برخی از عادت ها و رفتارهای ما آنقدر تکرار می شوند که به نوعی به یک عادت در زندگی ما تبدیل می شوند، عادت های بدی که سلامتی ما را تهدید می کند. در این مطلب ۷ اشتباه رایج که حتی شاید ندانید مرتکب آن می شوید را بررسی می کنیم.

۷ اشتباهی که در طول روز سلامتی شما را تهدید می کند

سلامت نیوز: برخی از عادت ها و رفتارهای ما آنقدر تکرار می شوند که به نوعی به یک عادت در زندگی ما تبدیل می شوند، عادت های بدی که سلامتی ما را تهدید می کند. در این مطلب ۷ اشتباه رایج که حتی شاید ندانید مرتکب آن می شوید را بررسی می کنیم.

به اندازه کافی آب نمی نوشید

ما بطور مداوم در مورد فواید آب شنیده ایم،(اهمیت آب و مقدار آب مورد نیاز بدن) اما واقعا" چند نفر از ما به اندازه کافی آب می نوشد؟ همراه بودن با منبع حیاتی که هر زندگی به آن نیازمند است، می تواند به انرژی عضلات، جوان سازی، احیای پوست و کاهش وزن کمک کند. همچنین به دفع آب توسط کلیه ها و بهبود عملکرد منظم روده ها کمک می کند. به طورکلی، نوشیدن بیشترآب باعث احساس شادابی و تازگی و خستگی کمترمی شود پس آب بنوشید.

    نوشیدن آب از نوشیدن نوشیدنی های پرکالری بهتراست.

تنش و اضطراب

برای بسیاری از آدم ها با وجود اینکه در عضلات شان اضطراب دارند، اما توجهی به آن نمی کنند! اما بعد از یک دوره پر از استرس با گذشت زمان می تواند باعث کمر درد، سر درد و یا حتی وضعیت خطرناک تری منجر شود. سعی کنید در طول روز زمانی را برای کاهش استرس ها و آرامش بدن قرار دهید. این پیشنهاد می تواند یکی از بهترین کارهای باشد که می توانید انجام دهید: سر را به آرامی به شکل دایره وار بچرخانید و شانه های را به بالا بیاندازید. این تمرین را می توانید در هر جایی انجام دهید.

نسبت به میوه و سبزیجات گوشت بیشتری مصرف می کنید

متأسفانه مصرف گوشت در جامعه روبه افزایش است. گوشت قرمز یک عامل تهدید کننده برای سرطان است، همچنین گوشت قرمز حاوی اسیدهای چرب اشباع فراوانی است که وجود آن ها یک عامل شناخته شده ی بیماری‌های قلبی به شمار می رود.گوشت، غذایی اسیدی است، بنابراین به منظور تعادل در سطوح PH در بدن باید به میزان مساوی یا سهم بیشتری از غذاهای قلیایی مانند میوه ها و سبزیجات بخوریم. سعی کنید گوشت کمتری مصرف کنید.

قوز کردن و خمیده راه رفتن

سبک زندگی امروزه، پشت میز نشینی و استفاده زیاد از کامپیوتر باعث شده، توجه کمتری به وضعیت و ساختار صحیح ستون فقرات داشته باشیم. بی توجهی به وضعیت صحیح ستون فقرات و قوز کردن در دراز مدت نه تنها موجب ناهنجاری قامتی می شود، بلکه دردهای عضلانی و مفاصل را به دنبال دارد. وضعیت بدنی بد باعث کمر درد و شرایط بد ستون فقرات می شود، همچنین سردرد، درد معده، روده، گردش خون ناقص وکاهش عملکرد ریه را به دنبال دارد. برای اینکه از وضعیت بدن خود مطلع شوید و شیوه صحیح وضعیت بدن را یاد بگیرید این مطلب را از دست ندهید: بررسی ناهنجاری قامتی و اصلاح آن

 دیر خوابیدن

دیر خوابیدن عوارض زیادی برای سلامتی و عملکرد بدن دارد. عوارض و مشکلات کبد، عدم دفع صحیح سموم بدن، کمبود انرژی، چاقی، متابولیسم نا منظم و عدم عملکرد صحیح هورمون های بدن، موارد کوتاهی از عوارض دیر خوابیدن است. سعی کنید برنامه منظمی برای خواب داشته باشید، شب ها در یک زمان مشخص به خواب بروید و صبح ها زود از خواب بیدار شوید، بین ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه بسیار ضروری است. در مورد خواب بیشتر بدانید.

فراموش کردن تنفس

زمانی که ما ناراحت یا عصبی هستیم و یا استرس داریم، اغلب مکانیزم قدرتمندکنترل کننده ی  بدن را در این شرایط فراموش می کنیم: تنفس عمیق! با در نظرگرفتن و کنترل تنفس، می توانیم ضربان قلب و  اعصاب را آرام کرده و آرامش بیشتری پیداکنیم. قدرت اکسیژن در بدن ما خیلی مهم است، بنابراین با افزایش جریان آن در بدن می توانیم شادابی و انرژی بیشتری را نه تنها در عضلات و ارگان های بدن، بلکه مهم تر از آن برا ی مغز که تمامی ابعاد روحی و احساسی را کنترل می کند، بدست آوریم. وقتی که عصبی هستید، کمبود انرژی دارید یا احساس استرس کردید، تمرینات تنفس را امتحان کنید.

به اندازه کافی نخندیدن

فکر نمی کنم هیچ لذتی به اندازه یک خنده از ته دل بر ما تأثیر مثبت داشته باشد. آدم های شاد بیشتر از سایرین نیز عمر می کنند. زمانی که می خندیم مغزم اندورفین (اندورفین‌ یا مسکن‌ طبیعی بدن از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آن ها تسکین درد است. اندورفین مرفین طبیعی بدن خوانده می‌شود) بیشتری جهت خنثی کردن و مقابله با استرس آزاد کرده و ما بیشتر احساس آرامش می کنیم. بنابراین زمانی که در شرایط سخت و بدی قرار داشتید، سعی کنید چیزی برای شاد بودن خود پیدا کنید. فراموش نکنید که بخنید. ویژگی های افراد با نشاط را نیز مطالعه کنید.

منبع: elmevarzesh.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha