دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 137209

این اظهار نظر وزیر بهداشت بعد از واکنش های اعضای کمیسیون تلفیق مجلس که اتفاقا پسرعموی وزیر نیز از جمله آنهاست نسبت به گفته های سیاری صورت گرفته است.

موضع مخالف وزیر بهداشت علیه معاونش

سلامت نیوزوزیر بهداشت بر خلاف اظهارات معاونش که از کمیسیون تلفیق به خاطر وتوی لایحه افزایش مالیات بر سیگار گلایه کرده بود، معتقد است که مجلس در زمینه وضعغ مالیات و عوارض سیگار، بسیار فعال عمل کرده است. 

این اظهار نظر وزیر بهداشت بعد از واکنش های اعضای کمیسیون تلفیق مجلس که اتفاقا پسرعموی وزیر نیز از جمله آنهاست نسبت به گفته های سیاری صورت گرفته است.

خبرگزاری مهر امروز نوشت : دکتر سید حسن هاشمی در واکنش به انتشار خبری در برخی از رسانه ها به نقل از معاون بهداشت مبنی بر عدم موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با عوارض سیگار گفت: بخش های مهمی از سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در تامین منابع مالی پایدار حوزه سلامت با تدبیر نمایندگان مجلس، به قانون دائمی تبدیل شده است.

وی اظهار داشت: اصولا عوارض مرتبط با سیگار در ردیف های بودجه قرار دارد و تاکنون در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار نگرفته است به عبارت دیگر مصوبه اخیر مجلس در طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، حکم مربوط به عوارض سیگار را به قانون دائمی تبدیل می کند و طبعا در چنین فرآیندی نیاز به درج حکم جدید در لایحه بودجه نیست.

وزیر بهداشت افزود: بر همین اساس ردیف درآمدهای هزینه ای در اجرای ماده 38 الحاقی طرح مذکور به تصویب کمیسیون تخصصی رسیده است بنابراین خبر منتشر شده در این خصوص صحیح نمی باشد.

هاشمی در ادامه افزود: حمایت های موثر نمایندگان مجلس در تصویب قانون بودجه سال 93 و دائمی شدن احکام مرتبط با حوزه سلامت و تداوم این حرکت ارزشمند در بررسی بودجه سال 94 درخور تحسین بوده و ستودنی است و بدون تردید استمرار توفیقات به دست آمده در حوزه سلامت بدون حمایت مجلس میسر نمی شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: مجلس علاوه بر عوارض سیگار در یکی دیگر از مصوبات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارگروهی را با مسئولیت وزارت بهداشت مکلف به وضع عوارض برای کالاهای آسیب رسان به سلامت کرد که همه اینها نشان از توجه ویژه مجلس به سلامت مردم دارد.

هاشمی با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات و گام های ارزشمندی که دولت و مجلس در عرصه حقوق اجتماعی مردم برداشته است، پرداختن به سلامت مردم بوده است، گفت: سلامت حوزه ای است که بدون تفاوت در نگرش های سیاسی، گروهی و جناحی به تفاهم ملی تبدیل شده و همه بخش های حاکمیت فارغ از هر جناح و گرایشی در ایجاد این تفاهم ملی وحدت و اتفاق نظر دارند.

وی تصریح کرد: در هیچ دوره ای از مجلس به اندازه این دوره، از حوزه سلامت حمایت صورت نگرفته است.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: علی رغم همه تلاش ها و حمایت های موثری که دولت و مجلس از حوزه سلامت داشته است برای رسیدن به نقطه مطلوب که همان سیاست های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است، باید تلاش مضاعف و خستگی ناپذیری صورت گیرد.

وزیر بهداشت در حالی چنین اظهار نظری می کند که دو روز قبل معاون بهداشت این وزارتخانه در نشست خبری و به دفعات از کمیسیون تلفیق مجلس به خاطر مخالفات با افزایش مالیات بر سیگار، گلایه کرد و از رسانه ها خواست پیگیر این موضوع باشند.

 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha