابش سکوت و بی توجهی است !!
  • nurse.. ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    47 0
    پرستاران منتظر مناظره هستند و نتیجه گیری آن را هم به دست مردم می سپارند!! تا ببینیم چه کسی دروغ می گوید!؟ چه کسی توهین می کند!؟ چه کسی تحقیر می کند؟! چه کسی وعده بدون عمل می دهد؟؟!چه کسانی از این طرح سود می برند!؟! چه کسانی باید به فکر مردم هستند!؟! چه کسانی مظلوم واقع شده اس؟!و ظالم کیست؟! یک برنامه و فقط یک برنامه نشان داد که جناب آقای وزیر علی رغم صحبت ها حتی تحمل صدای پرستاران را ندارد.
  • پرستار ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    7 0
    با احترام وادب خدمت شما عزیزان در سلامت نیوز، خدا قوت و دست مریزاد از این نفس حق و قلم توانای شما باشد که در این میانه وبا همکاری شما دوستان گرانقدر جامعه پرستاری اجرای عدالت را به چشم خویش نظاره گر باشد
  • پرستار ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    46 0
    با احترام وادب خدمت شما عزیزان در سلامت نیوز، خدا قوت و دست مریزاد از این نفس حق و قلم توانای شما باشد که در این میانه وبا همکاری شما دوستان گرانقدر جامعه پرستاری اجرای عدالت را به چشم خویش نظاره گر باشد
  • پرستاراتاق عمل خصوصي ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    47 0
    سلامت نيوز دوستت دارم به خاطر اين مطلب واقعي وبرحق
  • محمد ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    47 0
    با سلام خدمت سایت سلامت نیوز این. حق خواهی پرستاران (یا به گفته شمادعوا) تا جایی که احقاق حقوق حقه پرستاران شود ادامه خواهد داشت، وبا پشتیبانی همه پرستاران ایران از مرد عدالت خواه و عدالت طلب آقای شریفی مقدم ادامه خواهد داشت و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخاهیم کرد وتا رسیدن به عدالت واقعی که همان اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و کاهش اختلاف دریافتی حداکثر تا سه برابر از پای نخواهیم نشست و از همین جا اعلام میکنیم در راستای رسیدن به این خواسته و هدف مقدس و بنابر تصمیم متخذه پرستاری در روز سوم اسفند ماه در جلوی مجلس حاضر میشویم و فریاد سکوتمان را سر خواهیم داد و از نمایندگان مجلس طلب کمک. خواهیم کرد،که وزارتی را که هشت سال است قانون مصوبش را زیر پا گذاشته و حاضر به اجرای آن نیست با اقدامی عاجل و فوری وادار به اجرای آن کند حتی اگر شده وزیر را به خاطر این موضوع استیضاح نمایند،، و مطمئن باشید تا حصول نتیجه و اجرای عدالت از پای نخواهیم نشست. در آخر برای وزارت پزشکان اعلام آماده باش میکنم برای زلزله‌ای که سوم اسفندماه وزارتخانه پزشکان را بشدت خواهد لرزاند. منتظر ما باشید.
  • صبا ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    45 1
    ممنون که حرف حساب میزنید ممنون که آزاده هستید و از عدالت دفاع میکنید
  • masoom ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    47 1
    تا جناب وزیر میخاد اینگونه رفتار کنه ..جامعه ی پرستاری بیشنر برعلیه ایشان خواهد شد ..دیگه زمان قدیم نیست ..جناب شریفی مقدم هوادارشون زیاد زیادتر خواهد شد ..ولابه لای اینا امثال جناب شریفی مقدم بیشتر متولد میشه..شاید ما همگی در یه گوشه ی کشور باشیم ولی با دستور ایشان همه یک پارچه ومتحد خواهیم شد ..مثل الان که هستیم با جوون ودل
  • farshid ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    48 0
    درود بر سایت عدالت محور سلامت نیوز. یه نفر به من بگه زمانی که پزشکان چند ده و حتی چند صد میلیون تومن دریافتی در ماه دارند چه نیازی به ترمیم حقوق دارند.اگه جناب وزیر اهل خدمت به جامعه و پرستاران است حقوق و دریافتی جامعه پرستاری را ترمیم نماید. به لطف وزارت بهداشت ، پزشکان مانند جمعيت ٩٣ درصدی کادر درمان در تنگنا نیستند که مجبور به انجام کار در چند شیفت و در چند مرکز باشند. این تنشها تا زمانیکه وزیر به خواسته های بحق پرستاری و پیراپزشکی تن ندهد ادامه خواهد داشت و حاصل آن حداقل به نفع وزارت بهداشت نخواهد بود هر چند جامعه پرستاری نه رسانه ملی نه نفوذ و نه قدرتی که در اختیار طرف مقابل است را ندارد اما مصمم است تا بحقوق پایمال شده و شان و جایگاه واقعی خود برسد.وعده ما سوم اسفند تهران
  • پرستاراتاق عمل خصوصی ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    39 0
    تاوقتی ادامه میابد که عدالت درپرداخت بین تیم درمان اجرا شود
  • پرستار ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    45 0
    به یاری خدا پرستاران به حقوق خود خواهند رسید و هیچ وزیر دروغگو و ریاکاری بر مسند قدرت باقی نخواهد ماند زنده باد پرستاری!!!
  • ف.ک ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    49 0
    احسنت به رسانه ی واقع نگر شما. ای کاش مسوولین یاد میگرفتند که مسایل را واقعی ببینند. شاید اگر وزیر مشکلات معیشتی پرستاران را میدید و نقش آنها را در نطام سلامت میفهمید،پرستاران نیز با آسودگی و رضایت قلبی بیشتری کار میکردند و این رضایت و حس عزت نفس،قطعا باعث رضایتمندی بیماران نیز میشد. اگر به جای پرکردن جیب پزشکان قوانین نظارتی اصلاح میشد بسیاری از مشکلات حل میشد. چیزی که پرستاران را میرنجاند چند چیز است:1-تبعیض درقوانین و برخوردها همانطور که در متن گزارش هم اعلا شده پزشکان خود مختارند و در هیچ زمینه ای به هیچ کس پاسخگو نیستند مثلا ورود و خروج یامرخصی یا غیبت.مگر اینها مستخدم دولت نیستند و قوانین خدمات کشوری برای این قشر نیست؟2-تبعیض در پرداختها به نحوی که کار را پرستار انجام میدهد و تعرفه آن به اسم پزشک چارج میشود. این امر غیر از تبعیض باعث فسادهای اجتماعی نیز شده است به نحوی که برخی پزشکان خ خدایگونه میبینند واین شکاف باعث نوعی فرعون پروری شده است.3-عدم رسمیت داشتن جایگاه پرستاران در تیم درمان به نحوی که در سیاست گزاریها انگار فقط پزشک محور اصلی درمان است. اینهم در دنیا بی سابقه است.4- کمبود شدید نیروی پرستاری که با اجرای تحول نظام سلامت خود را بیشتر نشان داده است.پرستاران انسانهایی با ضزیب تحمل و قابلیتهای بالایی هستند و اصلا آنطور که وزیر گمان کرده کم استعداد نیستند. بلکه نقش اصلی مدیریت درمان را در کشورهای پیشرفته دارند.کاش کشور عزیزمان نیز به استانداردهای جهانی میرسید.آنوقت معنی تحول در نظام سلامت رامیفهمیدند. چون اکثریت تیم به آسایش و حقو حقوق مادی و معنوی خود میرسیدند.
  • الف ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    34 0
    تا زمانی که وزیر محترم چشم هایشان را باز کنند و 95% پیراپزشک را هم ببینند این تنش ها ادامه پیدا می کند.
  • زهرا ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    28 0
    سلامت نیوز واقعا متشکریم که ساده و بی پرده حرف دل ما پرستاران رامطرح کردید. اما یه سوال تربیت پرسنل کمک پرستار و کمک بهیار لازم است اما مطمئنا نمیتواند از نظر علمی در حد تخصص یک پرستار باشد و آیا اگر نسبت پرستار و کمکی از آنچه اکنون در حال اجراست فراتر برود باز هم میتوان بیمار را با امنیت خاطر به پرسنل سپرد.با اینکه سالها تجربه کار و مطالعه داشته ایم گاهی هنوز باید دانش خود را احیا کنیم و مثل پزشکان نیاز به مشاوره داریم آیا میتوان از نیروهای تربیت شده ضرب العجل آقای وزیر چنین انتظاری داشت.هرگز.
  • پرستار ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    30 0
    این وزیر نخبه انقد از رسانه ملی استفاده کرد و آبروی پرستارا رو برد که دیگه همراه بیمارم میاد دست زیر چونه اش میذاره تو ایستگاه پرستاری میگه حقققققققوقققققققققققاتونم که زیاد شده...... نخبه جان ما که تو بخش خصوصی کار میکنیم اضافه حقوق ک ندیدیم هیچ کارانه هامونم قط کردن همکاران بخش دولتی هم راضی نیستن شما قصد عوام فریبی دارید شما مورد قبول ما نیستید این مسند وزارت پزشکان هم ب زودی فرو خواهد ریخت. اگه نخبه شما هستی خداروشکر که من نخبه نیستم.
  • ft ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    31 0
    کاش وزیرهم اندکی صداقت داشت
  • پرستار ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    26 0
    ممنون از صداقت وبی طرفیتان پاینده باشید.
  • امامی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    23 0
    با سلام خداییش متن بالا بجز حقیقت چیزی نیست، انشالا هر چه زودتر چاره ی اندیشیده شود و این تنش که عامل اصلی ان وزارت پزشکان هست فروکش کند
  • فتحی ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    9 0
    ممنون از صداقت و راستگویی شما
  • مهدی ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    12 0
    درود بر شما و ممنون از صداقتتون
  • پیراپزشکی ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    13 0
    تا زمانیکه وزیر دروغ بگوید و عدالت را زیر پا بگزارد و اختلاف دریافتی پرستار و پزشک اعداد نجومی باشد . پرستاران از اعتراض دست نخواهند کشید
  • پیراپزشکی ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    15 0
    تا زمانیکه وزیر دروغ بگوید و عدالت را زیر پا بگزارد و اختلاف دریافتی پرستار و پزشک اعداد نجومی باشد . پرستاران از اعتراض دست نخواهند کشید
  • علی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    15 0
    پاینده و برقرار باشی سایت مردم نهاد سلامت نیوز در شرایطی که پرستاران مظلوم هیچ رسانه ای برای بیان اعتراض خود به وضعیت اختلاف طبقاتی موجود در سیستم بهداشت و درمان کشور ندارند شما صادقانه درد دل این عزیزان را منتشر می کنید .
  • علی ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    23 0
    با سلام مقام معظم رهبری در جلسه با هیات دولت به وزیر بهداشت فرمودند "کاری نکنید که این طرح به ضد خودش تبدیل شود " حال اگر وزیر می خ,اهد ولایت مداری را در عمل و نه در حرف ثابت کند باید در رفع هر چه سریعتر اختلاف طبقاتی ایجاد شده طی طرح تحول نظام سلامت تلاش کند. به قول شاعر : خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد
  • عابدینی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    18 0
    سلام و درود بر شما که رک گویی و رگه های انصاف در تحلیلهایتان انسان را امیدوار میکند . واقعیت این است که مطبوعات به معنی عام رسانه ها بعنوان رکن چهارم و مهم دموکراسی اگر مانند شما درست عمل کنند و منعکس کننده صدای همه افراد جامعه بدور از هر گونه ملاحظه گری و مصلحت اندیشی باشند حق به راحتی گرفته میشود و مسئولان نمیتوانند یکطرفه هرآنچه اراده میکنند عملی و با ابزار قدرتمند و یطرفه رسانه که در اختیار دارند آنرا توجیه کنند.
  • سوسن ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    12 0
    کاشکی همین مطالب و پیگیری ها نیز در گذشته وجود داشت.چرا تا سال های گذشته که این برخوردهای ناشایست با پرستاران میشد صحبتی نمیکردید؟؟؟؟؟
  • پرستار ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    14 0
    باسلام خدمت شما که تحت تاثیر تبلیقات مداوم وزارت پزشکان قرار نگرفته اید و حقایق را بیان میکنید.در طول یک سال گذشته آنقدر وعده های دروغین از جناب وزیر شنیده ایم که به هیچ عنوان سخنان ایشان قابل باور نیست افزایش حقوق پرستاران که هر دو ماه یک بار در بوغ کرنا اعلام شد و دریغ از یک ریال از آن که به جیب یک  پرستار واریز شده باشد و افزایش توقع مردم از همه جا بیخبر به دلیل همین تبلیقات باعث بی اعتمادی جامعه پرستاری به وزارت پزشکان را به دنبال داشته است سوال ما از وزیر این است تاکی به این دروغها ادامه خواهید داد و تا به کی به استسمار پرستاران در بیمارستانها توسط گروه نخبه تان ادامه خواهید داد ایا وقت ان نرسیده که دست از این کارها قبل از بدتر شدن شرایط بین پرستاران وپزشکان بردارید و حق و حقوق واقعی پرستاران و خواسته آنها که اجرا شدن قانون تعرفه گذاری خدمات است رابه اجرا در اورید .صبر پرستاران نیز روزی به پایان خواهد رسید.و ان روز شما باید جوابگوی همه باشید
  • adel ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    9 0
    Ajreton ba khoda , parastara pirozan
  • احسان ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    7 0
    تا جایی ادامه خواهد یافت که وزیر نخبه بفهمند که با عوامفریبی راهی به سوی پاستور نخواهند داشت و ایشان هر چقدر در مقابل حق مقاومت کنند جامعه پیراپزشکی متحد تر و نیرومندتر خواهندشد