در حال حاضر به صورت خاص کارگروه ویژه‌ای در معاونت ویژه زنانی که همسر خارجی دارند، تشکیل شده است تا با همکاری وزارت کشور و وزارت کار به امور مربوط به حقوق شهروندی این زنان و فرزندانشان رسیدگی شود.

سلامت نیوز:  در حال حاضر به صورت خاص کارگروه ویژه‌ای در معاونت ویژه زنانی که همسر خارجی دارند، تشکیل شده است تا با همکاری وزارت کشور و وزارت کار به امور مربوط به حقوق شهروندی این زنان و فرزندانشان رسیدگی شود. 

معاون حقوقی رئیس جمهور از ایجاد کارگروه ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت زنان ایرانی که همسرانشان تابعیت ایرانی ندارند، خبر داد.

الهام امین‌زاده در گفت‌وگو با ایلنا در مورد اقدامات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص تغییر در برخی قوانین حوزه زنان همچون قوانین مربوط به حضانت فرزند و ارث گفت: اکنون در حال بررسی قوانین مربوط به زنان هستیم. ابتدا باید آسیب‌های این حوزه را بشناسیم و سپس در ارتباط با آنها اقدام کنیم.

وی افزود: در حال حاضر به صورت خاص کارگروه ویژه‌ای در معاونت ویژه زنانی که همسر خارجی دارند، تشکیل شده است تا با همکاری وزارت کشور و وزارت کار به امور مربوط به حقوق شهروندی، رفاه، مسائل بهداشتی و...این زنان و فرزندانشان رسیدگی شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در ارتباط با بحث حقوق شهروندی زنان در منشور حقوق شهروندی اظهار کرد: در بخش مربوط به زنان این منشور محورهایی همچون حقوق قضایی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی ویژه زنان در نظر گرفته شده است و منتظر هستیم، در زمانی که رئیس جمهور تعیین می‌کنند، این منشور را منتشر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha