یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که غذاها و تنقلات بسته بندی شده مخصوص کودکان که در فروشگاه ها به فروش می رسند حاوی مقادیر نگران کننده ای نمک و قند هستند خطر ابتلا به چاقی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد.

سلامت نیوز:  یک مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که غذاها و تنقلات بسته بندی شده مخصوص کودکان که در فروشگاه ها به فروش می رسند حاوی مقادیر نگران کننده ای نمک و قند هستند خطر ابتلا به چاقی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد. 

به گزارش ایرنا از آسوشیتدپرس، این مطالعه که توسط محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا انجام شده است، نشان می دهد که از هر 10 غذای آماده مخصوص کودکان که در فروشگاه ها به فروش می رسند حدود هفت غذا حاوی نمک زیادی هستند و بیشتر غلات، شیرینی صبحانه و تنقلات کودکان نیز قند زیادی دارند.

محققان به والدین توصیه می کنند که برای انتخاب گزینه سالم تر حتما قبل از خرید این غذاها برچسب آنها را مطالعه کنند.

محققان در این مطالعه اطلاعات و برچسب های بیش از هزار غذا را که در فروشگاه ها برای کودکان به فروش می رسند مورد بررسی قرار دادند.

این مطالعه که در آمریکا انجام شده است نشان داد که تقریبا از هر چهار کودک دو تا پنج ساله یک کودک چاق است و مصرف نمک روزانه تقریبا 80 درصد کودکان یک تا 3 ساله بیش از حداکثر مصرف نمک توصیه شده در روز یعنی هزار و 500 میلی گرم است.

به گفته محققان، مصرف قند و نمک زیاد با ابتلا به چاقی و فشار خون بالا حتی در دوران کودکی و سال های بعدی زندگی ارتباط دارد.

«مری کاگسویل» از مرکز کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: از هر 9 کودک، فشار خون یک کودک بالاتر از حد عادی برای سن خود است که سدیم زیاد عامل آن به شمار می رود.

وی افزود: مصرف غذاهایی که سدیم زیاد دارند می توانند موجب ابتلا به فشار خون بالا و ابتلا به بیماری های قلبی در سال های بعدی زندگی شود.

بر اساس توصیه های موسسه پزشکی، غذای کودکان نو پا نباید در هر وعده بیش از حدود 210 میلی گرم نمک و یا سدیم داشته باشد اما متوسط نمک یا سدیم غذا های مطالعه شده کودکان 361 میلی گرم بود که تقریبا 1.5 برابر بالاتر از حد مجاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha