دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 137179

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه استفاده مکرر از لاک ناخن باعث عوارض جدی می‌شود، گفت: حساسیت، قرمزی، خارش، التهاب، متورم شدن و اگزما اطراف ناخن از عوارض استفاده مکرر از لاک است که می‌تواند به مرور زمان باعث کاهش کارایی دست فرد شود.

سلامت نیوزیک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه استفاده مکرر از لاک ناخن باعث عوارض جدی می‌شود، گفت: حساسیت، قرمزی، خارش، التهاب، متورم شدن و اگزما اطراف ناخن از عوارض استفاده مکرر از لاک است که می‌تواند به مرور زمان باعث کاهش کارایی دست فرد شود

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه عوارض استفاده مکرر از لاک ناخن ممکن است تا آخر عمر برای فرد ادامه داشته باشد، گفت: موادی که در داخل لاک‌ها وجود دارد می‌تواند با مصرف زیاد باعث تغییر رنگ، نازک شدن ناخن، شکنندگی و لک شدن ناخن‌ها شود و بعضی از این مشکلات ممکن است تا آخر عمر با فرد همراه باشد.

وی ادامه داد: لاک زدن باعث می‌شود مواد رنگی موجود در لاک به داخل صفحه ناخن نفوذ کند و رنگ ناخن را تغییر دهد و چون بسیاری از مواد تشکیل دهنده در لاک ناخن شیمیایی هستند مصرف لاک‌های نامرغوب، غیراستاندارد و استفاده زیاد آن سبب آسیب رسیدن به ناخن، انگشت و دست فرد شود.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که استفاده مکرر از لاک باعث بروز سرطان نمی‌شود، اظهار کرد: استفاده زیاد از لاک، انجام مانیکور، کاشت و سوراخ کردن آن باعث بروز آسیب‌های جدی و در برخی موارد جبران ناپذیری برای فرد باشد. همچنین ناخن به مرور زمان نازک، شکننده و تغییر حالت پیدا می‌کند که قابل برگشت نیست.

احسانی در پایان خاطر نشان کرد: برای پاک کردن لاک باید از لاک پاک کن و پدهای مخصوص به جای استون استفاده شود؛ زیرا با مصرف استون به مرور زمان ناخن افراد نه تنها خشک و شکننده می‌شود، بلکه در اثر تماس آن با اطراف ناخن، پوست اطراف آن هم خشک و پوسته پوسته می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha